utorak, 22. prosinca 2015.

Nije riječ samo o ispovijedi, nego o nečemu višemu: kako Bratstvo sv. Pija X koristi Franjinu gestu

Pater Franz Schmidberger s Generalnim poglavarom Bratstva,
biskupom Bernardom Fellayom


Intervju s paterom Franzom Schmidbergerom,
rektorom bogoslovije FSSPX-a za CNA

Prigodom Godine milosrđa papa Franjo je izjavio da se kod Bratstva sv. Pija X. može „valjano i dopušteno“ primiti odrješenje u ispovijedi. Generalna kuća Svećeničkog bratstva sv. Pija X. (FSSPX) zahvaljuje Svetomu Ocu u jednom pismu za „njegovu očinsku gestu“. Kako FSSPX postupa s ovom gestom? Odgovori p. Franza Schmidbergera, rektora Bogoslovije Srca Isusova i nekadašnjeg poglavara Distrikta Bratstva u Njemačkoj i Austriji.

CNA: Oče Schmidberger, je li Bratstvo sv. Pija X. zbilja iz tiska saznalo za ovu gestu, ponajprije stoga jer se to moglo pročitati u pismu nadbiskupu Rinu Fisichelli?

p. SCHMIDBERGER: Da, mi smo ovu vijest – da je papa Franjo ocima Svećeničkog bratstva sv. Pija X. za vrijeme Svete godine općenito dao vlast upravljanja za ispovijedanje svih vjernika – saznali iz tiska. Kako znate: naše veze s rimskih vlastima nisu baš najprisnije i najprijateljskije da bismo mi sve već unaprijed saznali.

CNA: Jeste li nešto čuli od drugih crkvenih predstavnika? Kako ocjenjujete izvješćivanje o tome u katoličkim te u svjetovnim medijima?

p. SCHMIDBERGER: O tome sam pročitao jedan članak u dnevnom tisku; inače su masmediji na njemačkom govornom području bili veoma suzdržani. Mi baš i ne uživamo njihovu naklonost jer ne slijedimo mainstream duha vremena. U crkvenim medijima pročitao sam jednu trezvenu rečenicu. Da bi ljudi u ordinarijatima trebali biti prije negativno dirnuti da se dušobrižnicima koje se na kriv način godinama pogrđivalo da se nalaze izvan Crkve ili čak da su fundamentalisti sada daje jurisdikcija za ispovijed i to visokim činom samog Svetog Oca.

CNA: Kako Bratstvo sada koristi ovu gestu? Nudi li aktivno sakrament Pomirbe – također i vjernicima koji se inače ne ispovijedaju kod svećenika FSSPX-a?

p. SCHMIDBERGER: U našoj bogosloviji Srca Isusova još smo prije Božića odredili dan za ispovijed i jednim oglasom u novinama upoznali vjernike s time; naši bogoslovi su dijelili letke o tome i lijepili plakate. Pretpostavljam da su u prioratima i kapelicama slično dani prijedlozi vjernicima koji se žele ispovjediti. K tome treba ubrojiti i redovite termine za ispovijed nedjeljom i blagdanima i na upit i tijekom tjedna.

Ako prigoda za ispovijed bude uspješna, trebale bi uslijediti i druge prigode ove vrste, osobito u Korizmi, a to onda povezano s tihim klanjanjem Presvetom Sakramentu.


CNA: U svom govoru njemačkim biskupima papa Franjo ih je pozvao da se u Svetoj godini intenzivnije potrude oko Euharistije te oko ispovijedi koja je na mnogim mjestima praktično nestala. Koliko često vjernici idu na ispovijed koji inače žive svoje zvanje kao katolički laici kod Bratstva sv. Pija X.?

p. SCHMIDBERGER: Možda ovdje mogu spomenuti neke konkretne podatke. Na otprilike 110 vjernika nedjeljom bude otprilike 15 ispovijedi, k tome dolazi još nekoliko ispovijedi tijekom tjedna; time se može reći da se vjernici ispovijedaju otprilike svakih šest tjedana što odgovara sasvim normalnom kršćanskom životu. U drugim kapelicama Bratstva odnos bi trebao biti uglavnom isti. Inače je ispovijed, ne uzimajući u obzir iznimke, u Njemačkoj postala izgubljenim sakramentom. Gubitak osjećaja za grijeh s jedne je strane razlog, a s druge posljedica toga. Težnja za krjepošću i život po Božjoj volji za kršćanina je postala posve nerazumljiva. Mnogi osim toga idu na svetu Pričest bez ikakve nutarnje raspoloživosti, često opterećeni teškim grijesima. Danas ne svjedoči o živosti i revnosti zajednice broj Pričesti, nego broj ispovijedi.

CNA: Kako objašnjavate ovu puno višu „kvotu“?

p. SCHMIDBERGER: Kada se godinama u naviještanju više ne propovijeda o Božjim zapovijedima, o grijesima koji isključuju iz Kraljevstva Božjega, tada se urušava kršćanski moral i svijest o grijehu kod nekada vjernog puka.

U svim našim kapelicama pokušavamo prenositi istinu, ljepotu i dubinu katoličke vjere; propovijedamo cjelovitu katoličku vjeru bez kompromisa i držimo strahopoštovanje prema Svetome, osobito strahopoštovanje prema svetoj Euharistiji. Svom snagom naviještamo raspetog i uskrslog Gospodina Isusa Krista. K tome dolaze duhovne obnove i mogućnost duhovnih vježbi gdje se pred sudionicima iznosi cijela katolička dogma, odgovarajući kršćanski moral i duhovni život. K tome, vjernike uvodimo u život molitve; u njemu oni onda od Boga primaju svjetlo o njegovoj uzvišenosti, svetosti i milosrdnoj očinskoj dobroti i o njihovoj vlastitoj potrebi otkupljenja. Kod nas se živi poruka drage Gospe Fatimske.

CNA: Gesta pape Franje određena je za Godinu milosrđa – ali hoće li to Papa nakon 20. studenoga 2016. proglasiti završenim, ili? Očekujete li štoviše daljnje geste ove vrste – primjerice, glede drugih sakramenata?

p. SCHMIDBERGER: Ograničenje na Svetu godinu milosrđa zbilja se jedva može očekivati i ne bi trebalo odgovarati Papinu mišljenju. Možda će najprije uslijediti još druge geste slične vrste. Ali dugoročno će se zacijelo ići za konačnom normalizacijom s crkveno-pravnom strukturom za Svećeničko bratstvo sv. Pija X.

CNA: Već je se njegov prethodnik, papa Benedikt XVI., potrudio oko približavanja s Bratstvom sv. Pija X. Sada papa Franjo u istom pismu doslovno piše: „Vjerujem da će se u bliskoj budućnosti pronaći rješenja kako bi se ponovno postiglo puno jedinstvo sa svećenicima i poglavarima Bratstva“. Kako ocjenjujete ovu izjavu?

p. SCHMIDBERGER: Papa Franjo u našem Bratstvu nedvojbeno vidi snagu koja može početi s novom evangelizacijom koju zahtijevaju različite strane. Naše djelo također odgovara njegovom zahtjevu za duhom siromaštva jer mi ne primamo crkvene poreze ni državne potpore, nego živimo isključivo od milodara i duha žrtve naših vjernika. Ako Papa zbilja ima na umu crkveno-pravnu strukturu, to bi onda otvorilo mnoga vrata za puno opsežnije djelovanje naših svećenika nego što je to sada moguće. Poglavito bismo prema našem pozivu mogli sudjelovati u formaciji nove generacije svećenika punih duha vjere i apostolske revnosti.

Mladi pater Schmidberger s utemeljiteljem Bratstva,
nadbiskupom Marcelom Lefebvreom.
Dana 8. prosinca rektor bogoslovije proslavio je 40. godišnjicu ređenja

CNA: Na koncu: Vi ove godine slavite svećenički jubilej – četrdeset godina svećeništva. Što očekujete od Katoličke Crkve općenito u sljedećih četrdeset godina i koju će ulogu pri tome po Vašem mišljenju imati Bratstvo sv. Pija X.?

SCHMIDBERGER: Crkvi se u sljedećim godinama može željeti samo jedna reforma in capite et in membris (lat.: u glavi i u udovima) i osobno se zalagati za takvu nutarnju obnovu po duhu svetosti. Pri tome je osobito važna obnova katoličkog svećenstva, novo odvođenje vjernika k izvorima spasenja, k sakramentima, posrijedi je prenošenje vjere u propovijedi, katehezi, duhovnim obnovama i vježbama, kako smo već spomenuli, pri čemu bi se mogla uporabiti i nova sredstva komunikacije kao primjerice Internet, audio i video datoteke.

Današnja je kriza u prvom redu kriza vjere, a ona dolazi od slušanja (Rim 10,17). Stoga s cijelom Crkvom molimo često molitvu iz Misu za širenje vjere: „Bože koji hoćeš da se svi ljudi spase i da spoznaju istinu; pošalji, molimo, radnike u svoju žetvu i daj im da s velikim pouzdanjem navješćuju tvoju riječ te tvoja istina bude brzo proslavljena i svi narodi upoznaju tebe, jedinoga pravoga Boga, i onoga koga si poslao, Isusa Krista, Sina tvoga, našega Gospodina.“


Zaitzkofen, 17. prosinca 2015.

Razgovor vodio: Anian Christoph Wimmer
Izvor: http://de.catholicnewsagency.com

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.