Nove paradigme razvoda i homoseksualnosti
sada se u najvišim razinama Crkve osjećaju kao kod kuće. Ništa nije odlučeno,
ali papa Franjo
je strpljiv. Američki povjesničar
opovrgava ideje La Civilta
Cattolica.
"Duh
Koncila ponovno puše," rekao je filipinski kardinal Luis
Antonio G. Tagle, zvijezda u usponu u svijetu
episkopata kao i povjesničar Drugog vatikanskog. I
to je istina. Na sinodi koja završava postoji
mnogo zajedničkih elemenata s
onim što se dogodilo na tom
velikom događaju.
Najočitija sličnost je udaljenost između stvarne i virtualne sinode
kojom upravljaju mediji.
No, tu je još
važnija sličnost. I kod II. vatikanskog
koncila i kod ove sinode promjene
paradigme su plod
pažljive koordinacije.
Protagonisti II. vatikanskog poput
fra Giuseppea Dossettija
- savršenog stratega četvorice
kardinala moderatora koji su bili
za upravljačem koncilskog stroja - ustvrdio je to s
ponosom. On je rekao da je
,,promijenio sudbinu
Koncila", zahvaljujući svojoj sposobnosti
upravljanja skupom, koju je
stekao svojim prethodnom političkim iskustvom kao vođa najveće talijanske
stranke.
Isto se dogodilo na ovoj sinodi. I otvaranje
prema pričesti za civilno razvedene
i ponovo oženjene, dakle priznavanje ponovne ženidbe od strane Crkve - te
nevjerojatna promjena paradigme po pitanju homoseksualnosti
koja je našla svoj put u ,,Relatio post disceptationem",
ne bi bili mogući bez niza vješto proračunatih koraka
onih koji su imali i imaju kontrolu
nad protokolom.
Da bi se to razumjelo, dovoljno je pogledati faze koje su dovele do ovog rezultata, čak i ako provizorni finale sinode - kao što će se vidjeti - nije ispunio očekivanja svojih režisera.