I dok euforija s obzirom na velike plodove Drugog vatikanskog sabora među našim teolozima ne jenjava, premda nitko ništa ne može konkretno zamijetiti, a sve se uglavnom iscrpljuje u papagajskom ponavljanju nekoliko otrcanih fraza, malobrojni se usuđuju uprijeti prstom u stvarne opasnosti sadržane u koncilskim dokumentima.
Žalosno je da se
uopće ne raspravlja o Drugom vatikanskom saboru što se već događa primjerice u
Italiji. Kod nas se samo obilježavaju godišnjice, pišu politički korektni govori, sve podsjeća katkad na
partijske sastanke. Vide se nasmiješena lica, čuju se velike riječi. O Koncilu
se govori samo najpozitivnije, najljepše i najodanije. Dobro je da je to većini
vjernika dosadno pa i ne prate o čemu se govori.
Nasreću, jakost
naše Crkve je upravo u tome što su se reforme Drugog vatikanskog sabora sporije
provodile i što se neke uopće nisu provele. Modernistima je iz zapadnoeuropskih
zemalja hrvatsko katoličanstvo primjer predkoncilske zatucanosti i Bogu hvala
da je tako. Naša Crkva katkad javno
nastupa onako borbeno i energično kao u vrijeme velikog pape Pija XII. O tome
se u Austriji, Njemačkoj, Švicarskoj, Nizozemskoj ili Francuskoj može samo
sanjati. Tu su modernisti posve zagospodarili. Jasno, ti moćni
krugovi neće dopustiti predkoncilsku utvrdu u Europi. Već je uvođenjem novog
obreda Duh Koncila presađen i kod nas, a posljedice su očigledna po našim
župama i svetištima.
Ostale se ideje
već desetljećima uvode i modernizam je odavno preuzeo nadzor na svim teološkim
učilištima, u crkvenom tisku i izdavaštvu. S mlađom generacijom biskupa i po
biskupskim palačama imat ćemo posvemašnju modernističku kontrolu.
Najprije smo
vidjeli u kakvom se povijesnom trenutku dogodio. Pater Schmidberger ga s pravom
naziva najvećom nesrećom XX. stoljeća.
Tekst patera
Gaudrona nam je donio malo više jasnoće o dokumentima i upozorio na pogubno subsistit in i razliku od tradicionalnog est.
Sada dolazimo do
glavnih zabluda sadržanih u koncilskim tekstovima. Te zablude i kod nas
miniraju tradicionalno katoličanstvo i vode nas u zagrljaj sinkretističke
pohare, uništavaju monolitnost Crkve i slabe vjeru malog čovjeka.
Koje su to
zablude? Jesmo li ih i sami dosada primjećivali i prešutno ih izbjegavali i pitali se čemu sve to? Kako bilo da bilo, vrijeme
je sučeliti se s istinom.
Pater Gaudron
odgovara:
„Dvije najpogubnije zablude Koncila su vjerska
sloboda i ekumenizam. (…)
K tome dolazi nauk o kolegijalnosti biskupa.
Zastrašujuća je i naivna vjera u napredak i divljenje modernom svijetu koje
dolazi do izražaja u mnogim koncilskim tekstovima. Princip kolegijalnosti upravljen je protiv vršenja autoriteta. Papa i biskupi
ne smiju upotrebljavati vlastitu moć,
nego upravljati Crkvom na kolegijalan način. Biskup je danas samo teoretski
upravitelj vlastite biskupije, u praksi je barem moralno vezan za zaključke
Biskupske konferencije, svećeničkih savjeta i raznih drugih gremija. Čak se ni
Rim više ne usuđuje suprotstaviti biskupskim konferencijama i popušta najčešće
njihovom pritisku. Ovdje dolazi do izražaja ideja jednakosti koju je
propagirala Francuska revolucija. Ona se oslanja na kriva učenja Rousseaua koja
su nijekala postojanje autoriteta koji potječe od Boga i koja svu vlast prenose
narodu. To je oprečno nauku Svetog pisma: „Svaka duša neka se
podlaže vlastima nad sobom. Jer nema vlasti doli od Boga: koje postoje, od Boga
su postavljene. Stoga tko se suprotstavlja vlasti, Božjoj se odredbi protivi“.(Poslanica
Rimljanima 1f).
Tri koncilske zablude: vjerska sloboda,
kolegijalnost i ekumenizam točno odgovaraju principima Francuske revolucije:
sloboda, jednakost bratstvo. Time se još jedanput pojašnjava riječ kardinala
Suenensa da je II. vatikanski sabor 1789. godina Crkve.“
To su iste ideje
revolucije koje mrzitelji križa Kristova žele nametnuti svijetu i Crkvi s
ciljem uništenja kršćanske vjere. Zbog neprihvaćanja tih monstruoznih ideja
katolička je Vandeja 1793./94. stravično kažnjena. Samostani su rušeni,
redovnici i redovnice giljotinirani.
Crkva se odlučno
suprotstavljala revoluciji. Pape su osuđivale protukršćanske ideje i zablude.
Sve do II. vatikanskog sabora. Onda su te zablude unijete u krvotok Crkve.
Posljedice su danas bjelodane.
U knjizi
„Otvoreno pismo zbunjenim katolicima“ nadbiskup Lefebvre u 13. poglavlju
zaključuje:
„Rezultat je taj da se Crkvina moć
otpora Komunizmu, herezi, nemoralu znatno smanjila. To je ono čemu su se
neprijatelji Crkve nadali i zašto su se toliko trudili za vrijeme Koncila i
poslije njega; da ju potjeraju na pute demokracije.
Ako pažljivo pogledamo, Revolucija je svojim sloganom prodrla u Crkvu. "Sloboda" - to je vjerska sloboda o kojoj smo ranije govorili, koja daje pravo zabludi. "Jednakost" - kolegijalnost i uništenje osobnog autoriteta, autoriteta Boga, Pape i biskupa; u jednoj riječi, većina vlada. Naposljetku, "bratstvo" je predstavljeno ekumenizmom.
Tim riječima, revolucionarna ideologija 1789. godine je postala Zakon i Proroci. Modernisti su postigli što su htjeli.“
Ako pažljivo pogledamo, Revolucija je svojim sloganom prodrla u Crkvu. "Sloboda" - to je vjerska sloboda o kojoj smo ranije govorili, koja daje pravo zabludi. "Jednakost" - kolegijalnost i uništenje osobnog autoriteta, autoriteta Boga, Pape i biskupa; u jednoj riječi, većina vlada. Naposljetku, "bratstvo" je predstavljeno ekumenizmom.
Tim riječima, revolucionarna ideologija 1789. godine je postala Zakon i Proroci. Modernisti su postigli što su htjeli.“