Dragi
vitezovi Bezgrješne!
Još
od svog djetinjstva sveti Maksimilijan Kolbe primio je duboku ljubav
i poštovanje prema Gospi. Odrastao je uz poljske pobožnosti
,,velikoj Majci Božjoj“, ,,Majci milosrđa”, ,,Presvetoj i
blaženoj Djevici” i mnoge druge naslove dobro poznate svim
katolicima u toj zemlji. Bezgrješno začeće posebno se slavilo da
bi naglasilo katoličku istinu nasuprot raskolničkoj Ruskoj
pravoslavnoj crkvi koji nisu primili taj privilegij kao dogmu vjere.
Međutim, naslov ,,Immaculata” kao primjereno ime je upravo on
skovao: on je htio učiniti popularnim veliko otajstvo Bezgrješnog
začeća koje je za njega bilo više od sadržaja dogme proglašene
1854., da je Gospa začeta po jedinstvenoj
povlastici
da je izuzeta od ljage
istočnog grijeha. Često je govorio o praktičnim aspektima te
vjerske
istine,
koja je postala izvor čitavog njegovog duhovnog života i
neizmjernog apostolskog djelovanja. Najljepši plod te pobožnosti
zasigurno je Militia Immaculatae, skupljajući oko nje
sve veći broj duša koje su nadahnute i zanesene time
što je Ona
bezgrješna.
Glavna
misao iza osnivanja MI je formirati vojsku oko Gospe, jednu elitnu
postrojbu punu ideala; zato ih je sveti Maximilian nazivao
‘vitezovima’, a ne običnim vojnicima. On je imao na umu veliko
božansko pravilo: Bog u svom djelovanju na zemlji uvijek koristi
stvorene instrumente i uglavnom bez njih ne djeluje u svijetu.
Njegovo kraljevstvo na zemlji je svećenička Crkva i svaki kršćanin
koji će surađivati s milošću Božjom u spasenju duša da ispuni
najveću zapovijed - ljubav prema Bogu, ljubav prema bližnjemu.
MI
je postala važno sredstvo u buđenju često uspavanih vjernika i da
ih učini svjesnima njihove ključne uloge u vojujućoj Crkvi: da se
bore na strani Žene
iz Otkrivenja protiv neprijatelja našeg spasenja. Koja je to milost
otkriti ponovno naš plemeniti, vječni i besmrtni poziv! Ona
nas poziva u svom obilnom milosrđu, da radimo na pobjedi Njezinog
Bezgrješnog Srca; ona nam dopušta
da postanemo ,,lovci na duše” i postiže da donosimo ,,vječne
plodove” s vječnom nagradom, jer ,,ono što činimo za druge,
činimo dvostruko,
trostruko
i više za naše vlastito dobro”.
Sveti
Maksimilijan naučava da je sve to vrlo važno; međutim, to nije
najvažnije! Zapravo, glavni koncept u MILITIA IMMACULATAE nije
,vitez”, već ,,,Immaculata”. U potvrdi za vitezove (mały
dyplomik) prve riječi koje se upotrebljavaju
su one koje nalazimo i u činu posvete: ,,Ona će Sotoni satrti
glavu“ i ,,Raduj
se, Djevice Marijo, sama si uništila sve hereze“
(iz proprija Mise Blažene Djevice Salve).
Ako ste u ateljeu velikog umjetnika i divite se njegovim divnim remek
djelima, vi ćete biti puni hvale prema umjetniku, diviti se njegovim
talentima i nevjerojatnim postignućima; ne biste razmišljali o
njegovom priboru, olovkama i bojama. Ako bismo
ušli
u kuću tako čistu da sjaji, bili
bismo
puni pohvala za kućanicu i ne bismo
se zanimali za metle i krpe koje je koristila.
U
MI ništa nije o nama, već je sve
o njoj!
Ona
je sve u MI, Ona
je sve u našem životu, Ona
je ,,naš život, naša slast
i naše
ufanje“.
U
MI
se radi o najvećem iznenađenju i najnevjerojatnijem otkriću u
našem životu, otkriću koje donosi toliko svjetla u našu tamu,
toliko vječnosti u našu ništavnost, toliko radosti u naš žalostan
život, toliko ushićujućeg uzbuđenja u našu dosadnu i zlu
svakodnevicu, toliko LJUBAVI u našu hladnu dušu bez srca.
A
koje je to otkriće? Da je
Bog
koji nas je stvorio, odlučio dati nam vječnu radost, koji je sam
došao da nas spasi, nas poziva na mjesto gdje je Nestvoreno
dotaknulo
stvoreno i ujedinilo se s ljudskom nravi.
To mjesto On naziva ,,Svetinja nad svetinjama“, svetištem koje će
zauvijek biti ,,Njegov stvoreni dom”. Nadahnjujuće li misli, biti
pripušten u BOŽJI DOM NA ZEMLJI! Što, ili radije tko je to mjesto,
to raskrižje između vječnosti i vremena, između neba i zemlje?
Zamislite
veličanstvo Presvetog Trojstva prije svih vremena kako odlučuje o
stvaranju i spasenju svijeta. Sva moguća stvorenja prostrti su pred
Njim na jedan pogled, kao na karti. On vidi sve koji će ikada biti
stvoreni, skoro beskrajan broj čistih duhova i svih ljudi. Ali
Njegove
oči samo su upravljene na nju
i Ona
će biti glava svih stvorenja, “blažena među njima”.
Ona
će postati dom
Sinu,
kome su Očeva njedra vječni dom.
,,U početku, prije nego je svo stvorenje začeto“. U Božjem
vječnom umu, Ona će biti vječno
odabrana kći
Očeva,
majka Sinova
i zaručnica Duha Svetoga.
Vječna
zamisao
Božje Providnosti bila je stvoriti svijet, tako da njegov Sin
može postati čovjekom, postati Isusom,
preko kojega, u kojem i za koga su sve stvari stvorene i sve se treba
vratiti Bogu. Da bismo shvatili tu najveću zamiisao,
Bog je začeo još jednu, slično vječnu ideju (zamisao)
ljudskog bića od kojeg će Sin
uzeti svoju
ljudsku narav,
Svoje tijelo i krv i Presveto Srce: tako začeo u svojoj vječnoj
mudrosti, Mariju,
Majku vječne Riječi,
Božji dom na zemlji!
Kada
govorimo i mislimo o NJOJ, to činimo
pomoću jadnog alata našeg ograničenog uma: razmatramo o Njezinom
rođenju od roditelja sv. Ane i Joakima, o navještenju, Božiću,
bijegu u Egipat i skrivenim godinama u Nazaretu. Slijedimo je
diskretno kroz javni život našeg Gospodina i ponovno je nalazimo
pod križem. Nakon Njegovog uskrsnuća divimo se slavnom Uzašašću
i svim divnim intervencijama naše nebeske Majke da pomaže svojoj
djeci u stalnim opasnostima.
Ali
moramo također
pokušati
uzdignuti naše umove što je dalje moguće do granica gdje vrijeme i
prostor završavaju i počinje vječnost, gdje više nema prošlosti
i budućnosti već samo vječno sada.
A što nam je tamo dopušteno vidjeti?
BESKRAJNO
TROJSTVO koje bira NJU, prvorođenu od svih stvorenja u NJEGOVOM
vječnom umu, dragocjenija i veća od kerubina i serafina, toliko da
su u usporedbi s njom sva druga bića poput malog jezera prema
golemom oceanu. Remek djelo svih Njegovih djela, međutim, biti će
ljudsko biće, a sva ljudska bića nakon pada njihovih prvih
roditelja trebat će otkupljenje.
Tako
će i Ona
biti otkupljena Predragocjenom Krvlju koja će biti uzeta od Njezine
vlastite. Bog predviđajući Kalvariju ulijeva Predragocjenu Krv u
Njezinu dušu u trenutku Njezinog začeća: ta Krv priječi u NJOJ
ulazak istočnog grijeha: ,,Kada su Marijina duša i tijelo iznikli
iz ničega na riječ Božju, Božanske osobe su obuhvatile svoje
odabrano stvorenje u tom istom trenutku i milost Bezgrješnog začeća
bila je Njihova dobrodošlica i nagovještaj“ (o. Faber).
,,Evo
šatora Božjeg među ljudima“: potpuno čista, posve izuzeta od
najslabije sjene nesavršenosti, stvorena svetost! Marija je slobodna
od svega što bi moglo ograničiti Boga da djeluje u svojem
stvorenju!
Biti
,,Bezgrješna”
samo je odličan opis punine milosti, punine Božjeg života,
apsolutne potpunosti Božje beskrajne ljubavi
dane svim ljudima. Stvorena iz ničega, u samom trenutku Njezinog
postojanja, Marija je uzdignuta u područja Božje naravi
kao nijedno
drugo stvorenje. S najslobodnijom voljom ona se daje Bogu, nestaje s
potpunim slaganjem u poplavama svjetla i milosti koje preplavljuju
Njezinu dušu, tako da Bog može biti ,,sve u svemu”.
Božji
dom
na zemlji je spreman: On
sam može doći kada god to poželi! On neće naći nikakvu prepreku,
već beskrajnu želju, potpuno siromaštvo, otvorenu prazninu i
bezgrješno srce kako kuca samom ljubavlju
Duha Svetoga koji ju je iz vječnosti izabrao za svoju zaručnicu.
IMMACULATA
(Bezgrješna) znači: posve svetu prisutnost Boga na zemlji, najčišći
kalež živih voda cjelokupnosti Božje milosti, Božjeg života i
Božje ljubavi. To ljudsko biće je toliko ispunjeno Duhom Svetim da
je sve u Njoj samo jasnoća Njegove prisutnosti i djelovanja: Njezine
misli, Njezini
čini,
Njezine riječi, Njezina djela više su misli, želje, riječi i
djela Duha Svetoga nego Njezine vlastite.
Immaculata
znači svetište bez ljage
gdje će Sin ući u punini vremena i učiniti je
svojom vlastitom Majkom i suradnicom u Svom djelu otkupljenja. Ona će
odvratiti prokletstvo prve Eve koja je izgubila svoju bezgrješnu
ljepotu za sebe i svu svoju djecu. Nova Eva će biti ne samo više
bezgrješna nego prva, također i “majka živih” da istrijebi
mrlju i prljavštinu zmije gdje god joj
je
dopušteno
dati nadnaravni život.
Immaculata
znači Majka i Kraljica svih onih otkupljenih Krvlju Isusa Krista,
koja ih poziva da mu
se pridruže u Njegovom DOMU na zemlji, u tom svetištu, koja za njih
postaje sigurno ,,utočište i put koji ih vodi Bogu”.
Sva
ta neuhvatljiva otajstva (i mnoga druga) sadržana su u jednostavnom
pojmu koji je skovao sveti Maksimilijan Kolbe: IMMACULATA
(Bezgrješna)! Možemo li sada razumjeti zašto on tako često
inzistira da o Njezinim otajstvima možemo naučiti više na
koljenima u
dubokom
razmatranju nego čitajući mnoge mudre knjige?
Gospodin
nas poziva: ,,Moje voljeno dijete, dođi kući!” A oni koji s
čuđenjem, strahom i ushićenom radošću odgovaraju: ,,Da,
dolazim!” zovu se DJECA BEZGRJEŠNE! To je najveći dar koji čovjek
može primiti na zemlji i mi trebamo reći s beskrajnom zahvalnošću:
,,Ja, protjerani nemirni lutalica i prosjak, našao sam svoj dom!”
A
što znači VITEZ BEZGRJEŠNE? Jednostavno znači da imamo želju
dovesti što više duša moguće ‘natrag kući’! tako da i oni
mogu naći najčišće i najsvetije svetište na zemlji! Tako da sve
duše mogu naći snage u borbi protiv svega što je grješno (Sotone,
grijeha i pokvarenog svijeta), da dok traje ovaj cijeloživotni rat
mogu naći sigurno sklonište i dom,
gdje se mogu oporaviti od svojih rana.
Ali
iznad svega: VITEZ BEZGRJEŠNE je živa prisutnost Bezgrješnog
začeća u svijetu: gdje god se Ona
pojavi, tama zablude i mrlje grijeha moraju nestati. U njemu i kroz
njega Ona sama ponavlja što je rekla svetoj Bernardici
u Lourdesu: JA SAM BEZGRJEŠNO ZAČEĆE!
A
usred beskrajnih kušnji i nedaća ovih apokaliptičnih vremena VITEZ
dovodi mnogim dušama zrake nebeskog mira i vječne radosti: O
IMMACULATA!
p.
Karl Stehlin
Izvor:
fsspx.asia