Christus Rex

Biskup Fellay: Potrebna je jasnoća da bi se krenulo naprijed


Preuzvišeni objašnjava da je prije nego FSSPX prihvati prelaturu, potrebna jasnoća iz Rima u vezi zabluda Drugog vatikanskog sabora.

Dana 29. siječnja, biskup Bernard Fellay dao je 20-minutni intervju na TVLibertés. Odgovor Generalnog poglavara na televiziji o kanonskoj strukturi osobne prelature Svećeničkog bratstva sv. Pija X. bio je kratak:
,,Tako sam rekao Rimu vrlo jasno da, kao što je nadbiskup Lefebvre znao reći u svojim danima, imamo uvjet sine qua non: ako se taj uvjet ne ispuni, mi nećemo popustiti. A taj uvjet je da mognemo ostati kakvi jesmo, da zadržimo sva načela koja su nas očuvala živima, koja su nas očuvala katolicima.

Na pitanje Jean-Pierrea Maugendrea: „Što to danas, konkretno, još uvijek nedostaje?“, biskup Fellay je odgovorio:

„Pečat. A tako i jasna, nedvosmislena izjava da će se ta jamstva poštovati“.

Neminovno rješenje?

Odmah su neki zaključili da je kanonsko rješenje za FSSPX bilo neizbježno. I to dan nakon što je nadbiskup Pozzo, kako je izvijestio Andrea Tornielli u La Stampi, dao neku vrstu vjerodostojnosti toj vijesti ... kao da je sve ovisilo o jednostavnoj izjavi.

Stvari nisu tako lako sa strane Bratstva. Dana 26. siječnja je na radiju Courtoisie u jednosatnom razgovoru s p. Alainom Loransom biskup Fellay objasnio što on razumije pod jamstvima i stanjem ,,da bismo mogli ostati kakvi jesmo“.“ (Vidi tekst biskupa Fellaya u nastavku.)

Problem nije u kanonskoj strukturi koja ne bi bila prihvatljiva. Naprotiv, iako ,,postoje pojedinosti koje treba poboljšati ... [i] stvari o kojima još treba raspraviti“, osobna prelatura ,,je primjerena i odgovara našim potrebama“, kaže biskup Fellay.

Bitka ideja

,,Problem je, opet, ova bitka ideja“, naveo je. Te ideje su, primjerice: ekumenizam, vjerska sloboda, odnosi između Crkve i države, reformirana liturgija. Kao što biskup Fellay kaže:

,,[Borimo se protiv] ovog modernističkog načina razmišljanja, protiv kojeg ili zbog kojeg smo čak bili proglašavani raskolnicima i sve ostalo, da smo izvan Crkve....
Zabluda ostaje zabluda. Tako mi ostajemo danas, kao i prije, jednako uvjereni da postoje zablude koje su se proširile u Crkvi i koje ubijaju Crkvu.“ 

Novi rimski stav

Biskup Fellay objašnjava da u doktrinarnim raspravama s Rimom postoji novi stav u vezi navedenih zabluda, koje su doktrinarni korijeni moralnim pitanjima današnjice. Ove zablude, ključne točke nametnute od Drugog vatikanskog sabora, kao dio novog crkvenog Učiteljstva, ne bi više bile ,,nužni kriteriji da bi se bilo katolikom“. Glede ovog novog stava, biskup Fellay se pita: ,,Jesu li to samo vrata, ili je to stvarno put? Je li to siguran put? Tu leže jamstva da bismo mogli ostati kakvi jesmo. Mislim, hoćemo li mi stvarno biti u mogućnosti nastaviti kao dosad?“

Kako bi razmotrio prihvaćanje kanonske strukture, biskup Fellay ne očekuje potpune, brze promjene u Crkvi ili čarobni povratak Tradiciji.

,,Jasno nam je da je potrebno vrijeme za čišćenje i uklanjanje tih zabluda, mi to razumijemo. Ljudi se ne mogu mijenjati samo tako; do sada su stečene sve vrste loših navika…“

Sloboda za nastavak borbe

Što se onda očekuje? Jasno jamstvo da FSSPX-u neće biti nametnute koncilske zablude; naprotiv, da će nam biti dana sloboda da se i dalje borimo protiv njih. Biskup postavlja pitanje za danas: ,,Postoji li namjera da se napusti ovaj način razmišljanja koji je nametnut na Koncilu?“ Za Generalnog poglavara je jasno da još uvijek nismo došli do te točke. ,,I vidimo, barem kod službenih glasova ili bolje reći, vodećih glasova kako govore: 'Ne, ne! Ne, mi ćemo i dalje na isti način.“


Dakle, njegov sadašnji stav je logičan: ,,Dok nemamo dovoljno jasan odgovor, ne možemo ići naprijed.“

U nastavku objavljujemo dio iz jednosatnog razgovora biskupa Fellaya s p. Alainom Loransom na radiju Courtoisie, održanom 26. siječnja 2017.


p. Alain Lorans: Govoreći o puštanju Bratstva unutra, ne možemo naravno izbjeći pitanje kanonskih ponuda koje su nam predstavljene; bilo je govora o prelaturi, a nedavno je biskup Schneider rekao da Vas je pozvao da prihvatite kanonske prijedloge i da ne budete previše zahtjevni, ili u svakom slučaju, da ne čekate da sve bude savršeno. Gdje sad sve to stoji? Jeste li doista primili ovaj poziv? I u tom slučaju, ne bi li doktrinarna unija postala sekundarno pitanje? Koji je točno položaj Bratstva?

Biskup Fellay: Što se tiče biskupa Schneidera, on mi je pisao, ali davno; prije dugo vremena, mislim da možda prije godinu dana. Dakle, nemam ništa novije od njega. U svakom slučaju, u zadnje vrijeme – ne, nisam primio ništa od njega.

Osim toga, struktura nije problem. Mislim da je struktura dobro uspostavljena; još uvijek postoje neke točke, ili da kažemo neke finese. Osnovna ideja je, zapravo, ona je primjerena, ona odgovara našim potrebama. Glede toga sam zadovoljan. Opet, postoje detalji koje traže poboljšanja i stvari koje još uvijek treba raspraviti. Problem nije u toj strukturi koju nam nude. Ako bi to bio jedini problem, rekli bismo od srca ,,da“. Ali, to nije problem.

Problem je, ponovno, ova bitka ideja. Crkva je ta koja je već četrdeset godina nametnula način razmišljanja, ovaj modernistički način razmišljanja protiv kojega se borimo, protiv kojega ili zbog kojega smo čak bili proglašavani raskolnicima i sve ostalo, izvan Crkve; je li Crkva spremna, da ili ne, pustiti nas da nastavimo našim putem?

Nadbiskup Lefebvre je znao govoriti da nam ,,dopuste eksperiment Tradicije“. Hoće li nas pustiti, da ili ne? Ili nas čekaju u zavoju na cesti, hoće li nam reći sutra da se ,,moramo postrojiti u liniju“? Prihvatiti ono protiv čega smo se borili četrdeset godina? Toga se nećemo odreći.

Dakle, to je sve, stvarno; tu leži pitanje. S ovim novim, još otvorenijim stavovima, kada nam govore neke stvari koje nisu nužni kriteriji da netko bude katolikom, čini se da se put otvara. Sada, jesu li to samo vrata, ili je to stvarno put? Je li to siguran put? Mislim, boćemo li stvarno biti u mogućnosti nastaviti kao što jesmo? Za nas je jasno da to nije kraj.

Zablude ostaju zablude. Tako i mi danas ostajemo, kao i prije, jednako uvjereni da postoje zablude koje su proširile u Crkvi i koje ubijaju Crkvu.

I naravno, mi razumijemo da je potrebno vrijeme za čišćenje i uklanjanje tih zabluda, mi razumijemo... Ljudi se ne mogu mijenjati samo tako; do sada su usvojene sve vrste loših navika; čak i da samo vrate svetu liturgiju. Jasno nam je jako dobro da se promjene ne mogu dogoditi preko noći. Dakle, jedno je ako za stvari treba vremena, ali je li namjera još prisutna? Postoji li namjera da se napusti ovaj način razmišljanja koji je nametnut na Koncilu?

I vidimo, barem u službenim glasovima ili bolje reći, vodećim glasovima  koji govore ,,Ne, ne. Ne, ne, nastavit ćemo na isti način“. Tako dalje ostajemo odmetnicima. Pa, podnošljivi odmetnici, mogli bismo čak reći, na zapanjujući način, s papom Franjom mi smo i više nego podnošljivi, ali i dalje ostajemo na periferiji.

Hoće li stvari ostati kao do sada? Hoće li se stvari pomaknuti naprijed? Ili će nas sutra progutati ovaj pokret koji, opet, ubija Crkvu? To je pitanje. I sve dok nemamo dovoljno jasan odgovor, ne možemo ići naprijed.

Puni tekst intervjua bit će dostupan uskoro.

Izvor: sspx.org

Arhiva bloga

Glasnik: