Nasilno širenje islama u svijetu poprima zastrašujuće
razmjere. Stoga je nužno pozabaviti se ovom religijom i protumačiti
glavne razlike u odnosu na kršćanstvo što ćemo učiniti u prvom
dijelu našeg sljedećeg prikaza. U drugom ćemo dijelu potom
govoriti o današnjoj konkretnoj situaciji.
Kršćanstvo
|
Islam
kako ga vidi jedan musliman
|
|
Stvaranje
i upravljanje svijetom
|
Bog je
stvoritelj i gospodar svih stvari. On upravlja i vodi u mudrosti
cijeli svemir pri čemu se uglavnom služi drugotnim uzrocima kao
oruđem.
|
Alah je
stvoritelj i gospodar svih stvari. Ne postoji Alahova providnost,
nego samo fatum (sudbina).
|
Pojam
Boga
|
Postoji
samo jedan Bog u tri međusobno različite osobe: Otac, Sin i Duh
Sveti.
Život
unutar Boga izmjena je spoznaje i ljubavi među trima božanskim
osobama: Otac neprestano rađa Sina; Otac i Sin neprestano
udahnjuju Duha Svetoga. Kršćanski je Bog gospodar svih stvari;
ali on je nadasve Bog ljubavi.
|
Postoji
samo jedan jednoosobni Bog, Alah. On ne rađa i nema Sina.
Budući
da je Alah jednoosobni Bog, ne može biti izmjene spoznaje i
ljubavi u njemu.
Alah
je dobrohotan i milosrdan, ali on nije ljubav. Alah je svevladar.
|
Utjelovljenje
|
Druga
božanska osoba u punini je vremena uzela ljudsku narav, dakle
dušu i tijelo…
|
Alahovo
je utjelovljenje jednostavno nezamislivo.
|
Isus
Krist je pravi Bog, istobitan s Ocem.
|
Isus je
prorok koji stoji niže od Alahova proroka, Muhameda.
|
|
Legitimiranje
|
Isusa
su Krista stoljećima prije njegovog pojavka navijestili proroci u
svim pojedinostima. Bogočovjek čini mnoga čudesa, naposljetku
najveće čudo svojeg vlastitog uskrsnuća.
|
Muhameda
nitko nikada nije unaprijed nagovijestio. Muhamedovo božansko
poslanje iskazuje se u njegovim vojnim uspjesima i uspostavi božje
države.
|
Otkupljenje
|
Isus
Krist okajao je grijehe svih ljudi u svojoj žrtvi na križu. Ovo
se otkupljenje pojedincu podjeljuje u krštenju, ispovijedi i
drugim sakramentima.
|
Ne
postoji otkupljenje ljudskog roda.
Pojam
milosti je stran islamu, a logično i njezine primjene po
sakramentima.
|
Po
sakramentima ljudi postaju djecom Božjom, hramovima Presvetog
Trojstva; po njima čovjek prima božanski život.
|
Ljudi
su Alahovi robovi i sluge, ne postoji Božje posinstvo.
Posredovanja božanskog života ne može biti, jer u Alahu nema
izmjene spoznaje i ljubavi.
|
|
Kraljevstvo
Božje
|
Širenje
propovijedanjem, primjerom kršćanskog života i prolijevanjem
mučeničke krvi. Prisilno se misioniranje odbacuje.
|
Širenje
uglavnom pokoravanjem nevjernika. Nasilje, laž i prisila
dopušteni su kao sredstva.
|
Vjerski
život
|
Vjera
nikada ne može protusloviti razumu, nego proširuje pogled
naravne spoznaje, kao dalekozor pogled golim okom.
|
Alah
može donijeti samovoljne odluke koje su onda dobre jer dolaze od
Alaha, čak i ako proturječe moralnom zakonu i naravnom redu.
|
Kršćanin
ljubi sve ljude, čak i svoje neprijatelje. (Dobar) cilj nikada ne
opravdava (loša) sredstva.
|
Ljubav
je prema neprijateljima nepoznata. Ubijanje je nedužnih dopušteno
ako se vrši na korist islama.
|
|
Molitva
i post, vršenje Božjih zapovijedi, primanje sakramenata.
|
Molitva
i post, vršenje Alahovih naredaba. Sakramenti ne postoje.
|
|
Vječni
život
|
Posljednji
čovjekov cilj jest gledanje trojedinog Boga u slavi i ulazak u
ovaj ocean svjetlosti, ljubavi i života. To odgovara čovjekovoj
duhovnoj naravi.
|
Nebo je
bezgranično čuvstveno uživanje. Ovo odgovara tjelesnom,
čuvstvenom čovjekovu postojanju.
|
Brak
|
To je
nerazdruživa veza muškarca sa ženom.
|
Prema
Kur'anu muškarac može imati do četiri žene, k tome još i
ropkinje. On može otpustiti ženu.
|
Žena
je muškarcu jednaka po dostojanstvu. U braku je muškarac glava
žene.
|
Žena
stoji iza muškarca po dostojanstvu.
|
|
Odnos
između vjerskog i civilnog društva
|
Vjersko
i civilno društvo valja jasno razlikovati; svako ima vrhovni
autoritet u svojem području nadležnosti. Međutim, ne smiju se
odvajati jer i jedno i drugo iste ljude trebaju voditi k
vremenitom i vječnom dobru.
|
Vjersko
i civilno društvo se ne razlikuju. Stoga svugdje valja
uspostaviti božju državu i uvesti šerijat koji za određene
grijehe predviđa kamenovanje ili odsijecanje udova, ruke ili
noge, ali također i razapinjanje.
|
U mnogim se zemljama danas javljaju džihadisti,
posebice u Siriji i u Iraku, na sjeveru Nigerije i u Sudanu. Na
Srednjem se istoku posve gasi kršćanstvo staro gotovo 2000 godina.
A baš se Ur Kaldejski, Abrahamova domovina, nalazi u današnjem
Iraku gdje su fanatični borci ISIL-a proglasili kalifat i žele
stvoriti božju državu. Kršćani, Židovi i druge manjine, ali čak
i muslimani šijiti po redu se progone, odrubljuje im se glava ili ih
se razapinje.
Zar je kršćanstvo, zar je Zapad bez krivnje s obzirom
na ovo širenje islama ognjem i mačem, s obzirom na patnju naše
braće u Kristu? Mi to ne možemo tvrditi. Evo razlogā:
Liberalizam je u Europi i Sjevernoj Americi kršćansku
baštinu doslovno pomeo, prerezao korijenje kršćanske kulture. Tako
je nastao novopoganski vakuum. No, duhovni vakuum nikada nije trajnim
stanjem. Druge snage prodiru u Europu i zauzimaju teren. Već sada u
Njemačkoj postoje gradske četvrti gdje islamske skupine nameću
šerijat. Pogledajmo demografski razvoj: broj rođene djece na
europskoj obali Sredozemnog mora između Genove i Nice iznosi 0,6
djece po ženi. Na suprotnoj strani Sredozemlja, u Alžiru i Maroku,
broj rođene djece po ženi iznosi 6. Današnja će Europa propasti
ako se kršćani ne probude i ne potraže utočište u molitvi i
pokori kako je to Majka Božja zahtijevala u Fatimi.
I crkveni su velikodostojnici godinama hvalili islam na
sva usta i dodvoravali mu se. Pogledajmo s tim u vezi dva teksta u
dokumentima II. vatikanskog sabora:
U Lumen
gentium broj 16 kaže se: „No
naum spasenja obuhvaća i one koji priznaju Stvoritelja, među koje
pripadaju u prvom redu muslimani; priznavajući da drže Abrahamovu
vjeru, oni se s nama klanjaju Bogu
jedinomu i milosrdnomu, koji će suditi
ljude na Sudnji dan“. To je kobno
odvođenje u zabludu: mi se kršćani klanjamo jednog Bogu u tri
osobe, Ocu, Sinu i Duhu Svetomu, a muslimani bogu Alahu kojeg
zamišljaju jednoosobnim. To nije isto!
U izjavi o odnosu Crkve prema
nekršćanskim religijama Nostra aetate
čitamo: „Crkva gleda s poštovanjem i muslimane, koji se klanjaju
jedinomu Bogu, živom i subzistentnom, milosrdnom i svemogućem,
stvoritelju neba i zemlje, koji je govorio ljudima. Oni se svom dušom
nastoje podložiti njegovim skrovitim odlukama, kao što se Abraham,
na koga se islamska vjera rado poziva, podložio Bogu. Oni Isusa,
istina, ne priznaju Bogom, ali ga ipak časte kao proroka, a također
i njegovu djevičansku majku Mariju. Nju ponekad i pobožno zazivaju.
Osim toga iščekuju dan suda, kad će Bog naplatiti svim uskrslim
ljudima. Zato cijene moralni život, a Boga štuju napose molitvom,
milostinjom i postom“. Može li se u slučaju islama odista
govoriti o moralnom držanju uz mnogoženstvo koje Kur'an dopušta,
pozive na samoubojstvo i iznuđeno prihvaćanje ove religije?
Sve ovo kršćanska vjera odbacuje.
Zar i kršćani koji pate u Siriji, u Iraku i u Nigeriji
nisu također žrtve pokajnice za strašnu izdaju kršćanstva koju
je Europa učinila? Krist u njima nastavlja svoju gorku muku za
Crkvu, svoje mistično Tijelo. Mnogi su od njih mučenici, kao i oni
muževi koji su u Iraku prešli na kršćanstvo i stoga su ih ratnici
ISIL-a razapeli. Možda je i ovdje krv mučenika sjeme novih kršćana.
U svakom slučaju, ova tužna suočavanja sekulariziranog zapadnog
svijeta s islamom pojašnjavaju: religija nije privatna stvar,
dapače, ona ima društvenu dimenziju i ima najveći značaj u životu
uopće. Ona zauzima prvo mjesto. Gospodarstvo i godišnji odmor
dolaze nakon toga.
S obzirom na masakre, mi kršćani pozvani smo na
postojanost u vjeri, na znakove kršćanske ljubavi prema bližnjima
svake vrste - prema našoj progonjenoj braći, te ponajprije pozivati
na molitvu za njih. Uključimo u nju također i fanatične
progonitelje kako bi barem netko od Savla postao Pavao.
Pater Franz Schmidberger