Kako
je bilo najavljeno, ovoga vikenda održana je duhovna obnova u
Jaidhofu (Austrija), središtu našega Distrikta. Bila je to prva
duhovna obnova na hrvatskome jeziku u okvirima Svećeničkoga
bratstva sv. Pija X. Duhovna obnova održana je u šutnji, a program
nagovora i razmatranja bio je koncipiran na temelju duhovnih vježbi
sv. Ignacija koje se standardno održavaju u kućama za duhovne
vježbe Svećeničkoga bratstva. Odaziv vjernika – koji su
pristigli iz svih krajeva naše domovine, pa i iz inozemstva – bio
je vrlo dobar i nadamo se da će se u budućnosti ovakvi duhovni
programi moći održavati češće te uskoro održati i prave
ignacijanske duhovne vježbe koje traju pet dana. U nastavku donosimo
nekoliko fotografija.
IZBORNIK
▼
Izjava biskupa de Castro Mayera s biskupskih posvećenja 1988. god. u Ecôneu
Ovu
izjavu izgovorio je biskup Antonio de Castro Mayer za vrijeme
biskupskih posvećenja Svećeničkoga bratstva sv. Pija X. 30. lipnja
1988. godine koju je nadbiskup Lefebvre nazvao ,,Operacija
preživljavanje“.
Moja
prisutnost na ovom obredu je stvar savjesti: stvar dužnosti
ispovijedanja katoličke vjere pred cijelom Crkvom, još točnije,
pred preuzvišenim gospodinom nadbiskupom Lefebvreom, pred svim
svećenicima, redovnicima, bogoslovima i ovdje prisutnim vjernicima.
Sv.
Toma Akvinski nas poučava da ne postoji obaveza činiti javnu
ispovijesti vjere u svakoj prilici, no nužno ju je ispovjediti kada
je vjera u opasnosti, čak i pod opasnošću za vlastiti život.
To
je stanje u kojemu se nalazimo danas. Živimo u vremenu besprimjerene
krize u Crkvu, krize koja prodire sve do biti, čak do samih temelja
koji su sveta Misna Žrtva i katoličko svećeništvo, dva otajstva u
suštini ujedinjena jer bez svetog reda nema ni slavlja svete Misne
Žrtve te posljedično nikakvog oblika javnog bogoštovlja uopće.
Isto tako, na temelju toga se gradi društvena vladavina našega
Gospodina Isusa Krista.
Zbog
ovoga, budući da su očuvanje svećenstva i svete mise na kocki i
unatoč zahtjevima i pritisku koje su poduzeli mnogi, ja sam ovdje da
izvršim svoju dužnost: da učinim javnu ispovijest vjere.
Tužno
je vidjeti žalosnu zaslijepljenost tolike braće među biskupima i
svećenstvom, koji ne vide ili ne žele vidjeti trenutnu krizu ni
nužnost suprotstavljanja modernizmu koji trenutno vlada, kako bismo
bili odani poslanju koje nam je Bog povjerio.
Želim
izraziti ovdje svoju iskrenu i duboku privrženost poziciji
preuzvišenoga gospodina nadbiskupa Lefebvrea koji je oblikovan
njegovom vjernošću Crkvi svih vremena. Nas dvojica smo se pojili na
istom izvoru, onom svete, katoličke, apostolske i rimske Crkve.
Neka
presveta Djevica Marija, naša Majka, koja nas je u Fatimi majčinski
upozorila na težinu sadašnjega stanja, neka nam ona podari milost
da našim stavom budemo u mogućnosti pomoći i prosvijetliti
vjernike na način da se udalje od ovih opasnih zabluda kojima su
postali žrtve, vidljivo obmanuti od onih koji su primili puninu Duha
Svetoga.
Neka
Bog blagoslovi nadbiskupa Lefebvrea i njegovo djelo.
Biskup Antonio de Castro Mayer – kratak životopis
Donosimo
kratki životopis ,,lava iz Camposa“, biskupa Antonia de Castro
Mayera, koji je pomogao u obrani Tradicije zajedno s nadbiskupom
Lefebvreom. Ovaj kratki životopis izvorno je objavljen u izdanju
časopisa ,,Angelus“ iz
srpnja 1991. god. povodom smrti biskupa de Castro Mayera.
Don
Antonio de Castro Mayer, biskup Camposa u Brazilu, otišao je pred
Gospodina u 87. godini života 25. travnja 1991. g. Rođen 1904.
god., don Antonio dolazi iz Campinhasa u Sao Paolu. Studirao je
teologiju na sveučilištu Gregoriana u Rimu gdje je stekao doktorat.
Prije no što je postao biskup, kao svećenik biskupije Sao Paola,
uzastopno je i s uspjehom obnašao službe profesora
Provincijalne bogoslovije u Sao Paolu, katedralnoga kanonika, župnika
u crkvi sv. Josipa od Belema u istočnom predjelu Sao Paula i konačno
službu generalnoga vikara nadbiskupije Sao Paola. Bio je u isto
vrijeme glavni savjetnik Katoličke akcije za nadbiskupiju i u toj
funkciji je svesrdno podržavao katoličke laičke organizacije u
njihovim nastojanjima suzbijanja komunističke infiltracije.
1948.
god. je odabran i posvećen kao pomoćnik biskupa Camposa,
preuzimajući upravu biskupije godinu kasnije. Pedesetih godina
biskup de Castro Mayer je objavio dugačko i pravovremeno
,,Pastoralno pismo o problemima u modernom apostolatu“ u kojem
je napao modernizam, čija je razaranja već bio predvidio. Tokom
šezdesetih godina biskup de Castro Mayer se borio protiv komunista
na domaćem bojištu i protiv modernista u Rimu. 1964. god. Brazil je
jedvice sačuvan od pada pod komunistički blok - što je postignuto
zahvaljujući pobožnosti velikih skupina pučanstva prema
Gospi Fatimskoj i redovitoj molitvi krunice. Ali brazilski episkopat
je bio podijeljen oko pitanja socijalističkih zemljišnih reformi,
koje su bile početak komunizma. Mnogi od njih su odobravali ove
reforme, no biskup de Castro Mayer je zajedno s nadbiskupom Sigaudom
vodio manjinu biskupa koja im se protivila, odigravši na taj način
ključnu ulogu u pobjedi nad komunizmom u Brazilu.
Pismo ravnatelja MI br. 10
Dragi
vitezovi Bezgrješne!
Da
bismo mogli ispravno razumjeti sv. Maksimilijana Kolbea, moramo se
vratiti važnim izvorima koji su oblikovali i nadahnuli njegov
unutarnji život: povijesti njegove domovine, Poljske, koja je posve
označena Marijinom prisutnošću gdje je se posebno časti kao
„glavnu zapovjednicu“ kršćanskih vojski; čudotvornoj
medaljici; Marijinu ukazanju u Lourdesu, a posebno svetom Ljudevitu
Montfortskom.
Vrlo
je vjerojatno da se susreo s velikim učiteljem „savršenog
predanja Mariji“ za vrijeme svog studija u Rimu. Zasigurno nije
slučajnost da je zaređen za svećenika 28. travnja, na blagdan sv.
Ljudevita Montfortskog (u to vrijeme još blaženog), prije točno
sto godina.
On
je raširio glas o sv. Ljudevitu u Poljskoj, a tiskao je i izdao i
prvi poljski prijevod „Marijine tajne“. U uvodu je sam napisao
kratku biografiju i opisao duhovnost sv. Ljudevita. Prije svega je
naglašavao sličnost stanja u različitim vremenima u kojima su njih
dvojica živjeli. U vrijeme sv. Ljudevita neprijatelji su bili
jansenisti, danas su to masoni i druge sekte: jedno osobito obilježje
svih njih je mržnja prema pravoj pobožnosti prema Isusu i Mariji.
Poput vitezova Bezgrješne danas, sv. Ljudevit je tada bio veliki
apostol Posrednice svih milosti: kao savršeno sredstvo Njezinih
bezgrješnih ruku, spasio je bezbrojne duše iz sotoninih lanaca za
vrijeme svojih popularnih misija. Kao što se danas MI suočava sa
svugdje dominirajućim vojskama zla, tako je i sv. Ljudevit bio
izložen moćnim neprijateljskim snagama. Često sam, napušten čak
i od svojih prijatelja, postao je meta zlobe i zavisti krivovjernika.
Prije svega su, međutim, sveti Ljudevit Montfortski i Maksimilijan
crpili svu svoju snagu i hrabrost iz sljedećega: dali su svo svoje
povjerenje našoj Gospi i bili su joj potpuno poslušni u svemu,
uvijek i svugdje i u potpunosti samo je NJEZINA volja bila važna!
Tu
je pak i još jedna važna podudarnost: sv. Ljudevit je zasigurno bio
nadahnut „odozgor“ kada je istaknuo Marijinu ulogu u posljednjim
vremenima: kada nadmoć zmaja i njegovih slugu bude tako velika
gotovo da uspiju uništiti Crkvu i zavesti skoro sve ljude na put
propasti, tu se javlja Žena iz Otkrivenja (Otkrivenje 12,1). Po
svojim vjernim slugama Ona će satrti glavu Sotoni i nadvladati
njegove napade, ali će prije svega ona po nekolicini svojih vjernih
„apostola Isusa i Marije posljednjih vremena“, ugrabiti brojne
duše od protivnika. Sveti Maksimilijan privlači pažnju vitezova
Bezgrješne, prema opisu sv. Ljudevita – tih vjernih Marijinih
robova – koji se ne boje nikakve moći, koji idu gdje god ih
Kraljica šalje i koji imaju imena Isusa i Marije upisana u svojim
srcima.
Integritet i dosljednost nadbiskupa Lefebvrea
U
ovom članku p. Paul Robinson bavi se temom je li nadbiskup Lefebvre
promijenio svoju politiku u odnosima s Rimom nakon biskupskih
posvećenja 1988.
Nadbiskup
Marcel Lefebvre je bio poznat kroz cijeli svoj život kao čovjek
velikog integriteta. Bio je nepopustljiv u svojim načelima, pošten
u svojim djelima, iznimno velike ljubavi. Među temeljnim idejama
koje su ga vodile bio je katolički pojam o autoritetu i poslušnosti
koje su pridonijele njegovoj herojskoj razboritosti u mnogim teškim
odlukama koje je trebao poduzeti u njegovim odnosima s Rimom.
Čini se da neki ljudi ipak niječu da je Nadbiskup bio čovjek načela u svojim idejama o Crkvi i u svojim odnosima s rimskim vlastima. Neki ga optužuju da je imao protuslovna načela, dok ga drugi optužuju da ih je promijenio nakon biskupskih posvećenja.
Ovaj
članak će pokušati obraniti njegovo dobro ime razmatrajući
Nadbiskupovu poziciju i pokazujući da je nikad nije promijenio. Prvo
ćemo razmotriti Nadbiskupov pojam autoriteta i kako je taj pojam
utjecao na njegov stav prema rimskim autoritetima. Zatim ćemo, kao
drugo, pokazati da posvećenja nisu uzrokovala da Nadbiskup promijeni
svoja načela ili njihovu primjenu.
Nadbiskupova
načela o autoritetu
Najbolji
način da razmotrimo Nadbiskupova načela o autoritetu je usporediti
tri različite pozicije koje postoje u vezi autoriteta pokoncilske
hijerarhije, gdje je većina klerika zaražena modernizmom u manjoj
ili većoj mjeri. Te tri pozicije su sljedeće:
1. Modernistička hijerarhija nema autoriteta
2.
Modernistička hijerarhija ima neograničeni autoritet
3.
Modernistička hijerarhija zakonito vrši svoj autoritet kada izdaje
odredbe u skladu s vjerom, ali ne vrši zakonito svoj autoritet kada
izdaje odredbe protiv vjere.
Prva
pozicija prosuđuje autoritet na temelju osobe. Ako osoba loše rabi
svoj autoritet ili je zastranila u teologiji, onda gubi svoju službu.
Ona više ne posjeduje nikakav autoritet. Ovo je protestantski model
prosuđivanja autoriteta i sedisvakantistički kamp naginje prema
ovom pogledu na autoritet.
Druga
pozicija prosuđuje autoritet čisto na temelju službe. Ako osoba
ima određenu službu, onda moramo učiniti sve što ona kaže.
Neokonzervativni katolici naginju u ovom smjeru jer drže da se papu
mora slijepo slijediti, osim ako zapovijedi nešto očito grešno,
poput naredbe o ubojstvu.
Treća
pozicija odgovara katoličkom pojmu autoriteta i nju je držao
nadbiskup Lefebvre. On je prosuđivao o autoritetu na oba načina: i
prema službi i prema osobama. Oni koji imaju službu primaju svoj
autoritet od Boga i nastavljaju držati tu službu zakonito, čak
kada zlorabe svoj autoritet. Treba ipak razlikovati u pogledu načina
na koji rabe svoj položaj. Ako netko izda odredbu o nečemu
što je moralno dopušteno, onda ga treba poslušati, ako pak izda
odredbu o nečemu što je protiv Boga, tada on djeluje izvan svog
autoriteta i treba mu odbiti poslušnost. Ovo je katolička pozicija
o poslušnosti i vrijedi za sve situacije.
Toma, Juda i Franjo
Tri
bergoglianske ,,teze za Veliki četvrtak“
Eugenio
Scalfari, deklarirani ateist i osnivač rimskoga dnevnoga lista La
Repubblica, objavio je na Veliki četvrtak svoj peti intervju sa
,,svojim prijateljem“ papom Franjom. Taj intervju podigao
je još jednom puno prašine. U njemu Franjo iznosi tri tvrdnje koje
izražavaju njegovo shvaćanje kako se Bog ophodi s grešnicima:
1.
,,One (zle duše) neće biti kažnjene“
2.
,,Oni koji se ne pokaju će nestati“
3.
,,Nema pakla“
Takve
izjave iz ustiju najvišega učitelja kršćanstva izazvale su,
razumljivo, po cijelome svijetu pozornost i zapanjenost. Jer one se
očito suprotstavljaju ne samo jednoznačnome svjedočanstvu Svetoga
pisma, Predaje i vjekovnoga crkvenoga Učiteljstva, nego i ljudskome
razumu. I to oštro.
a)
Sveto pismo
Tko
samo povremeno uzme Bibliju u ruku dobro zna da ona govori o
beskrajnome milosrđu Božjem, ali koji i kažnjava grešnike,
nepokajane čak s vječnom patnjom. Naš preblagi Otkupitelj Isus
Krist sam govori 14 puta nedvoznačno o paklu da bi grešnike
upozorio o toj strašnoj stvarnosti te ih opomenuo na obraćenje. U
svome prikazu posljednjega suda on govori recimo: ,,Idite
od mene, prokleti, u oganj vječni, što je pripravljen đavlu i
anđelima njegovim!... Ovi
će ući u muku vječnu.“ (Mt
25, 41. 46). O ,,nestanku“ nepokajanih nema u Bibliji ni najmanje
naznake. Gornji citat, naprotiv, pobija ,,tezu uništenja“.
Prva pričest (Split, 8. 4. 2018.)
Prošle
nedjelje mogli smo u Kapeli sv. Jeronima u Splitu održati svečanost
prve Pričest za troje naših kandidata. Kao izvještaj s ovoga
lijepoga događaja donosimo propovijed i nekoliko fotografija.
Dragi
vjernici, draga djeco,
sv.
Gerard Majella, časni brat redemptorist koji je živio u 19. st., po
kome se Bog divno proslavio tako da je proizveo brojna čuda, imao je
jako veliku želju da primi Pričest, ali bio je još premalen, nije
imao dovoljno godina te ga je svećenik odbio. No onda se dogodilo
čudo koje je Bog učinio da je poslao sv. Mihaela arkanđela da mu
donese sv. Pričest. Draga djeco, vjerujem da i svatko od vas ima
takvu ili barem sličnu veliku želju da primi Isusa u Presvetoj
Euharistiji. Vi ste već izrazili tu želju osobno, a sada ćete je
uskoro izreći javno u obnovi krsnih zavjeta koje ćemo učiniti
nakon propovijedi. Tu ćete vi sami potvrditi ono što su u vaše ime
na krštenju izgovorili kumovi. Obnova krsnih zavjeta sastoji se od
dva dijela: odricanja od grijeha i ispovijesti vjere. Ta dva dijela
odgovaraju smislu dvaju sakramenata koje vi primate: sakramentu svete
ispovijedi i sakramentu euharistije i pokušat ćemo se zato osvrnuti
na ono što je u njima najvažnije i na što posebno treba obratiti
pažnju.
Vi
ste, draga djeco, jučer primili prvi od ta dva sakramenta, a to je
sveta ispovijed ili pokora. Vi ste učili, a vjerujem da je dobro
ovdje ponoviti radi sviju nas koji su dijelovi ovoga sakramenta.
Gledamo li sa strane pokornika, sakrament ispovijedi ili pokore
sastoji se od tri dijela, a to su kajanje, ispovijed grijeha i
zadovoljština. To nije samo ispovijed grijeha, nego ako bismo jedan
od ova tri elementa morali izdvojiti i posebno naglasiti onda je to
kajanje – ono je najvažniji čin u sakramentu ispovijedi, u njemu
se sastoji bit ovoga sakramenta. A kajanje se upravo sastoji u odluci
da nećemo više griješiti. Ta odluka mora biti čvrsta, a to znači
da mora proizlaziti iz naše nutrine, mora nam biti uistinu žao što
smo Boga uvrijedili našim grijesima. To ne smije biti samo nešto
površno jer sakramenti su sveti, a to znači da su oni nešto vrlo
ozbiljno. To nije igra i nije samo neka ceremonija koju bismo trebali
obaviti. Tu dolazimo u izravni odnos s Bogom koji je neizmjeran, koji
je savršen, kome se klanjamo te moramo pred njim imati
strahopoštovanje. To strahopoštovanje, dragi vjernici, je danas u
sve većem opadanju. Uoči velikih blagdana imamo svugdje po našim
župama velike ispovijedi. Lijepo je kada vjernici idu u velikom
broju na svetu ispovijed jer u nekim drugim (zapadnim) zemljama, taj
sakrament nestaje. Imamo svećenike prijatelje – koji su s našim
Bratstvom u dobrim odnosima i podržavaju ga, koji svjedoče da u
tim zemljama (npr. Njemačkoj, Francuskoj)
više nitko ne ide na ispovijed. Znaju nam reći da uoči Uskrsa na
ispovijed dođe recimo svega 5 ljudi. To je pokazatelj strašne krize
u kojoj se nalazimo ne samo u svijetu koji sve više otpada od Boga,
nego i u Crkvi gdje se ta kriza podržava jednom modernističkom
politikom s najviših razina u zadnjih pola stoljeća.
Odgovor na pomutnju duhova
Pater
Waldemar Schulz prior je crkve sv. Josipa u Beču. Dugo je godina
djelovao u Bogosloviji Presvetoga Srca Isusova u Zaitzkofenu kao
vicerektor i moralni teolog.
List
župne zajednice njegove crkve nosi naslov: „List sv. Josipa“. U
izdanju od kolovoza 2013. je u svojem predgovoru govorio o pomutnji
duhova koja je tada prijetila vidljivo zahvatiti i neke svećenike i
vjernike unutar Bratstva. Kako ova napast usred sve veće crkvene
krize ne mine, nego se naprotiv samo povećava, smatramo da je dobro
podsjetiti na ovaj vrijedan tekst, prethodno već objavljen na našoj
stranici.
Dragi
vjernici, želio bih u ovome Listu sv. Josipa ukratko podastrijeti
tri međusobno povezana promišljanja.
Sve
je milost
1.)
Milost je, i to čak veoma velika milost kada čovjek, duša,
u ovome uzbudljivom vremenu za Crkvu i društvo, u ovome za srce i
duh pogibeljnom i zavodljivom svijetu materijalnoga, očitoga,
tehnički ostvarivoga, smije postojano stajati u vjeri i u vjernosti
prema nadnaravnome cilju. Uz svu kritiku današnjih nazora o svijetu
i životu, nepovoljnih prilika u Crkvi i državi, kod sve bijede,
svih zabrinutosti i opravdanih zamjerki trenutačnih duhovnih
prilika, brige o dušama i njihovu spasenju ipak nas treba ohrabriti
pomisao na milost, pomisao na to da se konačno ipak sve nalazi u
Božjim rukama, a mi sami moramo biti ništa drugo nego zahvalni ako
nas Božja milost uzdržava i jača.
Dao
Bog da tako ostane do konca života da kao sveti Pavao dobar boj
bijemo, trku završimo, vjeru sačuvamo (2 Tim 4,7) i da smijemo
pripadati k onima kod kojih „Ipak čvrsti temelj Božji stoji“ (2
Tim 2,19).
Nedvojbeno
je dragi Bog čovjeku kod stvaranja podario razum i volju kako bi
čovjek upotrebljavao ove duhovne snage. Gospodin Bog želi dakle
čovjekovu suradnju, također i u mislima i željama, vazda pak s
milošću, a da se ne trči pred njom ili da se za njom mrzovoljno
kasa. Pronaći pri tome ispravno držanje i mišljenje nije posve
lako. Potrebna je postojana molitva: kada su apostoli s Marijom,
majkom Isusovom, bili ujedinjeni u molitvi, sišao je Duh Sveti nad
njih kao „prst Božji koji nas vodi“ (himan Veni Creator). I
potrebna je poniznost i mudrost da se pazi na milost Božju i da se
stvari započnu u Božjem smislu i s Božjeg stajališta.