Protivno Bratstvu
sv. Petra i Institutu Krista Kralja, mi nismo ujedinjeni s
„modernističkim Rimom“.
Zašto?
Zato što izjave
mons. Lefebvrea vrijede još i danas:
„Međutim,
odbijamo i uvijek smo odbijali slijediti Rim neomodernističke i
neoprotestantske tendencije koji se očitovao na Drugom vatikanskom
saboru i nakon Sabora u svim reformama koje su iz toga proistekle.
Sve su ove reforme zbilja pridonijele i dalje sudjeluju u uništenju
Crkve, ruiniranju svećeništva, uništenju svete misne žrtve i
sakramenata, gašenju redovničkog života, naturalističkoj i
teilhardističkoj nastavi na sveučilištima i u bogoslovijama i u
katehezi, nastavi koja je proistekla iz liberalizma i protestantizma
i koju je nekoliko puta crkveno Učiteljstvo svečano osudilo.
Nikakav autoritet,
pa čak ni najviši autoritet u hijerarhiji, ne može nas prisiliti
da se odreknemo naše vjere ili da krnjimo našu vjeru koju je
crkveno učiteljstvo već devetnaest stoljeća jednoznačno
formuliralo i naviještalo.
Sveti Pavao kaže:
'Ali kad bismo vam mi, ili kad bi vam anđeo s neba navješćivao
neko evanđelje mimo onoga koje vam mi navijestismo, neka je proklet!
'(Gal 1,8).“ (Proglas mons. Lefebvrea od 21. studenog 1974.)
Nismo ujedinjeni jer
želimo ostati rimokatolicima.
Kao što je pisao
naš Utemeljitelj u istom Proglasu od 21. studenog 1974.:
„Čitavim srcem i
čitavom dušom prianjamo uz katolički Rim, čuvara katoličke vjere
te tradicija potrebnih za očuvanje ove vjere, uz vječni Rim,
učitelja mudrosti i istine.“
Konkretno, nismo
ujedinjeni:
1.
Jer učenja sadašnjih crkvenih vlasti u mnogim točkama nisu u
skladu s katoličkom vjerom. Nemamo pravo surađivati u gubljenju
vjere i u samouništenju Crkve. Naprotiv, trebamo raditi na obnovi
Crkve u smislu Tradicije na slavu Božju i na spas duša.
2.
Jer iskustvo pokazuje da ujedinjenje dovodi do nijemosti: sve
zajednice koje su pronašle kanonsko rješenje sa službenom Crkvom
zanijemjele su s obzirom na rimske sablazni i doktrinarne zablude.
Sada, po svetom Tomi pastiri imaju neodloživu dužnost glasno i
snažno vikati kada je vjera stada u pogibelji pa dolazila ova
pogibelj i od vlasti. Nemamo pravo šutjeti.
3.
Jer ekumenski i međureligijski obredi predstavljaju teške uvrede
našemu Gospodinu Isusu Kristu, jedinomu i pravomu Bogu, a mi želimo
pokazati da ne odobravamo takve sablazni.
4.
Jer želimo da naša djeca vjeronauk uče po Katekizmu Tridentskog
sabora kao i Katekizmu sv. Pija X., a ne po Katekizmu Katoličke
Crkve koji je zaražen modernizmom.
5.
Jer je nova Misa loša (pogibeljna za vjeru), poradi toga je ne
želimo ni slaviti, niti na njoj djelatno sudjelovati, čak ni
prigodno, a niti vlastitom šutnjom dati na znanje da je ona
bezopasna.
6.
Jer ne želimo pozivati modernističkog biskupa da našoj djeci
dijeli sakrament svete Potvrde.
7.
Jer ne želimo pozivati modernističkog biskupa da našim
svećeničkim kandidatima podijeli sakrament svetog Reda.
Rekavši ovo, kažemo
da ne želimo pasti u drugu krajnost: mislimo da je
sedisvakantistička teza nerazborita i da se oslanja na nesigurne
argumente.
Svaki dan u Kanonu
svete Mise molimo za papu Franju, uvjereni da će jednoga dana Petrov
nasljednik ponovno propovijedati cjelovitu katoličku vjeru.
Neka nam Djevica
Marija podari milost da ostanemo katolicima i svednevice vjerno
izvršavamo svoje staleške dužnosti.
Pater Bernard de
Lacoste
Izvor: La
Porte Latine, službene stranice Francuskog distrikta Svećeničkog
bratstva svetog Pija X.