Propovijed
preuzvišenog biskupa de Galarrete u Zaitzkofenu
prigodom svećeničkog
i đakonskog ređenja 27. lipnja 2015.
Preuzvišeni, draga subraćo, dragi ređenici, dragi vjernici, kako kaže sv.
Toma Akvinski, cilj sakramenta sv. Reda jest Euharistija. Sakrament sv. Reda je
bitno usmjeren prema Euharistiji koju sveti Dionizije naziva sakramentom
sakramenata. I onako kako mora biti posvećen Hram, dakle zgrada crkve, sveto
posuđe i ruho, tako mora biti posvećen i služitelj Euharistije. Upravo je to
Ordo, sakrament sv. Reda koji naime svećenika bitno posvećuje za Euharistiju.
Tako i razlikovanje različitih stupnjeva svetog Reda nastaje po svom odnosu
prema Euharistiji, bilo to za posvećenje tijekom same svete Mise, bilo za
različite službe koje stoje u povezanosti s ovim sakramentom. U prvom je
slučaju to svećenik, svećenstvo. Zbog ovog razloga ređeniku se tijekom svečanog
obreda predaje kalež i plitica s hostijom. Tako dobiva ovlast posvećivati ih i
služiti Misu. A onda su tu i druge službe koje svećeniku pripomažu kod slavljenja
sakramenta Euharistije: na prvom mjestu đakon, đakonat: đakon je svećenikov
suradnik, osobito kod slavljenja svečane ili pontifikalne Mise kao i kod
podjele sakramenta. Svećeništvo je posve usmjereno prema Euraristiji kao žrtvi
i sakramentu.
Doctor Communis, sveti Toma Akvinski, spominje tri razloga za ustanovljenje
presvete Euharistije kao sakramenta. Ponajprije kako bismo održali živim spomen
na našega Gospodina Isusa Krista, na Njega, Njegovo djelo otkupljenja i Njegovu
ljubav. Drugo, Presveti oltarski sakrament, dakle sama sveta Misna Žrtva i
treće, Euharistija je hrana i hrani čovjeka. A sveti Toma tumači dalje da su
ova tri razloga lijekovi; zbog ova tri razloga Euharistija je lijek protiv tri
glavna čovjekova zla, a to je naime zaborav Boga, da čovjek ne otpadne od Boga.
Stoga ju je Gospodin ustanovio također i kao spomen na njega samoga. Drugo,
imamo obvezu činiti zadovoljštinu za svoje grijehe pred Bogom i zbog tog
razloga ostavio nam je svetu Misnu Žrtvu kako bismo ispunili dužnost i oslobodili
se od krivnje. I treće, presveta Euharistija upravljena je protiv propadanja,
smrti kao posljedice istočnog grijeha. Ona je dakle lijek protiv požude, protiv
duhovne, ali i tjelesne smrti.