ponedjeljak, 25. svibnja 2015.

Jedinstvo i povezanost s Kristom


Gospodin nam govori o vinogradu koji uređuje sam Bog Otac, vinogradar. Tako Krist sebe uspoređuje sa trsom koji lozama daje život. Znamo kako loze imaju život samo u trsu, jer trs daje sve za loze, koje jesu uistinu plod trsa. Vinogradar je onaj koji brine za trs i njegove loze, no još više, Bog je vinogradar upravo jer strpljivo radi na izgradnji svog vinograda. Isus želi naglasiti koliko je nama sličan, ali nije nama jednak u svemu. Trs i loze idu zajedno, no, loze ne opstoje bez trsa, kao i trs bez vinogradara, koji brine o trsu.


Lijepa je ovo poveznica između Boga i čovjeka. Trs je onaj koji je između vinograda i ploda, to jest, loze. Krist ima i tijelo čovjeka, no to tijelo nije jednako našim tjelesima, jer nije okusilo grijeh. Zato i daje život, plod, a to su loze. Daje život dušama koje ostaju u Njemu.


Sin Čovječji ovdje kao trs, pokazuje svoju naklonost prema čovjeku, jer život daje sam Bog, nema života izvan Gospodina. Sin je onaj koji postaje manji od Oca upravo zbog čovjeka, koji treba upoznati Oca, kao što loze ne mogu upoznati vinogradara, ali mogu trs od kojega žive. Sin upravo upućuje na Riječ, a to je On sam, izvan kojega nema spasenja.


Poput trsa, Krist upravo po svojem javnom djelovanju, muci i smrti „sam sebe »oplijeni« uzevši lik sluge, postavši ljudima sličan; obličjem čovjeku nalik“ kako govori poslanica Filipljanima (Fil 2, 7).


Gospodin Isus Krist je druga božanska osoba, onaj koji je u Ocu, ali je i Otac u Njemu. Kao Sin Božji, Krist je jedno sa svojim Ocem. No, kao Sin Čovječji, Krist je onaj u kojemu čovjek ima život, i po kojemu čovjek postaje Bogu sličan. Lažna je tvrdnja i uvreda Bogu, kako su SVI ljudi Božja djeca. Crkva uči nas kršćane kako postajemo po krštenju „djeca Božja“, to je Istina koja od Boga dolazi k čovjeku. Sveti Papa Grgur Veliki, naučava kako samo u Kristu postajemo jedno s Njim, kao što loze postaju sreća vinogradara samo po trsu.


Ovo „jedno s Njim“ jest način života koji živimo po zapovijedima Krista Isusa. Njegovo tijelo ne može primati svaki čovjek, samo onaj koji vrši zapovijedi. Ivan govori u svojoj poslanici kako onaj koji govori „Poznajem ga! A ne vrši zapovijedi, lažac je i istine nema u njemu“ (1 Iv 2, 4). Znamo kako Krist šalje Duha Svetoga nad učenike, ali samo kao puninu odnosa čovjeka i Krista.


Mnogo je govora o izljevu Duha u moderno vrijeme, svi mi volimo govoriti o Duhu koji silazi, ali ne i o Kristovim Zakonima koji dovode toga Duha nad nas. Prije svega, treba spomenuti kako je Krist onaj koji po sakramentu šalje Duha, što je osobito prisutno u primanju sakramenta svete Potvrde. Crkva je tijelo Kristovo, i kada Crkva po svojim službenicima u sakramentu moli za dar Duha, onda Duh i silazi. Ostaje pitanje, jesmo li mi spremni primiti?


Isus u svojoj pouci upućenoj svojim prvim suradnicima, On naglašava dostojanstvo svojih učenika, ali dostojanstvo koje učenici imaju samo u Njemu i po Njemu. No, Krist i upozorava kada govori: „Tko ostaje u meni, i ja u njemu, taj donosi mnogo roda. Uistinu, bez mene ne možete učiniti ništa“ (Iv 15, 5).


Ove Isusove riječi jesu istina, jer govore o onima koji ostaju u Njemu. Znamo kao katolici kako je prepoznatljivo naše jedinstvo u Crkvi i po sakramentima. Sakramenti jesu duhovni, jer dolaze od tijela našega Gospodina, a to je Crkva. Tako oni „moderni“ vjernici kada govore „Krist da, Crkva ne“, pljuju po tijelu, a glava (Krist) trpi. Takvi nisu vjernici, jer ne razumiju kako i oni sami čine Crkvu ili svetom ili grešnom. Ove floskule jesu obično Pilatovsko pranje ruku u smislu: Oni tamo jesu grešni, ali ja sam čist!
 
Ostanimo i mi u Gospodinu, da možemo donijeti mnogo roda koji dolazi od jedinstva Oca i Sina. Kao što Sin prebiva u krilu Očevom, tako i mi trebamo počivati u Kristovom tijelu, Crkvi, koja vodi do punine dara Kristove učenike, a taj dar jest sam Duh Sveti. Molimo Gospodina za jedinstvo nas vjernika okupljenih oko jednoga trsa, Krista.


vlč. Kornelije Grgić

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.