O
d početka liturgijske reforme, nakon proglašenja Novus ordo missae (NOM), branitelji Tradicije Crkve upozoravali su na opasnost koju predstavlja nova liturgija.Ponavljajući poznatu izreku – lex orandi, lex credendi – zakon molitve je zakon vjere, upozorili su i na budući pad vjere koji će uslijediti.Prvi koji su objavili ovo upozorenje bili su autori Kratkog kritičkog osvrta [poznatog i kao Ottavianijeva intervencija], u svojoj još uvijek relevantnoj analizi koju su podržali kardinali Alfredo Ottaviani i Antonio Bacci, koji su pristali potpisati uvodno pismo toga dokumenta.
Zaključak ovog dokumenta upozorava: „Napuštanje liturgijske tradicije koja je tijekom četiri stoljeća bila znakom i zalogom jedinstva bogoslužja (i uvođenje neke druge, koja će nužno biti znakom podijeljenosti zbog nebrojenih sloboda što se u njoj omogućuju, te koja i sama obiluje insinuacijama i očitim zabludama protiv čistoće katoličke vjere) pokazuje se, rečeno na najblaži mogući način, kao nesaglediva pogrješka.”
Više od pedeset godina ovo upozorenje odjekuje na sve jači način, usred progresivnog gubitka vjere u sve većim i širim dijelovima Crkve, gubitka vjere koji se uočava najprije u sve većem padu vjerske prakse, a zatim i sve heterodoksnijim stavovima prema predmetima katoličkog vjerovanja.
Ovaj gubitak vjere sada je vidljiv čak i među dušobrižnicima. Tako su zahtjevi i odluke Njemačkog sinodalnog puta, od kojih se mnoge protive katoličkoj vjeri, među ostalim u pitanjima vlasti u Crkvi koja je pridržana biskupima, o bračnom moralu i o homoseksualnim zajednicama.
Anketa koja puno otkriva
Što se vjernika tiče, odstupanja su vidljiva već desetljećima, a ankete redovito bacaju porazno svjetlo. Jedna od njih je zanimljiva za našu temu jer je provedena usporedba praktičnih katolika koji idu na novu misu s onima koji idu na Tradicionalnu Misu (TM).
Rezultati koriste ankete koje su već provele priznate ustanove. Usporedba se usredotočila na sedam točaka, a ovdje ćemo uzeti u obzir samo pet:
1. Odobravanje kontracepcije doseže 89% za pristalice NOM-a, a 2% za vjernike TM-a
2. Odobravanje pobačaja doseže 51% za pristalice NOM-a, a 1% za vjernike TM-a
3. Pohađanje nedjeljne Mise je 22% za pristalice NOM-a, a 99% za vjernike TM-a
4. Odobravanje istospolnih brakova je 67% za pristalice NOM-a, a 2% za vjernike TM-a
5. Godišnja ispovijed iznosi 25% za pristalice NOM-e, a 98% za vjernike TM-a
Ovakav rezultat nije slučajnost. U takvim bitnim elementima koji se tiču objavljenog morala i obvezne katoličke prakse, razlike su više nego značajne.
Ovo su katolici koji žive u istoj zemlji, Sjedinjenim Državama, u isto vrijeme – između 2014. i 2018. godine – često anketirani u istoj državi, drugim riječima, stavljeni pod iste opće uvjete. Najpristupačnija i najvidljivija razlika je u praksi NOM-a ili TM-a.
Vjerojatno postoje neočekivani elementi koje bi trebalo uzeti u obzir i koji bi doradili rezultate, ali oni nikada neće moći nadoknaditi razliku koja oscilira između 50 i 87 posto. Nova misa je doista izazvala, povezano s koncilskim reformama koje je prate, značajan gubitak vjere. Autori Kratkog kritičkog osvrta bili su u pravu.
Izvor: fsspx.news