srijeda, 6. svibnja 2015.

Suprotstavljena mišljenja o sadašnjem pontifikatu


Kardinal Walter Kasper upravo je objavio knjigu o papi Franji naslova „Revolucija nježnosti i ljubavi“. Po njegovu mišljenju papa je „pokrenuo mnoge stvari i ja mislim da trebamo ovo pokretanje. Jer kada stagniramo, padamo u san“.

„Papa će se držati svoga programa“ misli njemački prelat, ali što je u apostolskoj pobudnici Evangelii Gaudium iznio u javnost, program je za cijelo jedno stoljeće što jedan papa u tijeku svoje službe ne može ostvariti. Franjino načelo nije toliko zauzeti stav, nego štoviše pokrenuti procese koji više neće biti reverzibilni. To je njegova nakana“.

U najnovijem izdanju časopisa Herder Korrespondenz Spezial njemački filozof i etičar Robert Spaemann izjavljuje da nitko ne zna „što Sveti Otac sada ima na umu“. I oduševljene Franjine pristalice zbilja ne znaju prema kojemu cilju „vlak Bergoglio“ putuje. „Osjećaja kaosa se ne možemo posve riješiti“, kaže njemački filozof.

U ovim okolnostima nije iznenađujuće da je kardinal Gerhard Müller, pročelnik Kongregacije za nauk vjere, u izdanju od 29. ožujka u La Croix rekao: „Franjo je više pastir (nego teolog), a Kongregacija za nauk vjere ima poslanje teološki strukturirati jedan pontifikat“. Progresivni povjesničar Alberto Melloni okomio se na ovu primjedbu. Po njegovu shvaćanju „teološko strukturiranje pontifikata“ pape Franje nije ništa drugo nego „smiješni izljev subverzivnog paternalizma“ (sic). Također i vatikanist Andrea Tornielli koji ponajvećma laska papinskom okruženju izjavljuje da je izjava kardinala Müllera ponizila sadašnji pontifikat kao da nema primjerenu teološku strukturu i domašaj.

U suprotnosti s ovim uzbuđenjem Sandro Magister mirno i jasno izjavljuje: „Svatko je kadar vidjeti da neke od najpoznatijih izjava pape Franje zbilja boluju od nedostatka jasnoće.“