Christus Rex

IZBORNIK

Je li Majka Božja Kraljica?


I
zraz „kraljica” mora se shvatiti kao suvereni autoritet, a ne kao izvrsnost u danom poretku - kao kada se za velikoga kuhara kaže da je „kralj gastronomije”: u ovomu posljednjemu smislu, primat Marije u nadnaravnomu redu bio bi dovoljan da joj damo ovaj naslov. Sveto Pismo

Psalam 44, 10 govori: „S desne ti strane stoji kraljica, sjajna u ofirskom zlatu.” Ovaj psalam slavi Kralja Mesiju i njegovu nevjestu koja je, načelno i posebno, Djevica.

Dva su Marijina pralika kraljice: Bat-Šeba (1 Kr 2, 19) i Estera (Est 2, 17; 5, 3), a Elizabeta Mariju oslovljava kao „Majku mojega Gospodina” (Lk 1, 43).

Crkveni oci prepoznaju to njezino dostojanstvo

Sv. Efrem, Oratio ad Ss. Dei Matrem: „Plemenita djevo i zaštitnice, Kraljice, Gospodarice, čuvaj me, štiti me.”

Sv. Andrija Kretski, Homilia II in Dormitionem Ss. Deiparæ: „Danas [Isus] prenosi iz njezinoga zemaljskoga prebivališta svoju vječnu Djevicu Majku kao Kraljicu ljudskoga roda.”

Sv. German Carigradski, In Præsentationem, I: „Sjedni, o Suverena, doista je prikladno, da sjediš na visokim mjestima budući da si Kraljica i slavnija od svih kraljeva.”

Liturgija

U rimskoj liturgiji blagdan Blažene Djevice Marije Kraljice je ustanovio Pio XII. 1954. Dovoljno je podsjetiti i na antifone: Salve Regina, Regina Cæli, Ave Regina Cælorum.

Istočne liturgije isto slave Djevicu Kraljicu: u bizantskom obredu na nedjelju nakon Božića, u jutrenjoj: „O pravedni, o vrlo sretni (Josipe), zbog tvojega kraljevskoga porijekla ti si među svima izabran za muža Kraljice čiste, koja će čudesno roditi Kralja Isusa.”

Učiteljstvo

Lav XIII., enciklika Magnæ Dei Matris: „Kruna nebeskoga i zemaljskoga kraljevstva čekat će je [Djevicu Mariju] jer će ona biti nepobjediva Kraljica mučenika. Tako će sjediti u nebeskomu gradu Božjemu uz svoga Sina, okrunjena za svu vječnost, jer će s njime piti čašu prepunu tuge, vjerno kroz cijeli svoj život, najvjernije na Kalvariji.”

Sveti Pio X., Ad diem illum: „Isus 'sjede s desne strane veličanstva na visini' (Heb 1, 3). Marija sjede s desne strane svoga Sina 'tako sigurno utočište i pomoć tako pouzdana od svih opasnosti da se nemamo čega bojati ili očajavati pod njezinim vodstvom, njezinim pokroviteljstvom, njezinom zaštitom' (Pio IX. u Buli Ineffabilis)”.

Pio XII.: Radio poruka portugalskomu narodu na krunidbi Fatimskog kipa, nazvao je svoju poruku „Kraljevstvom Marijinim” (13. svibnja 1946.).


Teološko objašnjenje

– Kao majka Krista Kralja, Djevica Marija ima udjela u kraljevstvu svoga Sina, tim više što je majka Kralja, a ne samo majka čovjeka koji će nakon rođenja postati kralj.

– Kao suotkupiteljica, nova Eva posjeduje u podređenom svojstvu moć koju je novi Adam stekao pravom osvajanja.

– Obilje milosti i vrlina omogućuje, da joj se dodijeli naslov Kraljice, barem u smislu da se netko tko sjaji izvrsnošću naziva kraljem.

– Ona vrši ovu vlast dijeljenjem plodova Otkupljenja i svojim nepogrešivim zagovorom.

Naslovi Kraljice različitih svetačkih redova u Lauretanskim litanijama – apostola, patrijarha, anđela itd. – mogu značiti i kraljevstvo kao autoritet i kraljevstvo kao izvrsnost.

Izvor: fsspx.news