Na Veliki četvrtak 2015. je u Ecônu, La Reji i Winoni
posvećeno sveto ulje za uporabu u Bratstvu i za klerike prijatelje. Misa
posvete ulja uvijek je osobito svečana jer je biskup okružen velikim brojem
svećenika, đakona i subđakona u odgovarajućoj liturgijskoj odjeći (kazula,
dalmatika, tunika). Tijekom biskupske liturgije koja je zapravo pridržana
katedralama odnosno mjesnim biskupima nakon euharistijske se konsekracije
posvećuju sveta ulja (ulje za krizmu, katekumene i bolesničko pomazanje). Ovo
sveto ulje svećenici odnose u razne kapelice gdje služi službi posvećenja
vjernika. Ulje za bolesničko pomazanje čisto je maslinovo ulje i porabi se za
sakrament posljednje pomasti te (izmiješano s krizmom) kod posvete zvona. Ulje
za krizmu miješa se od maslinova ulja i balzama. Porabi se poglavito kod
sakramenta Potvrde, ali i kod svetog Krštenja, kod blagoslova krsne vode u
Uskrsnoj noći, kod svećeničkog ređenja i posvećenja biskupa, patenā, kaležā,
oltarā, zvonā i crkava.
Ulje za katekumene također je čisto maslinovo ulje i porabi
se kod svetog krštenja, kod blagoslova krsne vode i kod posvećenja crkava i
oltarā.
Blagoslov svetih ulja, osobito ulja za krizmu, odvija se s
velikim slavljem i raskoši. Biskupa okružuje dvanaest svećenika u bijeloj
misnici, sedam đakona i sedam subđakona u bijelim paramentima njihova reda.
Dvanaest svećenika predstavlja dvanaest apostola koji su okruživali Isusa
Krista, vječnog Velikog svećenika. Sedam đakona odgovaraju broju koji su
postavili apostoli, a broj subđakona je prema tome uzet. I osobita rimska
gradska simbolika se reflektira u ovim brojevima. Dok su đakoni i subđakoni kod
posvete ulja samo sluge i svjedoci, dvanaest svećenika su sluge i suradnici.
„Sveta ulja imaju veliki značaj u sakramentalnom životu
Crkve. Ona posvećuju i jačaju vjernike kao Kristove udove. Nadasve sveta krizma
kao pravo ulje posvete, ali i druga sveta ulja slikom su božanskoga pomazanja
koje je vlastito „glavi“, naime samom Kristu. Njegova ljudska narav je, tako
reći, „pomazana“ od božanstva i stoga se on zove „Krist“, a to znači „pomazan
od Boga“. Ovo sveto pomazanje prelazi na udove „Tijela“ u sakramentima, to
znači da i njih također prožima Duh Sveti koji ih čini Kristovim slikama i time
Božjom djecom.
Da je posveta ulja baš na Veliki četvrtak, ima svoj razlog
u tome da su sveta ulja kod podjele svetog Krštenja i Potvrde bila potrebna u
Uskrsnoj noći. A budući da su se po prastarom crkvenom običaju važni blagoslovi
poduzimali samo unutar svete Misne žrtve, jasno je da je Veliki četvrtak kao
posljednji dan prije Uskrsa na koji se slavila sveta Misa, sam po sebi odabran.
Pater
Urbanus Bomm