Christus Rex

„Traditionis custodes“ – što doista želi papa Franjo?

Papinsko učilište sv. Anzelma u kojem se nalazi Papinski liturgijski institut

P
apa Franjo je 6. srpnja 2021. motuproprijem Traditionis custodes znatno smanjio mogućnost služenja tridentske Mise.
Tijekom sljedećih mjeseci je biskup Arthur Roche, predstojnik Kongregacije za bogoštovlje i disciplinu sakramenata, u nekoliko izjava potvrdio rimsku namjeru da se ograniči tradicionalna liturgija, tako da je se okruži sanitarnim kordonom namijenjenim zaštiti svećenika i vjernika od opasnosti od zaraze...

Međutim, 11. veljače 2022. Papa je potpisao dekret kojim se svećenici Bratstva sv. Petra izuzimaju od odredbi Traditionis custodes.

No, 21. travnja je Franjo pred predsjednikom Biskupske konferencije Francuske, msgr. Ericom de Moulins-Beaufortom, koji je s nekim kolegama bio u posjetu Rimu, inzistirao na čvrstoj podršci prema Traditionis custodes.

On inzistira na činjenici da su članovi Bratstva sv. Petra ovlašteni slaviti misu i sakramente prema Misalu iz 1962. samo u svojim crkvama i oratorijima. Usto potvrđuje potrebu da svi svećenici pristanu na koncelebraciju, „barem za Misu posvete ulja“.

Tijekom opće audijencije 4. svibnja, Franjo se nakratko susreo s majkama svećenika „La Voie romaine“, koje su napustile Pariz 6. ožujka i propješačile 1500 kilometara kako bi došle zamoliti ga da proširi iznimku odobrenu Bratstvu sv. Petra.

Jedna od njih daje rimskome prvosvećeniku pismo u kojem iznosi njihov zahtjev te prinosi „veliku torbu“ u kojoj se nalazi više od 2000 pisama vjernih katolika privrženih tridentskoj Misi.

Tri dana kasnije, 7. svibnja, Franjo pred profesorima i studentima Papinskog liturgijskog instituta kritizira one koji žele „od liturgije učiniti bojno polje za pitanja koja nisu bitna, odnosno zastarjela“.

I osuđuje „zatvorene mentalitete“ koji „traže da se vrate malo unatrag“, dovodeći u pitanje „Koncil, autoritet biskupa... da očuvaju tradiciju“. I cilja na „liturgijski formalizam“ ovih pokreta, njihov ritualizam koji služenje obreda svodi na „recitaciju, stvar bez života, bez radosti“.

Što točno Papa želi kad puše ovako vruće i hladno? Promatrači su izgubljeni u nagađanjima. Franjo ima reputaciju da drži promjenjiv govor prema svojim različitim sugovornicima. Je li to pragmatizam, oportunizam? Zar on nema čvrsto uvjerenje, nego samo promjenjiva mišljenja o tradicionalnoj liturgiji?

Bez obzira na Franjine osobne namjere, koje ostaju nedokučive, ova nestalna vladavina ima objektivni rezultat koji svi lako vide: ona iscrpljuje strpljenje i uništava povjerenje. Ali na tim ruševinama omogućava se da jasno određena politika napreduje.

Nedosljedan je formom, ali dosljedan sadržajem. To potkopava autoritet hijerarhijske Crkve da uspostavi moć „poliedralne“ Crkve. Ona potkopava sigurnost, dominira tako dezorijentiranim umovima i vodi ih u „sinodalnu“ Crkvu. Minirati da bi se dominiralo, takav je objektivni plod ove vladavine. Čekamo razminirače.

Abbé Alain Lorans

Izvor: fsspx.news

Arhiva bloga

Glasnik: