Christus Rex

Duhovitost svetaca (II.dio)


Pio X.

Jedan je kardinal pronašao Papu kako je upravo zašio jedno puce. Bio je zapanjen, ali Papa uzvrati: „Zašto, ta rođeni sam krojač (talijanski: Sarto)? Trebalo bi se samo začuditi kako sam nabavio iglu i konac.“

Piju je X. jedna gospođa rekla: „Čujem da ste svetac – 'Santo' i da činite čuda“. Odgovori joj: „Pogriješili ste jedno slovo: ja sam Sarto“.

Jednome je biskupu koji je od njega tražio kardinalski šešir odgovorio: „Pogriješili ste. Nisam šeširdžija, nego krojač!“

Jednog dana je Njegova Svetost Pio X. primio u posjet venecijansku plemkinju. Ona, vidjevši Prvosvećenikovu srdačnost i ljubaznost koji je između ostaloga bio i njezin zemljak, u velikom ga povjerenju upita:
- Svetosti! Kako Vam je u Rimu?“
- Ko papi – odgovori joj sa širokim smiješkom.


Padre Pio

Jedna je žena čula kako je najavljen posjet – doktor – kod oca Pija. Onda se još jedanput okrenula i zamolila: Zar on ne bi mogao pregledati moju kćer, tako je bolesna? Otac Pio je odmahnuo glavom: „Nažalost, on je doktor filozofije.“ Žena se razočarano okrenula: „Filozofija? Postoje bolesti…ali od toga moja kći ne boluje.“


Pio IX.

Pijo je IX. dao na portret jednog prosječnog slikara staviti sljedeće geslo: Nolite Iudicare secundum faciem (Nemojte suditi po izgledu).

Anegdote o drugim papama:


Lav XIII.

Jednog slikara koji je naslikao njegovu malo neuspjelu sliku zamolio je Papa da ispod nje napiše. „Matej 14,27 – Lav XIII.“ Čovjek je otišao kući i pogledao. Ondje stoji: „Ja sam! Ne bojte se!“

Jednom čovjeku koji je sa svojim željama za 90. rođendan povezao želju da mu može još čestitati stoti, Papa je odgovorio: „Zašto ne? Ta još ste mladi!“


Benedikt XV.

Prijedlog da korizmu podijeli na četiri razdoblja tijekom godine, Papa je odbio: „Kako poznajem ljude, slavili bi četiri puta poklade, a nikada ne bi postili.“

O Benediktu se XV. govori da je imao osobito izražen smisao za humor. U jednog tekstu koji je s prigodnom fotografijom uputio Vatikanskim vatrogascima, napisao je: „Od srca blagoslivljamo Vatikanske vatrogasce, sa željom da nikada ne budu morali gasiti požare, jer Mi smo unaprijed uvjereni u vrijednost koju bi u mogućim okolnostima znali pokazati.“


Pio XII.
 
Tijekom procesije kardinala koja ih je vodila u Sikstinsku kapelu radi početka konklave iz koje je izišao kao papa, kardinal Pacelli se spotaknuo, pavši gotovo na zemlju. Približio mu se kardinal Francesco Marchetti Selvaggiani koji mu, uvjeren da će upravo Pacelli biti novi Papa, došapnu. „Evo Kristova namjesnika… na zemlji!“.


Arhiva bloga

Glasnik: