Nekoliko
posljednjih
godina jedan od glavnih interesa mojih proučavanja osim islama bilo
je ono o
čemu
Sveto pismo
govori
kao o
„posljednjim
danima“
odnosno razdoblje koje vodi k slavnome Kristovu drugom
dolasku. Interes za tu temu doveo me je do nekoliko zanimljivih
materijala,
uključujući dvije knjige koje pružaju sažet, ali
temeljit pogled na autentičan katolički nauk u vezi posljednjih
vremena. Radi se o knjigama ,,Katoličko proročanstvo: dolazeća
kazna“
Yvesa Duponta i ,,Proročanstvo za danas: Sažetak katoličke
predaje u vezi razdoblja s kraja vremena“
Edwarda Connora. Oba ova djela predstavljaju veliku zbirku
proročanstava iz pouzdanih katoličkih izvora zajedno s autorskim
komentarima, a pokrivaju teme poput velike
Marijine moći
prije drugog
dolaska, uspon velikog katoličkog monarha i vladavine jednog iznimno
svetog pape. Definitivno uništenje islama, kao što ću
uskoro izložiti,
prorečeno je u kontekstu tih konkretnih tema. Ali prije nego što
počnemo proučavati same proročke tekstove, vrijedi čuti
svjedočanstvo gosp. Duponta u vezi važnosti proročanstava. U uvodu
ove knjige on kaže:
„Zbilja,
proročanstva su za naše posvećenje: ona osvjetljuju mnoge
probleme; upozoravaju nas na zablude; pripremaju nas na skore
opasnosti; one su i manifestacija Božje moći. U isto vrijeme ona
su ohrabrenje i utjeha. Sadašnja kriza u Crkvi i svijetu prorečena
je davno prije, ali također je prorečena
konačna pobjeda kršćanskih snaga;
to je ohrabrenje i utjeha.“
Sada
ću s vama podijeliti mali uzorak tih proročanstava koje citiraju
Dupont i Connor u svojim cjenjenim knjigama, od kojih se neka nalaze
u obje
knjige,
počinjući s onima koji proriču veliku
moć Gospe
u tim kasnijim danima. To razdoblje popularno se spominje kao
„Marijino doba“, a kao da je isprepleteno s kraljevanjem velikog
monarha i anđeoskim papom (više o tim temama malo kasnije). U vezi
s Marijinim razdobljem – bl. Marija Agredska (1602. -1665.),
cijenjena
franjevka mistikinja iz Španjolske koja je imala brojne vizije o
životu Blažene Djevice, je svjedočila:
„Bilo
mi je otkriveno po posredovanju Majke Božje da će sva krivovjerja
nestati. Pobjedu nad krivovjerjem zadržao je Krist za svoju blaženu
Majku. U kasnijim danima Gospodin će na poseban način proširiti
slavu svoje Majke. Marija je započela spasenje te će njezino
posredništvo biti ispunjeno. Prije drugoga
Kristova dolaska Marija više nego ikada mora sjati u milosrđu,
sili i milosti da bi nevjernike dovela katoličkoj vjeri. Marijina
moć će u te dane biti vrlo očita. Ona će proširiti Kristovu
vladavinu na pogane i muhamedance i bit će vrijeme velike radosti
kada se ustoliči Marija kao gospodarica i kraljica srdaca.“
Zanimljivo
je primijetiti
da u Mističnom
gradu Božjem
(pisanom izvještaju njezinih vizija), blažena Marija Agredska
opisuje kako su gotovo odmah nakon otkupiteljske smrti našega
Gospodina, đavao i njegovi podanici smislili mnoštvo krivovjerja
koja će odvoditi duše od Krista, uključujući „Muhamedovu
sektu“. Zatim imamo sv. Ljudevita Montfortskog (1673.-1716.),
istinskog Gospinog apostola kojeg je papa Klement XI. imenovao
apostolskim misionarom. On je rekao:
„Moć
Marije nad svim đavlima bit će posebno istaknuta u posljednjem
vremenu.
Ona će proširiti Kristovo kraljevstvo na pogane i muslimane i doći
će slavno razdoblje u kojemu
će Marija biti vladarica i kraljica ljudskih srdaca“.
Sv. Ljudevit Montfortski u svom klasičnom djelu Prava pobožnost
prema Blaženoj
Djevici
Mariji puno je pisao o velikoj
moći
naše Gospe koja
će voditi k drugom
dolasku njezina
božanskoga
Sina. Sljedeće poglavlje je jedno od takvih koje nisu uključili
Dupont ili Connor u svoja cjenjena djela: „Marija mora sjati više
nego ikad u svojem milosrđu, sili i milosti, u tim posljednjim
vremenima: u milosti da dovede nazad i primi jadne zalutale grješnike
koji će se obratiti i vratiti u Katoličku Crkvu; u sili protiv
neprijatelja Božjih, idolopoklonika, raskolnika, muhamedanaca,
židova i duša otvrdnulih u grijesima i bezbožnosti, koji će
ustati u strašnoj pobuni protiv Boga da bi zaveli obećanjima
ili prijetnjama
sve one koji će im se suprotstaviti i činiti da padnu. I
napokon, ona mora sjati milošću da bi nadahnula i ohrabrila i
održala hrabre vojnike i vjerne sluge Isusa Krista, koji će se
boriti za Njegove interese.“
Primijetite
kako blažena Marija i sv. Ljudevit
oboje predviđaju konačnu smrt islama posebno zahvatom naše Gospe.
Da nastavimo s tom temom, na trenutak ćemo se osvrnuti na knjigu
nadbiskupa Sheena „Prva ljubav svijeta“, u kojoj je napisao:
„Naše je čvrsto uvjerenje da strahovi koje neki animiraju u vezi
muslimana neće biti ostvareni, već da će se islam umjesto toga na
kraju obratiti na kršćanstvo – na način na koji čak ni neki
naši misionari neće naslutiti.
Naše je uvjerenje da se to neće dogoditi izravnim naučavanjem
kršćanstva, već pozivanjem muslimana na štovanje Majke Božje.“
On nastavlja objašnjavati
da iako muslimani žestoko odbacuju božanstvo Kristovo, ironično
imaju veliko poštovanje prema Njegovoj majci. Doista
postoji rečenica u Kur'anu koja kao da daje naslutiti vjerovanje u
Bezgrješno začeće, koje on citira: „O, Marijo, Alah te je
izabrao i pročistio i izabrao iznad svih žena na ovoj zemlji.“
[Sura 3:42] Na kraju nadbiskup Sheen daje ključnu poveznicu između
muslimana i Gospe Fatimske: ,,Marija je, stoga, za muslimane prava
Sajida
ili Gospa. Jedina moguća ozbiljna suparnica u njihovu vjerovanju
mogla bi joj biti Fatima, kćer samog Muhameda... Budući da se ništa
s neba ne događa bez finesa svih detalja, vjerujem da je Blažena
Djevica izabrala biti poznata kao „Gospa Fatimska“ kao jamstvo i
znak nade muslimanima i kao sigurnost da će oni, koji joj pokazuju
toliko poštovanja, jednog dana prihvati i njezina božanskog
Sina... Misionari budućnosti će sve više i više vidjeti da će
njihov apostolat među muslimanima biti uspješan u onoj mjeri u
kojoj će propovijedati
o Gospi Fatimskoj.“
Matt
Gaspers
Izvor:
The Fatima Crusader, jesen 2016., str. 52-55