nedjelja, 24. travnja 2016.

Stavljeno u praksu prije negoli se tinta osušila


P. Alain Lorans, glasnogovornik FSSPX-a i urednik DICI-ja, komentira glavne posljedice Amoris Laetitia: „ono što je bilo nedopušteno, sada je dopušteno“.

Tinta se još nije osušila na pobudnici Amoris Laetitia, koja dopušta „pastoralne iznimke“ da razvedene i građanski vjenčane osobe primaju pričest, a ona se već stavlja u praksu kao po hitnom postupku. Na Filipinima je nadbiskup Lingayen Daupana Socrates B. Villegas, predsjednik tamošnje biskupske konferencije, napisao 9. travnja: „Nakon zajedničkog savjetovanja, naši biskupi će razviti konkretne upute o primjeni apostolske pobudnice Amoris Laetitia. Ali milosrđe ne čeka. Milosrđe ne smije čekati. Od sada, biskupi i svećenici moraju raširiti ruke u dobrodošlici za one koje su bili držani udaljenima od Crkve osjećajima krivnje i sramote... To je postupak milosrđa, otvaranje srca i uma koji ne trebaju zakon, koji ne čekaju smjernicu. To se može i mora odmah učiniti.“

U Italiji je msgr. Alberto Carrara, urednik dijecezanskog biltena u Bergamu, napisao 14. travnja: „Razvedene i rastavljene osobe koje su se ponovno vjenčale mogu ponovno biti pripuštene sakramentima. To je jedna od novosti u Amoris Laetitia, apostolskoj pobudnici koju je papa Franjo napisao nakon dviju sinoda o obitelji.“

Teoloških i kanonskih kritika ove pobudnice može biti mnoštvo; njezine pastoralne primjene su iznad takvih analiza, koje se smatraju zastarjelima. Samo je jedna ideja zadržana: ono što je prije bilo nedopušteno zbog doktrinarne krutosti, sada je dopušteno zbog pastoralnog milosrđa.

Moramo se sjetiti da se od Koncila nauku ne proturječi izravno, niti ga se otvoreno napada: njega se jednostavno zaobilazi kao što se zaobilazi prepreka, u ime pastoralne prakse. Suprotstavljati tradicionalni nauk koncilskoj praksi raspravama na teološkom polju protiv prakse koja se povodi mentalitetom trenutka i prilagođava novim običajima, beskorisno je poput hvatanja skliskog sapuna pomoću znanstvenih ideja. Na koncilsku praksu se jedino može odgovoriti tradicionalnom disciplinom, utemeljenom na dvotisućljetnom nauku – disciplinom koja nije suprotstavljena praksi, već je suprotstavljena koncilskoj praksi.


Izvor: DICI, 22. travnja 2016.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.