Kroz
sakrament potvrde primamo puninu darova Duha Svetoga i On sam
ispunjava naše duše i osvjetljava ih ognjem svoje ljubavi, čineći
nas dionicima ljubavi kojom Bog sebe ljubi u otajstvu Presvetoga
Trojstva. Prema sv. Grignionu de Montfortu (Prava pobožnost prema
Blaženoj Djevici Mariji, br. 20), Duh Sveti postaje plodonosan u
Mariji i proizvodi svoja remek-djela samo u njoj i kroz nju (sveto
čovječanstvo našega Gospodina, posvećenje duša). Ona je na
Pedesetnicu usred apostola te im se prema drevnoj predaji po njoj
daju darovi Duha Svetoga. Naša Pedesetnica je primanje sakramenta
potvrde i darovi Duha Svetoga daju se samo po njoj (kao i sve druge
milosti).
Duboki
razlog za ovo djelovanje Duha Svetoga u Mariji i po Mariji leži u
samom Njegovom odnosu s njome. Crkveni oci nazivaju je sacrarium
Spiritus Sancti (svetište Duha Svetoga); još od srednjega vijeka
ona se obično priziva kao zaručnica Duha Svetoga. Duh Sveti je dar
Oca i Sina. Sveti Toma objašnjava da Bog stvorenju želi dati sebe
koliko god može. Taj dar je sam Duh Sveti. Međutim, nakon istočnoga
grijeha zapreka se nalazi u samoj posudi koja je manje ili više
zapriječena stvarnim grijesima i ranama istočnoga grijeha. Samo
jednom u cijeloj povijesti čovječanstva je donum Dei altissimi (dar
višnjega Boga) bio u potpunosti primljen te nije naišao na nikakvu
zapreku. Samo jednom je primljen bez i najmanjeg oklijevanja, jer
samo jedanput Sveti Duh pronalazi posudu u koju ulazi da je potpuno
čista i neokaljana.
Drugim
riječima, u cijeloj povijesti je samo dušu Bezgrješne Duh Sveti
mogao potpuno preobraziti na takav način da je ona bila i jest
potpuno predana Njegovoj volji i nadahnućima. Stoga su sve njezine
misli, riječi, djela na neki način više misli, riječi i djela
Duha Svetoga nego njezina vlastita. Ona nikada neće misliti ni na
što drugo osim na ono što je Duh Sveti čini da misli, ona će
govoriti samo Božje riječi itd. Ona je na neki način vidljiva
prisutnost Duha Svetoga u svijetu, Njegovo svetište, Njegovo
svetohranište, Njegova zaručnica. Njezina se veličina sastoji u
činjenici da je Marijina ljudska osoba, kći sv. Ane i sv. Joakima,
od svoga Bezgrešnoga Začeća tako intimno povezana s trećom osobom
Presvetoga Trojstva da je ona više prisutnost Duha Svetoga u svijetu
negoli je sama prisutna.
Zaključno:
gdje je Marija, tu je Duh Sveti. Duh Sveti je na zemlji ondje gdje je
Marija. Stoga će nas u onoj mjeri u kojoj smo posvećeni
Bezgrješnoj, Duh Sveti zahvatiti svojim darovima i učiniti da
neizrecivi pečat sakramenta potvrde procvjeta.
Izvor:
fsspx.news