U
utorak, 30. travnja 2019., dvadesetak katoličkih teologa i
sveučilišnih profesora objavilo je Otvoreno pismo biskupima
Katoličke crkve pozivajući ih da interveniraju glede pape Franje,
tražeći ga da se odrekne krivovjerja za koje je optužen. U slučaju
da u tome ustraje, utvrdio bi se kanonski prijestup krivovjerja
(hereze), a papa bi bio ,,podložan kanonskim posljedicama”.
Sažetak koji su objavili autori objašnjava ovu posljednju točku:
ako se Franjo tvrdoglavo odbije odreći svojih krivovjerja, od
biskupa će se tada tražiti da proglase ,,da je postao svojevoljno
lišen papinstva”.
Ovaj
sažetak također objašnjava da je ovo Pismo treći korak postupka
koji je započeo u ljeto 2016. Prvi se sastojao od privatnoga
pisma 45 potpisnika, upućenoga
svim kardinalima i istočnim patrijarsima
te
prokazujući krivovjerja
ili teške zablude
koje
zastupa ili podržava
apostolska
pobudnica
Amoris Laetitia. U drugom koraku predstavljen je tekst Correctio
filialis (Sinovski
ispravak),
koji je potpisalo 250 sudionika, a objavljen je u rujnu 2017. godine,
poduprt
peticijom koju je potpisalo 14.000 osoba. Tu
se
od pape tražilo
da zauzme stav o teškim
zastranjenjima
koja su proizveli njegovi
spisi
i izjave. Konačno,
ovo Otvoreno
pismo tvrdi da je papa Franjo kriv za kažnjivo
djelo krivovjerja
te
ga
nastoji dokazati, jer riječi i djela pape Franje predstavljaju
duboko odbacivanje katoličkog nauka
o braku, moralnom zakonu, milosti i oproštenju
grijeha.
Već je više od 5.000 ljudi potpisalo peticiju koju su autori
objavili
na internetu.
Ova
inicijativa otkriva rastuću uznemirenost
i ogorčenost mnogih katolika neočigled spisa i djela sadašnjega
rimskoga prvosvećenika. Postoji zasigurno dobar razlog za
zabrinutost kad se suočimo s naukom pape Franje u moralnim
pitanjima. Štoviše, danas postoji veća uznemirenost u katoličkim
krugovima glede zabluda u ovom području, nego pogrešnih stvari
protiv vjere. Ali Papin nauk je također devijantan – ako ne još
više – u pitanjima vjere.
Suočeni
s naizgled neviđenom situacijom – iako povijest Crkve, nažalost,
daje primjere vremenskih razdoblja koja su bila jedinstveno nemirna i
dovoljno bliska našemu – možemo lako razumjeti iskušenje da
pribjegnemo ekstremnim mjerama. Stanje katolicizma danas je tako
tragično da bi se jako teško moglo osuditi katolike koji pokušavaju
nemoguće reagirajući prema pastirima kojima je povjereno stado i
pozivajući ih na javni istup.
Plodovi
koncila
Ipak,
najprije treba primijetiti da nevolja nije počela jučer. Ona je
započela s ,,trećim svjetskim ratom” koji je prema nadbiskupu
Lefebvreu bio Drugi vatikanski sabor. Taj sabor je svojim reformama
izazvao ,,samouništenje Crkve” (Pavao VI.), posijavši propast i
pustoš u područjima vjere, morala, discipline, svećeničkoga i
redovničkoga života, liturgije, katekizma i cjeline katoličkoga
života. Ali malo promatrača to doista shvaća. Još su rijeđi oni
koji će se suočiti s ovim sveopćim uništenjem na odlučan i
učinkovit način.
Ono
čemu svjedočimo s papom Franjom je zapravo samo sazrijevanje ploda.
To je otrovni plod biljke čije sjeme je razvijeno u progresivnim i
modernističkim teološkim laboratorijima pedesetih godina prošloga
stoljeća poput GMO-a (genetski modificirani organizam), vrsta
nemogućega križanja katoličkoga nauka i liberalnoga duha. Ono što
se danas pojavljuje nije ništa gore od novotarija Drugoga
vatikanskoga, ali je sada vidljivije i potpunije očitovano. Kao što
je susret u Asizu pod Ivanom Pavlom II. 1986. bio samo plod sjemena
ekumenskoga i međuvjerskoga dijaloga položenog na koncilu, tako i
ovaj pontifikat osvjetljava neizbježne ishode Drugoga vatikanskoga
sabora.
Radikalni
pristup osuđen na neuspjeh
Drugo
opažanje usredotočujemo na modus operandi. S obzirom na radikalni
način na koji se nasljednici apostola pozivaju na istup, moramo se
upitati koji se rezultati očekuju od takvoga čina. Je li taj način
postupanja razborit? Ima li izgleda uspjeti?
Upitajmo
se o primateljima. Tko su oni? Koju su formaciju primili? U kojoj su
teologiji poučeni? Kako su izabrani? S obzirom na način kako su
inkriminirajuće tekstove primili razni episkopati u svijetu vrlo je
vjerojatno, čak i sigurno, da velika većina biskupa neće
reagirati. Uz nekoliko iznimaka, svi se oni čine kao zatvorenici
svoje iskvarene formacije i paralizirajuće kolegijalnosti ako i bi
slučajno jedan ili drugi želio biti drugačiji.
A
ako ostanu šutjeti? Što će se tada dogoditi? Što treba učiniti?
Ne bi li to značilo neuspjeh takve inicijative koja bi mogla
ismijavati autore i njihovu nakanu? Ovo Otvoreno pismo je gubitak
vremena – čin koji proizvodi mali učinak, plod zakonite
ogorčenosti koja ipak prelazi u pretjeranost s opasnošću da umanji
njezin dobar utjecaj.
Štoviše,
opasnost ovoga pristupa može biti da navede njegove autore da
odstupe od tekuće borbe. Izlažemo se opasnosti da nas zarobi
sadašnje zlo, zaboravljajući da ono ima korijene, da je to logičan
rezultat procesa iskvarenoga u svome izvoru. Neki vjeruju da mogu
poput klatna uvećati nedavnu prošlost kako bi bolje osudili
sadašnjost, uključujući pozivanje na učiteljstvo koncilskih papa
– od Pavla VI. do Benedikta XVI. – da se suprotstave Franji. To
je stav mnogih konzervativaca koji zaboravljaju da papa Franjo samo
izvlači posljedice nauka koncila i svojih prethodnika. Ne možemo
iskorijeniti zlo drvo samo odsijecanjem posljednje grane...
Primjer
nadbiskupa Lefebvrea
,,Što
učiniti?”, pitaju neki. Bez parohijalizma ili neumjesnoga ponosa,
možemo reći da postoji primjer koji treba slijediti, primjer
Atanazija modernoga vremena – nadbiskupa Marcela Lefebvrea. On je
doista govorio čvrsto protiv usmjerenja modernih papa. No on je u
svojoj borbi za vjeru izbjegao da padne u pretjeranost i nikada nije
tvrdio da želi riješiti sve probleme koje je katoličkoj savjesti
nanijela kriza Crkve koja traje više od pola stoljeća. Nikada nije
izgubio dužno poštovanje prema zakonitoj vlasti, ali je znao kako iznijeti ispravni ispravak, ne dopuštajući si da je prosuđuje
kao da joj je nadređeni, ostavljajući Crkvi budućnosti zadatak da
riješi trenutno nerješivo pitanje.
Nadbiskup
Lefebvre borio se na doktrinarnom bojištu najprije na koncilu, a
zatim svojim brojnim spisima i predavanjima u borbi protiv liberalne
i modernističke hidre.
Borio
se na bojištu liturgijske i disciplinarne tradicije da bi sačuvao
drevnu i uzvišenu Žrtvu Crkve, osiguravajući formaciju svećenika
odabranih da ovjekovječuju ovaj bitni čin za kontinuitet Crkve.
Borio
se na rimskome bojištu pozivajući crkvene vlasti na istup glede
prijestupa Petrove lađe, bez da se ikada umorio ili otvrdnuo, uvijek
u svjetlu divne razboritosti crpljene iz molitve i ojačane
primjerima i naucima 20 stoljeća papinstva.
Rezultati
su dokazali da je to bio ispravan način, pravi put, kao što je
rekao sveti Pavao: ,,Propovijedaj riječ, nastoj oko toga u dobro
vrijeme i u nevrijeme, pokaraj, opominji, zaprijeti sa svom
strpljivošću i naukom!” (2 Tim 4, 2). Neka nam Djevica, naša
Kraljica, strašna kao vojska spremna za bitku, pomogne ,,do
posljednjeg daha djelovati za obnovu svih stvari u Kristu, za širenje
Njegova Kraljevstva i za pripremu slavne pobjede Njezina Žalosnoga i
Bezgrešnoga Srca” (Posveta
Svećeničkoga bratstva sv. Pija X.).
Izvor:
fsspx.news