Dragi
prijatelji i dobročinitelji,
već
mnogo godina navikli ste primati redovite vijesti o našem apostolatu
u onim zemljama Azije u kojima je ustanovljeno Bratstvo: u svakom
broju „Apostola“ koji je pjesma hvale
i zahvale za nebrojene
božanske blagoslove, posebno na Filipinima i u Indiji. Posljednjih
godina svjedočili smo čudotvornom razvoju Militia
Immaculatae u cijeloj Aziji; naša Gospa vidljivo se brine
za svoju voljenu djecu i daje im duh žrtve i apostolske revnosti:
svakoga
tjedna broj vitezova raste i Njezina mala vojska u Aziji broji skoro
3000. Najrevniji vitezovi na Filipinima aktivni su članovi Marijine
legije koji provode mnoge sate svaki tjedan da vrate
ljudima katoličku vjeru i
život; oni se
posebno ističu kao kateheti
među djecom i mladima. Mnogi vitezovi po cijeloj Aziji uključili su
se u križarsku vojnu: oni mole jedan za drugoga na nakane koje je
svaki od njih naveo. Nakon nekoliko mjeseci vidimo da je taj
molitveni apostolat neizmjerno ugodio našoj Gospi, stoga su mnoge
molitve uslišane.
Međutim,
dopustite mi da vas
u ovom broju „Apostola“ izvijestim
i da od vas zatražim posebne molitve za naš apostolat u zemljama
koje ne smijemo javno razotkriti. U nepreglednoj Aziji postoji
popriličan broj zemalja gdje kršćanska religija nije dobrodošla
(da se blago izrazimo), a Azija se prostire od Arapskog poluotoka do
Filipina i Japana. Mislim da će vam biti zanimljivo
saznati o našem novom i do sada skoro nepoznatom obliku našeg
misionarskog djela.
Razumijete
da moramo biti krajnje diskretni i zbog sigurnosti našeg apostolata
i zbog sigurnosti vjernika, stoga ćete nam oprostiti što ne
otkrivamo mjesta i imena. Ali da započnemo: kako ljudi, u zemljama u
kojima ne postoji katolička tradicija pa čak niti službeno
ustanovljena i prepoznata Katolička
crkva, uspiju čuti za nas? S nekim rijetkim iznimkama, jedini način
kako primiti informaciju je internet. Mladi student otkrije ljepotu
gregorijanskog korala; dok želi saznati sve o njemu, krene u potragu
i klikne na prvu
poveznicu
koja
se pojavi na ekranu: radi se o stranici FSSPX-a. Zahvaljujući tom
kontaktu, već prije nekoliko godina, moj prethodnik p. Couture
neočekivano je pronašao čitavu grupu zainteresiranu za
tradicionalnu vjeru. Skoro svaki tjedan primamo molbe s raznih
mjesta: većina od njih su mladi obrazovani ljudi, dobro upoznati s
modernom tehnologijom i mogućnostima interneta:
bez toga, oni ne bi mogli proći službenu cenzuru koja blokira sve
određene vjerske
stranice. Njihova pitanja su različita, ali tema njihovih interesa
je cijeli tečaj
apologetike: Božje
postojanje, jedina
prava
religija,
božanska
objava,
osoba i čudesa
našeg Gospodina Isusa Krista, katolički nauk o sakramentima,
razlika između kršćanskih religija, moralni nauk Crkve,
itd.
Ispočetka
smo
posjećivali te lokacije jednom svaka 3-4 mjeseca s uvijek jednakim
rasporedom: u F. bi se
susreli sa skupinom od oko
10-20 većinom mladih ljudi subotom ujutro u 9 sati. Susret bi često
završio u ponoć: 2–3 predavanja
o posebnoj temi koju su prethodno zatražili, poput uobičajenih
molitvi, vježbe pjevanja,
ispovijedi, obučavanje ministranata, sveta
Misa, pitanja i odgovori. Ovo posljednje
trajalo bi najdulje i bilo bi najuzbudljivije: svi mogu postavljati
pitanja. Neki od njih čak su dobili nadimke ,,ispitivači”:
najdulji susret
trajao
je oko 4 sata.
Sjećam
se kada sam prvi put s
dvama mladićima imao probu ministriranja.
Rekao sam ostalim vjernicima da sada mogu imati
pauzu od pola sata. Ali na
moje iznenađenje, svi su došli iz sobe za sastanke do
improviziranog
oltara sa svojim mobitelima i snimali kamerama, i muškarci i žene.
Bili su vrlo uzbuđeni kod
svakog objašnjenja: kako poklecati, kako držati ruke, kako
premještati Misal, dodavati vodu i vino, zvoniti, itd. Taj
jednostavan primjer pokazuje
koliko su
veliko
zanimanje
imali za svetu liturgiju koju su zaista htjeli upoznati i naučiti.
Svaki sljedeći posjet mogao sam primjetiti kako su svi bili sve
bolje i bolje upoznati s tekstovima i ceremonijama svete Mise. To je
jedino moguće ako su studirali i razmatrali o Misi kod kuće.
Gregorijanski
koral je drugi pristup: netko bi mogao prigovoriti da je taj način
pjevanja vrlo
različit od njihovog i njima
potpuno nepoznat. Međutim, većinom u tom
području mogu čuti
komentare poput ,,atmosfera neba“, ,,sveto pjevanje“, ,,glazba
koja umiruje, oslobađa,
otvara prema nadnaravnom svijetu“, itd. Stoga su
od našeg prvog pastoralnog posjeta svećenici redovito služili
pjevanu
Misu s kađenjem i potpunim gregorijanskim napjevom od Introitusa
do Ite Missa est.
Još
jedan vrlo zanimljiv
fenomen su ispovijedi. Od početka su
svi odlučili služiti se
prevoditeljem
i nitko nije imao problem ispovijedati svoje grijehe i učiniti
životnu ispovijed koju bi prevodio bližnji
katolik. Kada su svećenici inzistirali na služenju
papirićem za ispovijed
(gdje je popis
grijeha napisana na
njihovom jeziku i na engleskom), većina je prigovarala: oni moraju
objasniti svećeniku koji je njihov problem.
Dopustite
mi da završim s anegdotom: jedna
od naših vjernica čekala je svoje drugo dijete.
odjednom
su se pojavile neke komplikacije: život bebe bio je u opasnosti i
trebala je prema savjetu liječnika biti pobačena. Vjernici zajedno
s njezinim suprugom i njihovim roditeljima obećali su izmoliti 1000
krunica za sretan porod i zdravlje djeteta. Unatoč svim očekivanjima
liječnika,
dijete
je rođeno bez većih komplikacija i dječak je vrlo zdrav, a ja sam
imao povlasticu krstiti ga.
Jednog
dana me je
dvadesetdvogodišnji student kojeg sam vidio prvi puta, upitao može
li ministrirati kod Mise. Pitao sam ga zna li ministrirati. Rekao je:
ne još dobro, ali dat ću sve od sebe. U stvari, nikada prije nije
ministrirao na tradicionalnoj Misi i sudjelovao je na svetoj Misi
jednom samo mjesec dana prije (s drugim svećenikom
FSSPX-a).
Tako sam pristao, ali mislio sam si u sebi: to će sada biti krasna
zbrka! Nisam mogao vjerovati svojim očima: mladić je ministrirao na
svetog Misi tako savršeno, da bi bogoslovski
ceremonijar teško to
mogao učiniti bolje. On
je jednostavno snimio prošlu Misu i zatim naučio kako ministrirati.
Očigledno,
jedan od najvažnijih načina širenja
i čuvanja prave vjere je dobra katolička literatura koja, naravno,
nije dostupna. Stoga su
ti vjernici uvijek
vrlo zaposleni zapisujući sve što mogu čuti od svećenika:
katekizam, propovijed, pa čak i njegove opomene kod ispovijedi.
Najvažniji apostolat je prevesti na njihov jezik glavnu katoličku i
tradicionalnu literaturu, što traži ogroman trud od onih koji dobro
znaju strani jezik – a njih je samo nekolicina: „To je moj
doprinos! Ja nemam novaca,
ali svaki dan provedem jedan sat prevodeći tekstove koje sam primio
da učinim svetu tradiciju bolje poznatom među svojim ljudim!“
Bila
je velika utjeha održati Duhovne vježbe svetog Ignacija,
vjerojatno prvi puta u posljednjih
80-100 godina. Rezultat je svugdje isti: veliko produbljivanje vjere
i revnosti; 4 od 11 sudionika razmišljaju
o pozivu. Ta posljednja
činjenica je najznačajnija: oni su savršeno upoznati s ogromnim
poteškoćama i opasnostima povezanima s nasljedovanjem
poziva našeg Gospodina. Međutim, nijedan od njih ne pokazuje ni
najmanje oklijevanje: ako je to volja Božja, božja Providnost
„učiniti će čak i nemoguće – mogućim“.
Dopustite
mi da vas zamolim,
dragi prijatelji i dobročinitelji, da molite posebno za rastući
apostolat u toj zemlji,
gdje smo skoro svaki puta zamoljeni posjetiti nova mjesta i gdje
nalazimo gladne duše koje traže “kruh istine“. Molimo vas da
molite za više “radnika
u Gospodinovom vinogradu“. Na kraju, ljubazno se sjetite nas, vaših
misionara, koji rade u teškim i ponekad opasnim uvjetima: samo
zahvaljujući vašoj velikodušnošću možemo posjetiti takva
mjesta...
Srdačni
pozdrav i obilni blagoslov,
p.
Karl Stehlin
Izvor: Apostle - službeni glasnik Azijskog distrikta FSSPX-a, srpanj 2016.