Dragi
prijatelji i dobročinitelji,
za
vrijeme mjeseca listopada 2017. obilježene su tri godišnjice koje
su odredile smjer ljudske i crkvene povijesti: Lutherove
pobune, boljševičke revolucije i čuda u Fatimi.
Prije
petsto godina, 31. listopada 1517., Martin Luther započeo je svoju
pobunu
protiv Katoličke Crkve. Prije sto godina, 7. studenoga,
izbila je revolucija u Rusiji. U skladu s julijanskim kalendarom
dobila je naziv „Oktobarska revolucija“.
Prije
sto godina, nekoliko dana prije toga,
13. listopada je
Bezgrješno Srce spektakularnim čudom zapečatilo svoju poruku
najavljujući buduće događaje u Crkvi i u svijetu, od kojih neki
sada već pripadaju prošlosti, poput Drugoga
svjetskoga
rata, dok
se drugi još nisu dogodili, poput pobjede Bezgrješnog
Srca i obraćenja Rusije.
Reformacija
koju je pokrenuo Luther izgleda na prvi pogled kao vjerski događaj.
Zasigurno je njemački herezijarh potresao
Katoličku
Crkvu do njezinih temelja, napadajući papinstvo, svetu
Misu, svećenstvo i svetu
Euharistiju... Vjera i sredstva koja je Bog dao čovječanstvu da
postignu vječno spasenje za njih, odbacuju
se ili smišljeno krivotvore.
Pa
opet zbog neporecive povezanosti između nadnaravnog poretka
Crkve i milosti s jedne strane, i zemaljskog poretka
ljudske vladavine
i građanskoga
društva s druge strane, pobuna protiv Crkve se
vrlo brzo proširila na ljudsko društvo,
podjeljujući
Europu do dana današnjega,
dovodeći
do stoljeća
progona protiv Crkve u reformacijskim
zemljama i ostavljajući svugdje po Europi tragove strašnih ratova,
od kojih je najmučniji bio Tridesetogodišnji rat. Doista
smo posve zbunjeni kada vidimo da katolički prelati danas
obilježavaju pa čak i slave taj događaj koji je bio toliko tužan
i toliko strašan za kršćanstvo.
Luterova
pobuna temeljila
se na načelu
koje je
takoreći temelj moderne misli i upravlja cijelo
suvremeno
društvo,
bilo da se ono predstavlja kao
liberalno
ili socijalističko – komunističko.
To načelo
teži osloboditi ljude od njihove ovisnosti o Bogu i poretku
koji je On ustanovio na naravnoj i nadnaravnoj razini.
Međutim,
u dubini ljudske naravi postoji ontološka stvarnost potpune
ovisnosti o svome
Stvoritelju – potpune jer ne postoji područje u kojemu
bi ljudsko biće moglo
od toga pobjeći. Sam pojam stvaranja to
jasno pokazuje. A sa
strane stvorenja ta objektivna ovisnost odmah upućuje
na dužnost jednako apsolutne podčinjenosti svome
Stvoritelju, koji je Bog. Ta podčinjenost proteže
se na puno više od onoga što se ljudima čini kao njezin
najuobičajeniji izraz: poslušnost
Božjim zapovijedima, moralna poslušnost. Ona se proteže
i na intelektualni poredak,
naše znanje.
To je podlaganje
našega
razuma stvarnosti koja nam se sama
nameće
na takav način da je točna
definicija istine „prianjanje razuma uza
stvarnost“, uz objektivnu stvarnost. Isti put treba slijediti u
području vjere, iako je razlog za tu podčinjenost u tom slučaju
drugačiji. Gdje se naš naravni razum podčinjava svjetlu dokaza,
nadnaravna vjera podčinjava se Božjem autoritetu, Istini koja se
otkriva bez prijevare
i koju se
ne može
prevariti,
kako govorimo
u Činu
vjere.
Luther
je po načelu
„privatnog tumačenja“ ili „slobodnog razmišljanja“ [liberum
examen], uništio tu podčinjenost. Otada
je geslo
koje
odjekuje svijetom postao usklik
„sloboda“,
odnosno pobuna protiv Boga i poretka
stvari koji
Bog želi. Ta moderna sloboda laska duši koja je od istočnog
grijeha u palom stanju.
To je napast sadašnjega
doba, to je iluzija. To je maštoviti
san koji je nadahnut
grijehom
arkanđela Lucifera i svih grijeha nakon
njega. To takozvano oslobođenje
završava jako loše, a konačno nema ni puno veze s istinskom
slobodom. Jer čovjek je stvoren slobodan, ne zato da bi se mogao
buniti protiv Boga, svoga
konačnoga
cilja, najvećega
dobra, nego
da bi mogao za sebe izabrati sredstva koja će ga voditi Bogu. Stoga
u procesu
postizanja vječne sreće koju Svemogući Bog želi dijeliti sa
svojim stvorenjima postoji zasluga.
Kako
je malo muškaraca i žena danas, očito
uronjenih u ovu liberalnu atmosferu,
koji razumiju te istine, a koje
su ipak
temeljne!
Nedvojbeno
zastranjenje liberalizma ako ga
promatramo u njegovu
logičnom
zaključku –
bilo da se radi o anarhiji ili tiraniji materijalističke vladavine,
ili o
zastranjenju
socijalizma i komunizma, koji su u svome
strašnome
fanaticizmu ostavili tragične ožiljke na dvadesetom
stoljeću s
barem 250
milijuna mrtvih – čini se da
ne potiču
naše suvremenike na razmišljanje.
Ruska
revolucija počela je s tom pobunom protiv jarma vremenite moći, ali
njezino porijeklo nije rusko. Ono možemo
pronaći u
zapadnoj Europi. Karl Marx je Nijemac, a
Rusija je postala
poligon za testiranje načela
koja je
razradio njemački Marx, s financijskom potporom zapadnih poslovnih
interesa, kako to tumače
neki povjesničari. Unatoč tome,
revolucija je vrlo brzo napala religiju. A komunizam će uvijek u
Katoličkoj Crkvi vidjeti više nego u ikome drugome zakletoga
neprijatelja
koga treba
uništiti, ako je to moguće. Iz komunizma su
došli najveći progoni Crkve koji se i danas nastavljaju u Kini,
Sjevernoj Koreji i Vijetnamu.
Sve
je to prorečeno u Fatimi, gdje je Gospa tražila od
vjerskih
vlasti pa
i svakoga
kršćanina izvršavanje
vrlo jednostavnih
djela da bi se
otjerala ta
zla koja prijete da će se sručiti na zemlju: pobožnost Njezinu
Bezgrješnom Srcu, pobožnost prvih
pet subota u mjesecu kao naknadu za uvrede koje se nanose Majci
Božjoj i posvetu
Rusije.
Postoji
nevjerojatni nesrazmjer
između sredstava koje je predložilo Nebo da bi se zaliječile
bolesti čovječanstva i tragične sudbine naroda u ovom trenutku
povijesti čovječanstva. Ali svemogući
Bog koji je beskrajno iznad svih ljudskih previranja nema potrebu za
ljudskim sredstvima. Njemu
je jedna
riječ dovoljna da bi stvorio svemir, da bi ga preobrazio i obnovio,
da bi ga spasio. Ali to će se dogoditi samo putem
ljudskih bića koja će napokon priznati Njegovu vrhovnu vlast. „Rat
će završiti, ali ako ljudi ne prestanu vrijeđati Boga, još
gori rat počet će za vrijeme vladavine Pija XI.“ „Ako ljudi
poslušaju
moje zahtjeve, Rusija će se obratiti i bit će mir; ako ne, ona će
proširiti svoje zablude po svijetu, pokrenuti
ratove i progone Crkve.“ Mir u svijetu
i Crkvi
povezan je s posvetom
Rusije Bezgrješnom
Srcu Marijinu.
Prema neupitnome
svjedočanstvu koje sam osobno dobio,
sestra Lucija je kratko prije svoje smrti rekla svećeniku da će
,,Rusija BITI
POSVEĆENA,
ali će biti veoma
teško.“
Pobjeda
Bezgrješnog Srca Marijina
će doći, to je nesumnjivo,
ali sada je trenutak ljute
borbe, čak
i unutar Crkve. Stupovi naše vjere koji su se činili
nepokolebljivi, tresu se u svojim temeljima; neki biskupi i kardinali
idu čak i dalje od svoga
novoga
učitelja Luthera
i slave ove godine godišnjicu njegove pobune. Veoma
je malo onih koji
brane
objavljenu istinu. Glas o kojem u zemaljskoj
Crkvi sve ovisi posve je nijem. On
dopušta
tami doktrinarnoga
i moralnoga
kaosa da opsjeda
grad Božji.
7.
prosinca 1968., samo
tri godine nakon završetka
koncila, Pavao VI. je trebao
priznati:
„Crkva prolazi kroz vrijeme nesigurnosti, samokritičnosti, mogli
bismo čak reći:
samodestrukcije“. Zatim je 29. srpnja 1972. primijetio da je „kroz
neku pukotinu dim Sotonin ušao u Crkvu: sumnja, nesigurnost,
problemi, zabrinutost, sukobi“.
Danas se ne radi više o malome
dimu,
nego
o debelome
dimu koji suklja iz vulkanske erupcije. Sv. Pio X. već je izjavio:
„Kada se sve to uzme u obzir, postoje dobri razlozi za
bojazan da bi ta velika izopačenost mogla biti predokus ili možda
početak onih zala koja su predviđena za posljednje dane i da bi u
svijetu već mogao biti 'Sin propasti' o kojemu govori Apostol (2 Sol
2,3)”
(iz
enciklike
E
Supremi Apostolatus,
4. listopada
1903.) Što možemo
reći
sto godina kasnije, kada gledamo kako se Crkva malo
pomalo
rastače? Krv nam se ledi kada čujemo da isti glas za vrijeme
novinske konferencije na povratnom letu iz Armenije 26. lipnja 2016.
govori
da Luther nije bio u zabludi o predmetu
opravdanja: „Mislim da namjere Martina
Luthera nisu bile pogrešne:
on je bio reformator... a danas se luterani
i katolici
kao
i
svi
protestanti slažu oko nauka opravdanja: u toj vrlo važnoj točci on
(Luther) nije pogriješio“.
Tako
mi nemamo druge planove za Bratstvo sv. Pija X., za vas, dragi
vjernici, osim da nastavimo kako je sveta
Crkva uvijek činila, što god da se dogodilo. Put istine koji je
stvarao svece u
svakom vremenu
uvijek će ostati siguran put u Nebo, put evanđelja, nasljedovanje
našega
Gospodina i Gospe. Koristimo sredstva koja nam je pokazalo Nebo,
sa sigurnošću da ne možemo bolje. Naša službena Križarska vojna
završila je 22. kolovoza ove godine. Ipak
vas molimo
i ustrajno od vas tražimo
da nastavite s dobrim navikama koje ste stekli: molite krunicu,
činite male žrtve koje su tako ugodne Bogu i koje imaju moć
spasiti duše za vječnost ako u njih stavimo sjeme ljubavi prema
našemu
dragome
Gospodinu!
Na
kraju ove godine u kojoj slavimo stogodišnjicu ukazanja u Fatimi
prisjetimo se pouka
i zahtjeva Majke Božje, Marije vazda
Djevice. Prema njezinim vlastitim
riječima bit će
njezino Srce naše utočište i put koji vodi Bogu. Živimo
po toj nadi, bez
da se obeshrabrimo strašnim događajima oko nas, potpuno svjesni da
svatko od
nas može i
mora učiniti puno dobra našim
suvremenicima tako što ćemo vjerno čuvati blago Tradicije.
Primite
zahvale iz dubine naših srdaca
za vašu neumornu velikodušnost. Neka vas Bog nagradi svojim
milostima i blagoslovi dok čekate pobjedu Bezgrješnog
Srca Marijina.
Menzingen,
21. studenoga
2017., na blagdan Prikazanja Blažene Djevice Marije u
hramu.
+
Bernard Fellay
Generalni
poglavar