Kada
je nadbiskup Lefebvre utemeljio Svećeničko bratstvo sv. Pija X.,
želio mu je također dati obilježje s kojim se poistovjećuje
njegova duhovna obitelj, koje predstavlja razlog postojanja i cilj
našega Bratstva. Nismo mogli zaželjeti nikakav ljepši i
dubokoumniji biljeg: ujedinjena Srca Isusa i Marije koja nadvisuje
kraljevska kruna. Naš utemeljitelj odabrao je ovo obilježje vrlo
promišljeno jer je ono posve aktualno, upućuje nas na dramatičnost
današnjeg vremena i daje odgovarajući odgovor.
Kada
je se 1917. godine anđeo
ukazao Fatimskim vidiocima, za sva tri ukazanja spomenuo je Srce
Isusovo i Marijino. Tijekom ukazanja ljeti rekao je djeci: „Molite,
mnogo molite! Isusovo i Marijino Srce imaju s vama nacrte svoga
milosrđa. Prikazujte neprestano Svevišnjemu molitve i žrtve!“
Koji su bili ovi planovi, protumačila je Majka Božja godinu dana
kasnije. Ukratko: ujedinjena Srca jesu sredstva spasenja za sve muke
u ovim posljednjim vremenima u kojima živimo! Ovdje
ćemo pobliže
istražiti što
se želi reći ovom važnom izjavom.
Doba
velike pobune protiv Boga
Izrazom
„posljednja vremena“ misli se na doba velike pobune naroda protiv
Boga kako su to primjerice sjajno opisali pape u posljednjih 200
godina. To je vrijeme u kojemu đavao poduzima posljednje napore da
ljude otrgne od
Boga kako bi ih podložio svojoj tiranskoj vladavini i tako ih
iskvario. Kao pali anđeo on ima veliki inteligenciju. Već je
poodavna planirao ovu revoluciju. Ona se trebala ostvariti u trima
stadijima koji se mogu povezati s trima važnim povijesnim
nadnevcima. Radi postizanja svoga cilja izumio je tri velike hereze
koje su služile kako bi iskvarile ljude u pravoj vjeri i učinile ih
nevjernima Bogu i njegovoj Crkvi.
- 1517.: Pobuna reformatora protiv Katoličke Crkve
Godine
1517. pobunio se Luther protiv Crkve. On se gnušao nad njom, nazivao
ju je Babilonskom bludnicom, papu je nazivao „antikristom“ i
„sotoninim apostolom“, sveta Misna Žrtva za njega je bila
đavolsko djelo, a sakramenti praznovjerje.
Po
protestantskom krivovjerju pošlo mu je za rukom oteti cijele narode
Katoličkoj Crkvi. Ipak, đavlu nije dostatno zgrabiti ljude Bogu, on
ih želi i tiranizirati i iskvariti. Kako bi upozorio na ovu
dvostruku strategiju, Isus u Evanđelju rabi dva imena: đavao je
„otac laži“, time i izumitelj svih hereza te „ubojica ljudi od
početka“. I zbilja, u povijesnom slijedu ove revolucije u tri
stadija vidimo kako je ova strategija svaki put ostvarena na potresan
način.
Kao
neposredna posljedica reformacije izbile su seljačke bune i
Tridesetogodišnji rat. Europa je opustošena. Zaraćene strane
toliko su okrutno postupale da je u mnogim krajevima pučanstvo
gotovo iskorijenjeno.
- 1717.: Utemeljenje masonerije – pobuna protiv Krista
Točno
200 godina kasnije – tajnovita igra brojeva, uslijedilo je
utemeljenje slobodnog zidarstva kao druga pobuna đavla i njegovih
pomoćnika, ovaj put protiv osobe Presvetog Otkupitelja i njegova
djela otkupljenja. Slobodni su zidari nijekali Kristovo božanstvo i
njegovo Utjelovljenje. Prihvaćali su samo još apstraktnu predodžbu
jednoga božanstva koje oni označavaju graditeljem svemira. Pomoću
svoje ideologije liberalizma borili su se za dekristijanizaciju
narodā i laicizaciju
društva. Željeli su uništiti Kristovu vladavinu nad društvom.
Moramo reći: s uspjehom! Danas ne postoji više nijedna država koja
se temelji na 10 Božjih zapovijedi i na Evanđelju.
I
ova druga pobuna protiv Boga za europske narode nije ostala bez
strašnih posljedica: Francuska revolucija, druge revolucije koju su
masoni raspirivali kao i Napoleonski ratovi prouzročili su još
strašniju grozotu nego što je to bio slučaj 200 godina ranije.
- 1917.: Izbijanje komunističke revolucije - pobuna protiv samog Božjeg postojanja
Opet
200 godina kasnije izbila je komunistička revolucija koja se poput
vatrene stihije proširila na pola svijeta i tiranizirala narode.
Lenjinovim bojnim poklikom: „Religija je opijum za narod“,
propagirala se najgora hereza svih vremena, ateistički materijalizam
koji je želio iskorijeniti svaku pomisao na Boga i uopće svaku
religiju. „Ubojica čovjeka od početka“ potom je uspostavio
vlast terora koji dosada na svijetu još nikada nije viđen. Da
spomenemo jedan primjer: samo u Kini za vladavine Mao-Tse-Tunga
ubijeno je između 75 i 100 milijuna ljudi! Metode mučenja u
njegovim zatvorima bile su đavolski okrutne da ih se nije više
moglo nadmašiti.
Valja
spomenuti da je komunizam i u tzv. slobodnom svijetu nanio stravične
štete. Energično podržavana financijski i organizacijski iz
Moskve, u suradnji s masonima u zapadnomu
svijetu, svagdje je raspirivana lijevo-liberalna kulturna revolucija
koja je Zapad trebala duhovno i moralno rastrojiti.
Toliko
u krakom pregledu o sotononinoj revoluciji protiv Boga u tri stadija
čije će se tri tužne obljetnice obilježiti sljedeće godine.1
Božja
reakcija: tri velika sredstva spasenja
Kako
se Bog ponašao s obzirom na ovu drsku pobunu protiv Njega, koja
traje već stoljećima? Dao je ljudima na znanje da poštuje njihovu
slobodnu volju. Ali sve je to dopustio kao kaznu za grijehe ljudi.
Sotona je samo mogao bjesnjeti jer su ljudi radije slušali njega,
nego glas Božji i glas njegove Crkve. Osobito je pak Bog gledao
pogledom bezgraničnoj smilovanja na ljude, vidio je njihov
neizrecivi jad, vidio je kako su strmoglavili u vremenitu i vječnu
propast. U svojem vječnom promislu odlučio je poslati im tri velika
sredstva spasenja koja ih trebaju spasiti od jada i muke revolucije u
tri stadija.
- Svetci protureformacije
U
16. stoljeću Bog je poslao ljudima izrazito puno svetaca, osobito
svete isusovce i karmelićane, ali i velike svete biskupe kao Karla
Boromejskoga iz Milana. Preko njih je iznovice silno zasjala svetost
Crkve koju je Luther prezirao i ružio. Borili su se protiv
protestantske hereze, jačali su vjeru kolebljivih katolika i vraćali
su mnoštvo otpadnika ponovno u krilo Crkve.
- Presveto Srce Isusovo – Paray-Le-Monial
Koje
je sredstvo spasenja Bog dao čovječanstvu protiv razornih masonskih
spletkarenja? On mu je poklonio svoje Srce. U svojim velikim
ukazanjima u Paray-Le-Monialu Krist je objavio svetoj Margareti
Mariji Alacoque svoje božansko Srce kako bi u svijetu ustanovio
štovanje ovoga Srca. Masoni svim sredstvima pokušavaju otrgnuti
ljude od Krista, raskršćaniti
narode. Tu nam naš Spasitelj otvara svoje Srce, objavljuje beskrajna
blaga svojeg smilovanja kako bi ljude i narode ponovno privukao
svojemu Srcu. To je nebeska strategija koju Bog suprotstavlja
strategiji masona.2
Kako
je moćno Bog proveo u djelo ovu strategiju, pokazuje nam pogled u
povijesti. Štovanje Srca Isusova posvuda se proširilo i postalo je
istinskim pobjedonosnim pohodom ovoga božanskoga Srca. Milijuni i
milijuni obitelji posvetili su se Srcu Isusovu. Ali ne samo obitelji,
nego i društvene ustanove
izvršile su ovu posvetu i predanje Srcu Isusovu. Sveučilišta,
bolnice, poduzeća, vojarne, uredništva novina, pa čak i cijeli
gradovi i zemlje željeli su se podložiti blagoj vladavini ovoga
Srca.3
Kao
primjer spomenimo Španjolsku. Godine 1919. Španjolska je
službeno i svečano posvećensa
Srcu Isusovu. Bila je to proslava neusporedivoga sjaja. Otkriven je
kip visok 24 m, u nazočnosti svih predstavnika naroda: ministara,
vojnih odreda, mornarice, biskupa. Državni poglavar pročitao je čin
posvete u kojemu je pisalo da Španjolska u budućnosti treba
pripadati Isusu, a Krist vladati kao kralj u Španjolskoj.
U
tome se dakle sastoji sredstvo spasenja koje je Bog darovao i nebeski
odgovor na pobune masonerije: Presveto Srce Isusovo svugdje mora
kraljevati, u srcima ljudi i u svim društvenim područjima. To je
kraljevanje ljubavi koje se suprotstavlja nasilnoj vladavini đavla i
koje je nadvladava.4
Pape
19. i 20. stoljeća u svojim su enciklikama uostalom uvijek ponovno
opisivali ovu činjenicu. Naglašavali su značaj štovanja Srca
Isusova kao spasenjskog sredstva protiv zabluda liberalizma i
zahtijevali su ovu pobožnost svom snagom.5
Međutim,
tijekom II. vatikanskog
sabora pobjedonosni pohod Srca Isusova doživio je nagli prekid. To
više nije bilo
spojivo s novim duhom aggiornamenta. Crkveni ljudi odbacili su ga kao
„trijumfalizam“. To nam stoji pred očima kao zagonetna
činjenica. Zar je sada Kristovo kraljevanje nad društvom za koje se
Crkva zalaže već uskoro 2000 godina okončano?! S time se nisu svi
složili. Pojedinačno su se podigli glasovi koji su protestirali
protiv Kristove detronizacije, ponajprije nadbiskup Lefebvre kojega
smijemo označiti velikim glasnikom Krista Kralja u 20. stoljeću.
Napisao je izvrsnu knjigu koja nosi znakovit naslov: „Oni su ga
raskraljili!“.
- Bezgrješno Srce Marijino – Fatima
Koje
je spasenjsko sredstvo naposljetku Bog suprotstavio komunizmu i
širenju lijevih ideologija? Istodobno s izbijanjem komunističke
revolucije u Fatimi se ukazuje Gospa i svijetu daruje svoje
Bezgrješno Srce! Ovo je Srce po riječima sestre Lucije dano kao
„posljednje spasenjsko sredstvo za svijet“. Zadaća Majke Božje
sastoji se u tome da ljude privuče k svom majčinskome Srcu kako bi
ih ona sa svoje strane vodila k Srcu Isusovu i kako bi ova dva Srca u
zajedničkom kraljevanju nadvladala sotonino carstvo.
Povijest
nas uči kako je Bog i s ovim trećim spasenjskim sredstvom uložio
svoju svemoć kako bi ljudima pomogao. Svugdje u svijetu gdje je
Fatima postala poznata, doživio se silni procvat pobožnosti Srcu
Marijinu, novi pobjedonosni pohod krčio je put cijelim svijetom,
praćen bezbrojnim obraćenjima i čudesima: pobjedonosni pohod
Bezgrješnog Srca Marijina. U Africi i Aziji svjedoče naši stariji
vjernici: „To smo vidjeli svojim očima! Kada je Fatimska Gospa
hodočasnica došla k nama, naše je selo posvema preobraženo od
poganskoga u kršćansko selo!“
Ali
i ovaj pobjedonosni pohod Srca Marijina trebala je sustići ista
sudbina kao i pobjedonosni pohod Srca Isusova. On je naglo prekinut.
Znamo da papa Ivan XXIII. nije osobito cijenio Fatimu, troje djece
vidjelaca za njega su bili proroci nesreće koji su proturječili
njegovom optimističnom viđenju stvarī.
Dvostruka
pobuna protiv Boga
No
trebale su se dogoditi još strašnije stvari! Tri spomenute đavolske
zablude prodrle su na II. vatikanskom saboru u Crkvu! Svom silinom! I
one do danas dominiraju crkvenim životom! One su u posljednje
vrijeme, tako reći, pronašle utjelovljenje u jednoj osobi: u papi
Franji. Uistinu je bolno to morati ustvrditi, ali, nažalost, to je
neporecivo. Franjo je o Lutheru izrekao izrazito pohvalne riječi;
njegovo liberalno mišljenje ide toliko daleko da je rekao da ne igra
ulogu kojoj religiji čovjek pripada; a kada pak hvali ili potiče
političare, onda su to samo ljevičari, čak i ljevičarski
ekstremisti!
Tri
zablude prodrle su čak i u središnje svetište Crkve, u svetu
liturgiju! Tko pomnije promatra novu Misu, zaprepašteno konstatira
kako je prožeta protestantskim, liberalnim i kolektivističkim
duhom.6
Time
u svoj dramatičnosti vidimo razmjere crkvene krize od II.
vatikanskoga sabora: prodor triju đavolskih hereza u unutrašnjost
Crkve i odbacivanje božanskih spasenjskih sredstava predstavljaju
dvostruku pobunu protiv Boga i njegovog beskrajnog milosrđa! Ljudski
gledano, tu je izgubljena svaka nada.
Odgovor:
dvostruka vjernost
Što
mi možemo učiniti? Što moramo činiti u današnje vrijeme?
Ponajprije ne smijemo izgubiti hrabrost! Mi se ne ufamo u ljude, nego
u Boga! I u vremenima najbesramnije nevjernosti, Bog ne napušta
svoju Crkvu. Njegova tri velika spasenjska sredstva stoje još uvijek
na raspolaganju.7
Stoga
ne može biti sumnje u čemu se sastoji naša zadaća u današnjem
vremenu. Kod utemeljenja Svećeničkog bratstva sv. Pija X. to je
Nadbiskupu bilo posve jasno:
1)
Ponajprije se moramo oduprijeti đavolskoj pomutnji svojom vjernošću
pravoj vjeri. Moramo odolijevati
đavlu odbacujući njegove zablude i boreći se protiv njih, živeći
od nepromjenjive Tradicije: od tradicionalne vjere, tradicionalne
liturgije, tradicionalne stege.
2)
Potom smijemo i trebamo posezati za velikim spasenjskim sredstvima
koje nam Bog pruža. Kao prvi cilj Bratstva njegov utemeljitelj
odredio je svetost svećenstva.
Želio je odgojiti novo pokoljenje svećenika koje se predaje ovome
idealu svetosti. Samo sveti svećenici bit će kadri posvećivati
narod i ostvariti obnovu kršćana.
Potom
je želio da se Bratstvo posvema i bez pridržaja posveti Presvetom
Srcu Isusovu i Bezgrješnom Srcu Marijinu. Ne samo Bratstvo kao
cjelina, nego i svako pojedino njegovo djelo, bogoslovije, priorati,
škole itd. trebaju izvršiti ovu posvetu i po njoj živjeti.
Dragi
vjernici, činite isto! Trudimo se svi oko svetog života! Težimo
svim snagama ustrajno za divnim idealom kršćanske savršenosti.
Potom
posvetite sebe i svoje obitelji srcima Isusa i Marije, obnovite ovu
posvetu uvijek ponovno! Predanje Srcu Isusovu i Marijinu bit će
vašim trajnim
izvorom snage! Iz ovih srdaca crpit
ćete napretek sav blagoslov, svu utjehu i sve svjetlo!
Nadalje,
trebamo temeljito proučavati velike objave iz Paray-Le-Moniala i
Fatime kako bismo sve dublje razumjeli Srce Isusovo i Marijino, kako
bismo sve jasnije dokučili što od nas žele. To nam treba osobito
sada u jubilejskoj godini Fatime biti časna obveza.
I
na koncu, trebamo širiti dobre spise o Fatimi i Paray-Le-Monialu
kako bi što je moguće više duša došlo do Srca Isusova i
Marijina. To je jednostavan način kako bismo istinski i djelotvorno
bili apostoli Srca Isusova i Marijina.
Neka
nam se Isus i Marija smiluju. Neka svima nama daruju istinsku
revnost, zapale
naša srca kako bismo sve velikodušnije uzvraćali goruću ljubav
Srca Isusova i Marijina i mi sami djelovali kao gorući apostoli,
poput bacača plamena unosimo ljubav ovih Srdaca u današnje hladno i
mračno vrijeme.
Revolucija
u tri stadija protiv Boga i spasenjska sredstva
|
|||
|
1517.
|
1717.
|
1917.
|
Povod:
|
Reformacija
|
Utemeljenje
masonerije
|
Komunistička
revolucija
|
Ideologija:
|
Protestantizam
|
Liberalizam
(filozofija masonerije)
|
Ateistički
materijalizam/ Zablude kulturne revolucije
|
Pobuna
protiv:
|
Katolička
Crkva
|
Krist
i nadnaravni red spasenja
|
Božje
postojanje
|
Strašne
posljedice:
|
Seljačke
bune; Tridesetogodišnji rat
|
Francuska
revolucija / Napoleonski ratovi
|
Tiranija
u mnogim zemljama, bezbrojni ratovi, glad, progoni;
duhovno-moralno rastrojstvo zapadnih naroda kao posljedica
lijevo-liberalne kulturne revolucije
|
Spasenjska
sredstva:
|
Protureformacija:
Bog šalje iznimno puno svetaca kako bi zasjala svetost Crkve.
|
Paray-le-Monial
– Presveto Srce Isusovo
|
Fatima
– Bezgrješno Srce Marijino
|
p.
Stefan Frey
(Predavanje održano u Zagrebu, Splitu i Rijeci, 3. i 4. rujna 2016.)
1
U Evanđelju Isus upućuje na nutarnju povezanost između ove
trostruke pobune: ,,Tko vas prezire, mene prezire. A tko mene
prezire, prezire onoga koji mene posla“ (Lk 10,16).
2
U Paray-Le-Monialu Isus je rekao svetoj Margareti Mariji: „Ovo
štovanje mojega Srca jest također posljednji napor moje ljubavi
prema ljudima u ovim posljednjim stoljećima Otkupljenja kako bi ih
otrglo sotoninoj vlasti i dovelo ih u divnu slobodu kraljevstva moje
ljubavi koje ću uspostaviti u srcima onih koji budu vršili ovu
pobožnost.“
3
Radi ostvarenja svojih planova Bog je uz svetu Margaretu Mariju
odabrao jedno drugo oruđe: patera Matea Crawleya, velikog apostola
Srca Isusova. Od Boga spašen od teške bolesti i prosvijetljen u
nutrini, p.Mateo utemeljio je godine 1907. Djelo
svečanog ustoličenja (intronizacije) Srca Isusova.
Po nalogu i s apostolskim blagoslovom sv. Pija X. otpočeo je
uistinu s božanskim uspjehom sa širenjem ovoga djela na svim
kontinentima. Iste godine 1907. hodočastio je u Svetu Zemlju i dao
je tiskati sliku Srca Isusova sa sljedećim riječima: „Molimo se
na Kalvariji da dođe kraljevstvo božanskog Srca i osvoji obitelji,
društvo, narode. Srce Isusovo od nas zahtijeva apostolat ljubavi
prema njegovu Srcu. To ćemo mu obećati na njegovim jaslicama i na
njegovom grobu. Adveniat Regnum tuum.” – 1932., 25 godina nakon
početka ovoga apostolata bilo je već desetine tisuća obitelji koje su svečano ustoličile Srce Isusovo.
4
„Providnost
nam u svojoj mudrosti na raspolaganje stavlja uvijek i prikladan
lijek za zla svakoga vremena i zadovoljštinu koja je za njih
prikladna. Naše stoljeće griješi otpadom od vjere, niječući i u
malenoj domovini, obitelji, kao i u velikim društvima i nacijama
božansko kraljevsko pravo Otkupitelja, Kralja po božanskome pravu,
neograničenog Gospodara nad svakim pojedincem kao i nad narodima,
vladara vladajućih kao i podložnika. [...] Otpočetka smo zauzeli
stav protiv gnjusnoga zla socijalnog i političkog liberalizma, tog
nesretnog modernizma koji Isusa u životu obitelji, društva i
narodā želi svrgnuti s prijestolja i svesti ga na smiješno
prividno kraljevanje, tako reći, na kralja sakristije. Naše djelo
svečanoga ustoličenja (intronizacije) odlučilo je, da tako
kažemo, otpočeti s proturevolucijom i istodobno uzeti na sebe
svečanu zadovoljštinu za ove zločine uvrede Božjega
veličanstva“ (p.Mateo, Isus,
Kralj ljubavi,
str. 296sl)
5
U
svojoj enciklici „Quanta cura“ od 8.12.1864. Pio IX. osudio je
moderne zablude, osobito laicizam i modernističku vjersku slobodu.
Na koncu je upozorio vjernike da nađu utočište u Srcu Isusovu.
Oni trebaju „neprestano i revno zazivati njegovo Srce puno
ljubavi, žrtvu njegove nutarnje ljubavi kako bi on svojom ljubavlju
sve sebi privukao...“. Lav XIII. upozorio je u svojim velikim
doktrinarnim pismima na pogibelji i razorne posljedice koje
proistječu od protuvjerskog liberalizma i socijalizma. Kao lijek
protiv toga nagovijestio je 1899. godine posvetu cijeloga ljudskoga
roda Presvetom Srcu Isusovu koju je on sam izvršio 11. lipnja 1899.
Sveti Pio X. naredio je da se ova posveta svijeta obnavlja svake
godine. Pio XI. i Pio XII. izražavali su se u svojim enciklikama na
sličan način: „Svatko zna... kako se Kristovo kraljevstvo i
vladavina priznaje već onom pobožnom vježbom po kojoj su se
gotovo bezbrojne obitelji posvetile i predale Presvetom Srcu
Isusovu. A nisu to učinile samo obitelji, nego i države i
kraljevstva. – Zar se sada ne čini da bi blagdan Krista Kralja
koji se svake godine svagdje proslavlja, mogao mnogo pridonijeti da
se glasno osudi i prinese zadovoljština za ono javno otpadništvo
koje je laicizam ostvario na najveću štetu društva?“ (Pio XI.,
Quas
primas,
1915.) „Danas kada se sve stvari nalaze u velikim promjenama,
važnije je nego ikada prije da preko obitelji koje su posvećene
Srcu Isusovu nad ljudskim društvom vlada Isus Krist, Kralj mira jer
On sam je i za naše vrijeme Put, Istina i Život“ (Pio XI, Pismo
p. Mateu,
1923.). – „Potaknuti silnom željom da stavimo sigurnu branu
protiv bezbožnih spletaka neprijatelja Boga i Crkve,... Mi se ne
ustručavamo pokazati štovanje Presvetog Srca Isusova kao najbolju
školu božanske ljubavi. Božanske, velimo, ljubavi, jer ona mora
biti temelj Božjeg kraljevstva u svim dušama, u obiteljima i u
narodima“ (Pio XII., Haurietis
aquas,
1956.).
7
Božja obećanja ostaju. Primjerice, godine 1940. Isus je rekao
sestri Luciji: „Njemačka će se vratiti u Gospodnji ovčinjak;
ovaj trenutak bliži se vrlo polagano, vrlo teško, ali na koncu će
se to dogoditi; a onda će Srce Isusovo i Marijino ondje u sjaju
kraljevati!“ (Documentos de Fatima, 1976., str. 464sl).