Christus Rex

IZBORNIK

Marija i Presveti Oltarski Sakrament


Jedan od najljepših euharistijskih himana je: ,,Ave verum Corpus natum de Maria Virgine” - ,,Zdravo, Tijelo, porođeno, k'o plod tijela Djevinoga”. Tijelo Kristovo koje primimo oblikovano je u utrobi Bezgrješne, Tijelo od njezina tijela, Krv od njezine krvi. Bez Njezina pristanka ne bi bilo Euharistije. Zahvalnost za svetu Pričest stoga je uvijek zahvala Njoj kao izvoru Presvetog Sakramenta.

Marija je savršeno stvorenje. Bog je sve učinio za Nju: za Nju je stvorio svijet, prije svega za Nju postao je čovjekom i žrtvovao se. Ponajprije za nju ustanovio je svetu Euharistiju. Zašto je On ustanovio taj sakrament?

Iz ljubavi: da bi hranio duše u njihovoj gladi, da bi nas utješio svojom prisutnošću tijekom našeg izgnanstva, da bi se posve i potpuno sjedinio s nama.

Iz ljubavi prema Njoj, da bi je hranio u Njezinoj gladi za Bogom, da bi tako i ona mogla hraniti svoju djecu po Njemu. Ona je više nego bilo koje drugo ljudsko biće ikada patila od tog izgnanstva i bila je obuzeta žudnjom prema Vječnome. Stoga je On htio uspostaviti svoju prisutnost na taj način posebno za Nju tako da bi s Njome bio najintimnije povezan. Sve milosti koje je Bog želio staviti u ovaj sakrament, Marija je najprije primila u svojim pričestima, a odatle su one trebale teći u druge duše. Stoga je jedini način na koji doista i u potpunosti primamo svetu Pričest te njezine milosti i plodove, u Mariji. Crkva to potvrđuje kada na Mariju primjenjuje riječi personificirane Mudrosti: ,,Venite, comedite panem meum et bibite vinum quod miscui vobis ,,Dođite i jedite moj kruh te pijte vino koje sam pomiješala za vas. Ona nas poziva da jedemo ,,Njezin kruh jer joj je Krist dao svoju euharistijsku prisutnost kao Njezinu vlastitu.

To znači da je Marija posrednica između nas i svete hostije. Mi joj u potpunosti pripadamo i ona je duhovno uvijek s nama. Stoga kada Krist ulazi u našu dušu, najprije pronalazi ,,Gospu kućedomaćicu, a onda pronalazi i nas, skrivene pod Njezinim zaštitnim plaštom, u Njezinome Srcu. Njezino posredovanje je u tom trenutku od velike važnosti: ovdje Svemogući nastavlja svoj čin ljubavi do krajnjih mogućnosti, snizuje se da uzme oblik hostije, primjenjuje svoju svemoć i ostvaruje cijeli niz čuda, pri čemu je svako veće i značajnije čak i od stvaranja cijeloga svijeta. A mi ga primamo s takvim nemarom, uspavanošću, ravnodušnošću i rastresenošću! Ne bismo li se trebali bojati da naše izjave o ljubavi zvuče smiješno i u svakom slučaju nevjerojatno, jer ih često izgovaramo s alarmantnim nedostatkom ozbiljnosti?

No Bezgrješna dolazi u naše srce, Ona ljubi Krista više od svih stvorenja. Kroz Njezino jedinstvo s Duhom Svetim ona je povlaštena da ljubi Krista samom Božjom ljubavlju. Stoga mu, kad ga primimo, možemo ponajprije prikazati Mariju i na taj način biti sigurni da mu je naše bijedno srce po njezinoj prisutnosti najugodnije.

Izvor: fsspx.news