Već
smo objavili analizu modernističke podloge novog nauka pape Franje
koji osuđuje smrtnu kaznu, a koju naprotiv nauk Katoličke Crkve,
utemeljen na objavi, smatra dopuštenom. Ipak
valja učiniti
još jedno
opažanje o
papinskoj objavi
od 1. kolovoza 2018. i o govoru koji ga je najavio od 11. listopada
2017.
1.
Godine 1962. je
da bi se
promijenio nauk
(vjerska sloboda,
ekumenizam, kolegijalnost itd.) bio potreban ekumenski sabor.
Još 2016. je da
bi se omogućila
Pričest razvedenima i ponovno oženjenima bila potrebna sinoda. Ta
stota po redu povreda (vulnus)
pravilnog nauka
Crkve učinjena je
naprotiv jednostavnim administrativnim činom
jedne rimske kongregacije
nakon jedne audijencije s Papom. Osim toga se
zasada nisu našle reakcije
ili ,,dubije“
,,konzervativnih“
prelata. Hoće li
ih biti uskoro teško je reći.
Pa ipak svi dijelovi nauka,
ukoliko ih je Bog
objavio, imaju jednaku važnost u ispovijedanju vjere, a nijekanje
bilo kojeg od tih dijelova predstavlja
grijeh protiv
kreposti vjere.
Čini se da se moguće
objašnjenje ovog različitog stava
,,konzervativaca“
(ako to
bude potvrđeno
činjenicama) kao i jednostavnosti postupka
koji se primijenio
u ovom slučaju, nazire u onome
što govori sam
papa Franjo: ,,Ta problematika ne može biti svedena samo na puko
sjećanje na povijesni
nauk a da ne
ispliva na površinu [...] razvoj u nauku
u djelima posljednjih Papa“.
Izričita
referenca u
govoru od 11.
listopada je
osobito novi nauk
o ljudskom dostojanstvu, tako drag Ivanu Pavlu II. Konzervativac
koji je usvojio
koncilski i
pokoncilski nauk
o toj temi zahvaljujući među ostalim
,,neoortodoksnoj“
sintezi koju je napravio Ratzinger, teško će se moći suprotstaviti
argumentu pape Bergoglija,
čak naprotiv, po svemu sudeći završit će u tom slučaju
osjećajući se udobno. Samo onaj tko
nije upio ,,ratzingerijansku“
fazu tumačenja koncila
moći će reagirati na ove nove zablude i moći će dati temelje
opoziciji drugim novinama sadašnjega
pontifikata.
3.
Temeljna tema ovoga pontifikata, tj.
lažne ,,duhovne“
vizije Crkve koja se protivi zakonu ,,milosrđa“
i koja omalovažava kao
negativno svako pravno utjelovljenje Crkve, nije zanemarena, već
potkrijepljena: ističe
se naime da je pribjegavanje smrtnoj kazni, također i kada
govorimo o Crkvi
iz prošlosti, bilo diktirano ,,više
legalističkim nego kršćanskim mentalitetom“,
koji je precijenio vrijednost zakona. Naprotiv,
Crkva pape Franje se oslobađa zakona kako bi postala duhovna, nije
više societas perfecta
(savršeno društvo), nego jedino ,,znak“
ljubavi Božje i
ne očituje se u oblicima koje je odredio
Bog, nego u proročkim stavovima i tzv.
,,milosrđu“.
To je Crkva s
gnostičkim obilježjem koja prezire pravno uređeni
autoritet kao
antikršćanski, kako bi se pretvorila u puko proizvoljno izvršavanje
vlasti, bez ikakvog drugog upućivanja na božanski poredak,
potpuno samoreferencijalna. Ovim smo se
predmetom bavili nekoliko puta, također i na kongresima u Riminiju
ili u La
Tradizione Cattolica.
4.
U modificiranom odlomku Katekizma navodi
se da su u
modernim vremenima ,,razvijeni učinkovitiji zatvorski sustavi koji
osiguravaju dužnu obranu građana, ali istovremeno ne oduzimaju
prijestupniku mogućnost da se definitivno
iskupi“.
Ako ćemo
po istini, Crkva je – kako to govori
i iskustvo svetaca – uvijek smatrala da
smrtna kazna, ako je prihvaćena s pokajanjem, dopušta
prijestupniku da se iskupi i da okaje već na
ovome svijetu kazne za grijehe, kako
bi se odmah vinuo
u raj. Apostolat velikih svetaca, poput
svetog Josipa Cafassa, temeljio se na tome. Kako to da se sada misli
da smrtna kazna oduzima čovjeku
,,mogućnost da se iskupi“?
Očito zato što se takvo ,,iskupljenje“
ne vidi u nadnaravnom smislu, nego društvenom. Svrha kazne postaje
ponovno uklapanje krivca u društvo, ,,iskupljenoga“
i ponovno odgojenoga. Isti zatvor nije spomenut kao kazna za
vraćanje pravde,
nego kao nužan način za ,,obranu
građana“.
Smrtna kazna uzela bi ,,definitivno“
samo tu
vrstu iskupljenja,
sigurno ne vječnu. Još jednom se vidi kako je nova Crkva
potpuno sravnana sa svjetovnim standardima i zaboravlja svoju
nadnaravnu svrhu.
5.
Zanimljivo je primijetiti da je u Katekizmu spomenuto da se Crkva
,,odlučno zauzima
za njeno ukidanje [tj.
smrtne kazne] po
cijelome svijetu“.
U trenutku kada je borba protiv pobačaja,
ubijanja nevinih života, prešla u drugi plan (sjetimo se da su
upravo Sorosove
zaklade
poticale različite biskupije da pomaknu žarište
zanimanja s
bioetike na ,,društvene“
probleme),
borba protiv
ubojstva
krivca postaje dostojna
križarskih ratova koji
se službeno
pokreću
samim katekizmom. Kao što se to
često događa,
pontifikat pape Bergoglija
karakterizira
suzbijanje
dobrih, a
uzdizanje zlih.
don
Mauro Tranquillo
Izvor:
https://www.sanpiox.it