srijeda, 27. rujna 2017.

Biskup Fellay: Zašto sam potpisao Correctio filialis


Nakon što je u nedjelju, 24. rujna, objavljen Correctio filialis koji je potpisalo 62 uglednih klerika i laika, gdje razotkrivaju sedam krivovjernih tvrdnji sadržanih u apostolskoj pobudnici Amoris laetitia, stranica FSSPX.News upitala je biskupa Fellaya, generalnog poglavara Svećeničkoga bratstva sv. Pija X., zašto je potpisao dokument.

FSSPX.News: Zašto ste podržali Correctio filialis?

Biskup Fellay: Ovaj sinovski pristup uglednih klerika i laika koji su zabrinuti hetedoroksnim tvrdnjama u Amoris laetitia vrlo je važan. Kristov nauk o ženidbi ne može se suptilno mijenjati pod izlikom da se vrijeme promijenilo i da bi se pastoralna briga trebala prilagoditi da ponudi putove da se izbjegne nauk.

Razumijem da su autori Correctio filialis pogođeni podjelom koju je izazvala Amoris laetitia, papinim pojašnjenjima o tome dokumentu u nedavnim izjavama, kao i o izjavama o Luheru. U nekim zemljama biskupi sada dopuštaju pričest za rastavljene i građanski ponovno oženjene, dok u drugim zemljama to odbijaju. Je li katolički moral promjenjiv? Može li biti podložan proturječnim tumačenjima?

Od rujna 2016. četiri su kardinala s poštovanjem tražili od Pape da ,,razjasni” svoju pobudnicu; ove su godine tražili audijenciju. Jedini odgovor koji su primili bila je šutnja, ali šutnja nije odgovor. O tako ozbiljnom pitanju i suočen s trenutnim podjelama, Sveti Otac mora dati jasan odgovor o sadržaju pobudnice. U ovoj žalosnoj situaciji podjele vrlo je važno da rasprava o tome važnome pitanju raste kako bi se ponovno utvrdila istina i osudila zabluda. Zato sam podržao taj pristup, a u obzir treba uzeti ne toliko imena onih koji su potpisali Correctio filialis, koliko objektivnu vrijednost predstavljenih argumenata.

FSSPX.News: Utječe li to na odnose između Svećeničkoga bratstva sv. Pija X. i Rima?

Biskup Fellay: Naše poštovanje prema Papi ostaje netaknutim, a upravo iz poštovanja prema njegovoj službi tražimo ga kao njegovi sinovi da ,,učvrsti svoju braću” javnim odbacivanjem otvoreno heterodoksnih tvrdnji koje izazivaju toliku podjelu u Crkvi.

Cijenim odgovor Ettorea Gottija Tedeschija[1] koji je također potpisao Correctio filialis. Ispravno je izjavio da nismo papini neprijatelji. Naprotiv, činimo to iz ljubavi prema Crkvi.

To je bilo stajalište nadbiskupa Lefebvrea i Bratstva sv. Pija X. od početka. U svojemu Proglasu od 21. studenoga 1974., naš je utemeljitelj rekao: ,,Cijelim srcem i cijelom dušom prianjamo uz katolički Rim, čuvara katoličke vjere i tradicija potrebnih za očuvanje ove vjere, uz vječni Rim, učitelja mudrosti i istine. Međutim, odbijamo i uvijek smo odbijali slijediti Rim neomodernističke i neoprotestantske tendencije”; upravo taj neomodernizam i neoprotestantizam su autori Correctio filialis ispravno prokazali kao uzrok promjena koje je Amoris laetitia učinila u ženidbenom nauku i ćudoređu.

Privrženi smo Rimu, majci i učiteljici, svakom žilicom našega bića. Ne bismo bili rimski ako bismo odbacili dvijetisućljetni nauk; s druge strane, postali bismo radnici na njegovu uništenju, sa situacijskom etikom iza koje stoji slabi nauk.

Naša vjernost Tradiciji nije način života u prošlosti, nego jamstvo održivosti za budućnost. Samo pod tim uvjetom možemo djelotvorno služiti Crkvi.

FSSPX.News: Kakva su Vaša nadanja za Correctio filialis?

Biskup FellayMoramo se nadati da će proizvesti jasnije shvaćanje o težini situacije u Crkvi, kako kod klera, tako kod vjernika. Doista, kao što je Benedikt XVI. priznao: ,,Petrova lađa pušta na sve strane”. To nije pjesnička slika, to je tragična stvarnost. U ovoj bitci trebamo braniti vjeru i moral!

Nadamo se također da će i drugi kojima su povjerene duše pokazati svoju podršku. Prokazujući objektivno neortodoksne tvrdnje, potpisnici Correctio filialis su jednostavno rekli glasno i jasno ono što mnogi znaju u svojim srcima. Nije li vrijeme da ti pastiri tako to kažu, jasno i glasno? Ali, opet, ne broji se toliko broj potpisnika, koliko objektivna vrijednost argumenata. Istina koju je objavio Krist ne može se mjeriti količinom, ona je iznad svega promjenjivoga.

Moramo vapiti Bogu da Kristov namjesnik povrati potpunu jasnoću u tako bitno područje. Božanski zakon o ženidbi ne može se mijenjati bez da izazove ozbiljan razdor. Ako se ništa ne učini, podjela koja se pojavljuje u Crkvi postat će nepopravljivom. Iz toga razloga molimo da se Gospodinove riječi sv. Petru uistinu primijene na papu Franju: ,,I ti obrativši se, utvrdi braću svoju” (Lk 22,32) [2].

[1] Ettore Gotti Tedeschi, ekonomist i predsjednik Instituta za djela religije od 2009. do 2012., dao je intervju španjolskoj web-stranici Infovaticana (24. rujna 2017.) koji je prenio vatikanist Marco Tosatti na svojemu blogu.
[2] Citat preuzet iz: Dr. Franjo Zagoda, Sveto pismo Novoga zavjeta, 1938.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.