N
akon prvog i drugog dijela, donosimo nastavak iz knjižice Kratki katekizam o
Fatimi, objavljene uoči ovogodišnjeg hodočašća Svećeničkog
bratstva u Fatimu.
15.
Možemo li znati sadržaje treće tajne?
Iako
ju crkvena hijerarhija još nije objavila, možemo znati sadržaj jer
znamo kontekst i okolnosti kako je napisana, datum kada je trebala
biti objavljena te reakcije i izjave mnogih koji su je pročitali.
16.
Koji je sadržaj treće fatimske tajne?
Tajna
ima tri dijela, gdje se prva dva tiču spasenja duša i posvete
Rusije, dok nam završne riječi govore da će se dogma vjere
sačuvati u Portugalu i da će Rusija biti konačno posvećena te će
svijetu biti dani razdoblje mira. To jasno upućuje da će:
a)
vjera biti ugrožena tako što će Rusija proširiti svoje zablude po
svijetu, što uključuje i Crkvu,
b)
Rusija neće biti posvećena sve dok se ne napusti politika s
komunizmom,
c)
dogodit će se strašni ratovi i progoni.
17.
Koje su bile okolnosti pisanja tajne?
Tajna
je napisana usred velike duševne tjeskobe i nemira, tako da je
Luciji trebao poseban Gospin pohod da joj omogući da se posveti
pisanju tajne. To nam govori da se doista mora raditi o vrlo ozbiljnome
sadržaju. Papa Ivan Pavao II. podupro je tu slutnju kada je rekao da
nije prikladno otkriti treću tajnu isto kao što ne bi bilo
prikladno otkriti opći potop koji će ubiti milijune ljudi.
18.
Zašto je 1960. tako značajna?
Gospa
je rekla da bi tajna trebala biti otkrivena do 1960. jer će do tada
poruka postati očitijom. Kao rezultat toga, mnogi katolici diljem
svijeta očekivali su objavu treće tajne 1960. i bili su duboko
razočarani što nije otkrivena. To vrijeme je odabrano jer se svijet
u šezdesetima počeo mijenjati na neviđeni način. Drugim riječima,
kao što su stručnjaci za Fatimu potvrdili, treća tajna se
ispunjava sada, u našemu vremenu.
19.
Koje su bile glavne promjene u šezdesetima?
U
svijetu je to bila seksualna revolucija koju su promicali rock 'n'
roll i televizija, čime su muškarci i žene stavljeni na istu
razinu i što će voditi do porasta svakog oblika nemoralnosti,
uključujući homoseksualnost. U Crkvi je to bio Drugi vatikanski
sabor koji se održavao od 1962. do 1965. i koji je duboko promijenio
katolička vjerovanja, obrede i moral do mjere istinske revolucije u
razmišljanjima i praksi.
20.
Zašto pape nisu od 1960. otkrili treći tajnu?
Pape
su od 1960. govorili da tajna nije za naše vrijeme i da je današnji
ljudi neće razumjeti jer će izazvati neku vrstu masovne histerije.
U konačnoj analizi, posveta Rusije traži da papa napusti politiku
kompromisa s komunizmom. Pobožnost Bezgrješnom Srcu Marijinu traži
da papa napusti ekumenizam s nekatolicima. Ali pape nisu htjeli
napustiti tu politiku Drugoga vatikanskoga. Zato je sestra Lucija
počela govoriti o ,,dijaboličkoj dezorijentaciji”
koja se događa unutar Crkve.
21.
Koja su glavna svjedočanstva stručnjaka koji su pročitali treću
tajnu?
Iako
Lucija nije mogla otkriti treću tajnu, rekla je p. Augustinu
Fuentesu 1957. da se ona ne sastoji u ratovima i vremenitim kaznama,
nego da tajna sadržava poseban đavolski napad na svećeničke i
redovničke duše. Sestra Lucija rekla je u osamdesetima: ,,Kazna
koju je prorekla Gospa već je počela”.
Poznati
stručnjak
o Fatimi, p. Alonso, rekao je da, budući da tajna završava izjavom
da će dogma biti očuvana u Portugalu, postoji naznaka da će
drugdje biti izgubljena s pozitivnom
krivnjom
rimokatoličkoga klera.
22.
Koja su glavna svjedočanstva uglednih klerika koji su pročitali
treću tajnu?
1984.
fatimski biskup Alberto Cosme do Amaral je rekao: ,,Njezin sadržaj
(treće tajne) tiče se samo naše vjere... gubitak vjere jednoga
kontinenta je gori od uništenja jednoga naroda, a istina je da vjera
u Europi neprestano nestaje”.
1995.
rekao je
kardinal Ciappi, koji je bio papinski
teolog kod petorice papa kroz više od 40 godina: ,,U trećoj tajni
je prorečeno, među ostalim, da veliki otpad u Crkvi počinje od
vrha”.
23.
Koje je onda bitno značenje treće fatimske tajne?
Jasno
je da treća tajna govori o svjetskoj krizi u katoličkoj vjeri koja
započinje od najviših razina u katoličkom kleru prema niže. Tu se
jasno radi o upozorenju protiv promjena koje je katolička
hijerarhija poduzela kroz posljednjih 45 godina u katoličkom nauku,
liturgiji i moralu, kao i o oštrom sudu o razarajućim učincima
koje te promjene uzrokuju u gubitku tolikih mnogih duša. ,,Da bi ih
spasio, Bog želi u svijetu uspostaviti pobožnost mojemu
Bezgrješnome Srcu”.