6
2
razloga zašto prema svojoj
savjesti ne možemo sudjelovati na novoj Misi (također
poznatoj kao Misa Pavla VI., Novus Ordo, nova liturgija), bilo da se
služi na narodnom jeziku ili na latinskome, prema narodu ili prema
svetohraništu.
Iz
istih razloga držimo se vjerno tradicionalne Mise (također poznate
kao tridentska Misa, stara latinska Misa, Rimski Misal, Pijev Misal,
Misa sv. Pija V., Misa svih vremena).
1.
Zato što Nova Misa nije jasna
ispovijest katoličke vjere (što tradicionalna Misa jest); ona je
dvosmislena i protestantska. Zbog toga, budući da molimo kako
vjerujemo, slijedi da ne možemo moliti na novoj Misi na
protestantski način i još uvijek vjerovati kao katolici!
2.
Zato što promjene nisu bile
neznatne, nego se „radi o temeljitoj reformi... potpunoj
promjeni... novoj tvorevini.“ (mons. A. Bugnini, jedan od tvoraca
nove Mise)
3.
Zato što nas nova Misa upućuje na
stajalište da ,,istine... mogu biti promijenjene ili prešućene, a
da se pritom ne iznevjerimo svetome pologu vjere s kojim je katolička
vjera zauvijek povezana.“
4.
Jer nova Misa predstavlja
„zapanjujuće udaljavanje od katoličke teologije o svetoj Misi,
kako je formulirana na XXII. zasjedanju Tridentskoga sabora koji je,
definitivno određujući ‚kanone‘ obreda, podigao nepremostivu
branu protiv bilo kakvog krivovjerja koje bi moglo narušiti
cjelovitost Učiteljstva.“ (*)
5.
Zato što razlika nije u pukim
detaljima ili tek izmjeni obreda, jer „koliko toga trajno
vrijednoga pronalazi [u novoj Misi] tek sporedno ili različito
mjesto, ukoliko ga uopće pronalazi“. (*)
6.
Zato što su ,,nedavne reforme već
dostatno pokazale kako bi nove izmjene u liturgiji prouzročile
jedino posvemašnje nesnalaženje vjernikâ, koji već pokazuju
znakove nemarnosti i jasnog opadanja vjere“. (*)
7.
Zato što nas u vremenima
zbunjenosti kao sada, vode riječi našega Gospodina: „po plodovima
ćete ih njihovim prepoznati“. Plodovi nove Mise su: pad pohađanja
nedjeljne Mise u Francuskoj za 43% (kardinal Marty), za 50% u
Nizozemskoj (New York Times, 5. siječnja 1976.) za 62% u Njemačkoj
(opće istraživanje iz studenog 1985.).
8.
Zato što se „u većem dijelu
klera to očituje (obveza služenja nove Mise) kao bolna kriza
savjesti…“ (*)
9.
Zato što se u manje od sedam godina
nakon uvođenja nove Mise broj svećenika u svijetu smanjio s 413 438
na 243 307 – za gotovo 50% (statistika Svete Stolice).
10.
Zato što nam „pastoralni razlozi
navedeni u prilog tako ozbiljnog prekida s tradicijom... ne izgledaju
dovoljni.“ (*)
11.
Zato što nova Misa ne očituje
vjeru u stvarnu prisutnost našega Gospodina – dok je tradicionalna
Misa neosporno očituje.
12.
Zato što nova Misa stvara pomutnju
između stvarne Kristove prisutnosti u Euharistiji s njegovom
mističnom prisutnošću među nama te se time približava
protestantskom nauku.
13.
Zato što nova Misa zamagljuje
ono što bi trebala biti jasna razlika između hijerarhijskog
svećeništva i sveopćeg svećeništva vjernika (kako to čini
protestantizam).
14.
Zato što nova Misa naginje
krivovjernoj teoriji da vjera naroda, a ne svećenikove riječi,
uprisutnjuju Krista u Euharistiji.
15.
Zato što uvođenje luteranske
„molitve vjernika“ u novu Misu slijedi i potiče protestantsku
zabludu da su svi vjernici svećenici.
16.
Zato što nova Misa ukida svećenikov
pokajnički čin (,,Confiteor“), koji on izgovara zajedno s
narodom, i tako promiče Lutherovo odbacivanje katoličkog nauka da
je svećenik sudac, svjedok i posrednik pred Bogom.
17.
Zato što nas nova Misa upućuje na
shvaćanje da narod koncelebrira sa svećenikom – što je protivno
katoličkoj teologiji!
18.
Zato što je šest protestantskih
službenika (slika ispod) surađivalo u stvaranju nove Mise (slijeva
ispod: George, Jasper, Shepherd, Kunneth, Smith i Thurian s Pavlom
VI.).
19.
Zato što su autori nove Mise poput
Luthera ukinuli prikazanje (ofertorij) - koje je vrlo jasno
izražavalo žrtveni, pomirbeni značaj Mise, i sveli ga na
jednostavni prinos darova.