Odbojne i
uvredljive riječi
Na povratku s
Filipina u Rim, Sveti je Otac, kao što je uobičajeno, tijekom leta
spontano odgovarao na novinarska pitanja. Pri tome je branio
encikliku Humanae
vitae
Pavla VI. i iznovice je odbacio umjetna kontracepcijska sredstva. Za
to smo mu zahvalni. No, citirajmo dalje: „Vjerujem
da je broj od troje djece po obitelji koji ste spomenuli onaj koji
stručnjaci drže važnim za opstanak stanovništva. Troje po bračnom
paru, zar ne? Ako se taj broj smanjuje, dolazi se do drugog ekstrema
koji se događa u Italiji.“
Dovde čisto
statistička konstatacija: Papa ne postavlja obitelj s troje djece
kao ideal kako je tisak krivo tvrdio. Ali potom slijedi potresna
izjava: „Neki
vjeruju – molim vas oprostite mi ovu riječ – da bismo bili dobri
katolici, moramo biti kao zečevi, zar ne? Ne. Odgovorno
roditeljstvo.“
Zar se ovdje djecom
bogate obitelji ne ponižavaju odbojnim i uvredljivim riječima? Po
katoličkom je nauku prva svrha braka darovati djeci život. Prema
tome, Crkva je uvijek cijenila obitelj bogatu djecom i čak ju je
postavila za primjer. Evo riječi Pija XII. u njegovu govoru
udruženju talijanskih obiteljī bogatih djecom od 20. siječnja
1958. godine:
„Ipak vi ne predstavljate samo obitelj, ta vi ste sami djeca bogate obitelji i zastupate djecom bogate obitelji, tj., one koje je Bog osobito blagoslovio i koje Crkva od svih drugih više voli i visoko cijeni kao svoje najvrjednije blago. I zbilja, dajete na najjasniji način trostruko svjedočanstvo koje, neovisno od toga da pred očima svijeta potvrđuje istinitost njezina nauka i ispravnost njezine prakse, snagom primjera služi na veću korist svih drugih obitelji i samog građanskog društva. Gdje susrećemo mnoge djecom bogate obitelji, dajete svjedočanstvo o tjelesnom i moralnom zdravlju kršćanskoga puka, o živoj vjeri u Boga i pouzdanju u njegovu Providnost, o plodnoj i radosnoj svetosti katoličkog braka.“
Zapravo bismo morali
citirati ovaj cijeli govor pun snage vjere i ljubavi pastira prema
svojem stadu. Navedimo još jedno drugo svjedočanstvo. Nadbiskup
Lefebvre, vjerni glasnogovornik predkoncilskih papa, rekao je u
svojoj propovijedi prigodom zlatnog svećeničkog jubileja 23. rujna
1979. u Parizu:
„Preklinjem
Vas, udaljite sve što sprječava da dobijete djecu! Dragi Bog Vašem
domu ne može darovati ništa ljepše nego da imate puno djece.
Težite za tim da
budete obitelji bogate djecom! Obitelj bogata djecom ponos je
Katoličke Crkve. To je ona bila u Kanadi. To je bila u Nizozemskoj.
To je bila u Švicarskoj. To je bila u Francuskoj. Obitelji bogate
djecom bile su radost i porast Crkve. Po djeci će biti tim više
odabranih za Nebo. Preklinjem Vas, ne odbacujte Božje darove. Ne
slušajte odvratne krilatice koje uništavaju obitelji, narušavaju
zdravlje, potkopavaju brak i dovode do rastave!“
Uostalom, kršćanski
supružnici prepuštaju Božjoj providnosti na odluku koliko će im
djece darovati. I metoda plodnih dana koju Papa naziva odgovornim
roditeljstvom ipak nije uvijek posve u suglasju s naravnim pravom i
kršćanskim ćudorednim naukom. U svojem govoru članovima udruge
katoličkih primalja Italije od 29. listopada 1951. Pio XII. je
rekao:
„…Iz toga
slijedi da držanje neplodnih dana može biti moralno dopušteno; a
pod spomenutim uvjetima (medicinska, eugenička, gospodarska i
socijalna indikacija) to ono doista i jest. Ako naprotiv prema
razumnoj i pravednoj prosudbi ne postoje takvi osobni razlozi ili
teški razlozi koji se izvode iz vanjskih okolnosti, onda volja
supružnikā da po navici izbjegavati plodnost sjedinjenja dok
nastavljaju s prakticiranjem punog zadovoljavanja svog prirodnog
poriva, može dolaziti samo od krivog vrednovanja života i od
poticajā koji se nalaze izvan ispravnih etičkih mjerila.“
Na kraju intervjua
kaže Papa da se mora „vidjeti
i spremnost na žrtvu onih očeva i majki koji u svakom djetetu vide
blago“.
Stoga s Pijom XII. i nadbiskupom Lefebvreom čestitamo obiteljima
bogatim djecom i ohrabrujemo ih te im zahvaljujemo za ovu
požrtvovnost usred postkršćanskog, materijalističkog svijeta u
kojemu ih se odveć često neprijateljski napada.
Zaitzkofen, 21.
siječnja 2015. godine
Pater Franz Schmidberger
Rektor