G
ospa u Fatimi otkriva važan učinak Krunice: ona okončava rat.Doista, 1917. godine Prvi svjetski rat ulazi u svoju najstrašniju i najsmrtonosniju fazu. Gotovo da nije bilo obitelji u Europi koja nije morala poslati svoje sinove u taj rat i svi su bili time zaokupljeni. U tom svjetlu možemo razumjeti zašto Gospa u Fatimi nekoliko puta aludira na ovaj Svjetski rat i obećava njegov kraj.
Međutim, Gospina poruka ne dotiče samo djecu ni ljude koji su živjeli 1917. godine, već kroz njih dotiče sve ljude iz svih vremena. Slično tomu, u Evanđelju vidimo da i sam Gospodin proročanski najavljuje razorenje Jeruzalema - što će se dogoditi 70. godine; ali On također isprepliće ovaj povijesni događaj s krajem svijeta.
Ovaj proročki jezik možemo primijeniti na Gospu u Fatimi: izravno i odmah, Ona govori o kraju Prvoga svjetskoga rata i povratku vojnika kući. Ali te iste riječi također moraju biti razumljive svim ljudima iz svih vremena. Svi koji dođu u Fatimu dobivaju Gospino obećanje: Rat će završiti i vojnici će se vratiti kući! Kako to moramo razumjeti? Moramo se zapitati, što za nas znači „rat”, a posebno „kraj rata”.
Prvo, to znači da smo članovi vojujuće Crkve i da je naš život kršćansko ratovanje. Javni ratovi ljudi i naroda jedni protiv drugih samo su izraz i simbol rata između dobra i zla, između milosti i grijeha, između Gospe i đavla, između Neba i pakla.
U ratu nam treba dobro oružje, ali ne samo to. Vojnici moraju biti vješti i dobro obučeni za upotrebu ovoga oružja. Oružje „par excellence” koje je dala Gospa je sveta Krunica. A ako ovo oružje upotrijebimo prema želji našega „vrhovnoga zapovjednika”, Ona svečano najavljuje da će ovaj rat završiti i vojnici će se moći vratiti kući, da će napokon stići do svoga vječnoga doma.
Drugo, to znači da mora postojati onaj koji pobjeđuje i onaj koji gubi bitke; mora postojati poraz i pobjeda: pobjedu, svu istinsku pobjedu na ovomu svijetu postiže Ona, a kroz Nju i svi oni koji vjerno razmatraju o otajstvima Krunice. To potvrđuje i Crkva, koja blagdan Gospe od Pobjede proglašava ujedno i blagdanom Gospe od svete Krunice.
Treće, kraj rata i rezultat pobjede je mir. Bez Nje nema pobjede ni mira. To je pokazala već čudesnim pobjedama od XVI. stoljeća nadalje. Drugim riječima, Krunica je veliki mirotvorac u našemu životu. Mir naoružanja ne može biti nego vanjski uvjet istinskoga mira kojega sveti Augustin i sveti Toma definiraju kao „mir u redu”.
Sada znamo da je naše srce bojno polje te „đavao neprestano obilazi oko nas poput lava koji riče i pokušava nas proždrijeti”. Teško je unijeti mir u naše duše te smo vrlo često u nevolji, nemirni i potreseni. Od najmanjih događaja gubimo mir u srcu. Kako je stoga dragocjeno Gospino obećanje da nam Krunica daje ozračje reda i sklada.
Međutim, najviši i najiskreniji mir je samo život u Božjemu prijateljstvu, život u posvetnoj milosti. Nadalje, ovo obećanje možemo proširiti na sve situacije i institucije kojima je nužno ozračje mira ako žele preživjeti: obitelji, škole, župe, samostani, sela itd.
Krunica je pobožnost koja na vrlo praktičan i jednostavan način po Mariji Bogu posvećuje naš svakodnevni život.