Izjava
mons. Bernarda Fellaya, Generalnog poglavara Bratstva sv. Pija X., o
novom bračnom pastoralu prema kardinalu Kasperu.
Što
će se dogoditi na izvanrednom zasjedanju Biskupske sinode koja se
treba sastati od 5. do 19. prosinca 2014., posvećene „pastoralnim
izazovima obitelji u kontekstu evangelizacije“? Ovo pitanje se
postavlja s velikim nemirom pošto je, prigodom posljednjeg
Konzistorija (29. veljače 2014.) kardinal Walter Kasper, na pitanje
pape Franje i s njegovom izričitom potporom, predstavio temu
sljedeće Sinode pokazujući takozvana pastoralna otvaranja koja su
doktrinarno sablažnjiva.
Ovo
izvješće koje je prvotno trebalo ostati tajno, objavljeno je u
tisku, a burne rasprave koje je prouzročilo među članovima
Konzistorija, na koncu su također otkrivene. Jedan se sveučilišni
profesor nije libio govoriti o „pravoj kulturnoj revoluciji“
(Roberto De Mattei), a jedan novinar označio je „promjenom
paradigme“ činjenicu da kardinal Kasper predlaže da se
rastavljeni i „ponovno vjenčani“ mogu pričešćivati, a da
njihov prošli brak nije proglašen ništavnim, „a to trenutačno
nije moguće na temelju Isusovih riječi koje su vrlo stroge i
izričite o rastavi“ (Sandro Magister).
Određen
broj prelata se digao protiv ove promjene, kao kardinal Carlo Caffarra, bolonjski nadbiskup, pitajući se: „Tko čini ovu
pretpostavku, barem dosada nije odgovorio na vrlo jednostavno
pitanje: što je s prvim sklopljenim i izvršenim brakom? Ako Crkva
pripušta Euharistiji, mora u svakom slučaju dati sud o zakonitosti
druge veze. To je logično. Ali onda – kako sam pitao – što je s
prvim brakom? Drugi, kaže se, ne može biti istinski drugi brak jer
bigamija je protiv Gospodinove riječi. A prvi? Je li rastavljen? Ali
pape su uvijek učile da se papina vlast ne proteže do ovoga: nad
sklopljenim i izvršenim brakom papa nema nikakvu vlast. Predloženo
rješenje dovodi do pomisli da ostaje prvi brak, ali postoji također
i drugi oblik zajedničkog života koji Crkva ozakonjuje.(…)
Temeljno je pitanje dakle jednostavno: što je s prvim brakom? Ali
nitko ne odgovara.“ (Il Foglio 15. ožujka 2014.)
Mogli
bi se dodati i teški prigovori koje su izrekli kardinali Gerhard
Ludwig Müller, Walter Brandmüller, Angelo Bagnasco, Robert Sarah,
Giovanni Battista Re, Mauro Piacenza, Angelo Scola, Camillo Ruini… Ali
ovi prigovori ostaju, također i oni, bez odgovora.
Ne
možemo čekati, a da ne podignemo glas da se u listopadu ove godine
održi Sinoda u katastrofalnom duhu koji joj želi dati kardinal
Kasper. Studija koju prilažemo „Novi pastoral braka po kardinalu
Kasperu“ (Nemilosrdnost kardinala Kaspera prema rastavljenima i
„ponovno vjenčanima“) pokazuje teške zablude sadržane u
njegovu izvješću. Ne pokuditi ih javno, značilo bi ostaviti
otvorena vrata pogiblima na koje pokazuje prst kardinala Caffarre:
„niječe se nosivi stup crkvenog nauka o spolnosti. U ovoj točci
netko bi se mogao upitati: a zašto se ne odobri slobodni zajednički
život? A zašto ne i odnosi među homoseksualcima?“ (Ibidem)
Dok
su se mnogobrojne obitelji posljednjih mjeseci hrabro mobilizirale
protiv civilnih zakona koji svugdje potkopavaju naravnu i kršćansku
obitelj, zbilja je sablažnjivo vidjeti kako iste ove zakone potajno
podupiru crkveni ljudi koji žele uskladiti katolički nauk i moral s
običajima raskršćanjenog društva, umjesto da teže za obraćenjem
duša.
Jedan
pastoral koji se ruga izričitom Kristovu nauku o nerazrješivosti
braka nije milosrdan, nego pogrdan prema Bogu koji svakome dijeli
vlastitu milost na proporcionalan način i okrutan prema dušama
koje, stavljene u teške situacije, primaju ovu milost koju trebaju
kako bi kršćanski živjele i rasle također u krjeposti, čak do
herojstva.
Menzingen,
12. travnja 2014.
+Bernard
Fellay
Generalni
poglavar Svećeničkog bratstva svetog Pija X.