srijeda, 11. studenoga 2015.

Roberto de Mattei o Zaključnom izvješću Sinode


Intervju s Robertom de Matteijem:
Zaključno je izvješće Sinode loš dokument“

Profesor Roberto de Mattei, autor knjige o Drugom vatikanskom saboru i jedne apologije o Tradiciji bio je spreman odgovoriti na pitanja o Sinodi koja mu je postavio DICI, međunarodna obavijesna agencija Svećeničkog bratstva sv. Pija X.

DICI: I sada, budući da je prošao i drugi krug zasjedanja Sinode o obitelji, koja je Vaša prosudba o Relatio finalis i o zaključnoj izjavi pape Franje?

Prof. de Mattei: Ponajprije se mora reći da je Relatio finalis Sinode o obitelji, strogo uzevši, dokument savjetodavnog karaktera, bez doktrinarne vrijednosti. Govorimo o jednom lošem dokumentu i s obzirom na porabljeni jezik, ali i u njegovoj suštini koji ne samo da lagano otvara vrata za rastavljene i ponovno građanski oženjene osobe, nego uopće teži za nijekanjem objektivnog i apsolutnog karaktera katoličkog morala. Mnogi konzervativni izrekli su pozitivnu prosudbu dokumenta jer je postojao rizik donošenja još goreg dokumenta, ali manje zlo je još uvijek zlo i mi ne možemo drukčije nego izreći negativan sud o ovome dokumentu.

Progresisti koji sa svoje strane slave pobjedu jer govore da je Relatio finalis doduše nedostatan, ali ipak „korak naprijed“ u odnosu prema izvješću na otvorenju koje je održao kardinal Erdö. Ali cilj novotara je bio verzija koja je na Sinodi predstavljena uvečer u četvrtak, 22. listopada i koju su sinodski oci odbacili ujutro 23. listopada. Po mojemu mišljenju i jedni i drugi, dakle i progresisti kao i konzervativni oci, pobijeđeni su na ovoj Sinodi. Ni sam papa Franjo ne može se označiti kao „pobjednik“. Njegov zaključni govor od 24. listopada pokazuje da je vrlo nezadovoljan rezultatom Sinode.

DICI: Koje paralele vidite kao povjesničar Drugog vatikanskog sabora između načina na koji ova Sinoda funkcionira i onoga što se moglo promatrati na Koncilu?

Prof. de Mattei: “Sinodalnost“ je pokušaj pretvoriti monarhiju i hijerarhijski ustroj Crkve u demokratsku i parlamentarnu strukturu. U ovom pogledu način funkcioniranja Sinode podsjeća na dinamiku koju je Augustin Cochin u svojoj epohalnoj studiji Les sociétés de pensée et la démocratie moderne [otprilike: Ideološke frakcije i moderna demokracija] opisao kao revolucionarna okupljanja: pod obličjem demokracije u stvarnosti jedna ograničena skupina organizatora upravlja i manipulira okupljanjem. To je ono što se dogodilo i na Drugom vatikanskom saboru kao i tijekom 14. redovite Sinode o obitelji.

Sinoda mi se također čini neuspjeh za one koji su je priredili jer se u tome očitovalo proturječje: sazvana je u ime demokracije u Crkvi, ali u njezinom funkcioniranju nije se uzimala u obzir ni transparentnost, ni volja većine. U biti, istina Evanđelja ne može se podvrgnuti ni odluci većine, ni manjine. Nju je jednom zauvijek navijestio naš Gospodin i mi je možemo samo prenositi, braniti i širiti.

DICI: Biskup Fellay je prije Sinode i nakon nje objavio molbu Svetomu Ocu i izjavu o Zaključnom izvješću. Kako gledate na ove dokumente?

Prof. de Mattei: Izjava biskupa Fellaya o Relatio finalis spada u dugi niz molbi i žalbi koje su upućene Svetomu Ocu prije Sinode, tijekom i nakon nje. Čini mi se prikladna i slažem se s njezinim sadržajem i pojmovima koji su čvrsti, ali puni poštovanja jer za katolike danas dolikuje biti zabrinutima zbog sve teže situacije u Crkvi.

Sada već cijeli svijet moli Svetog Oca da jasno i svečano potvrdi božansku i naravnu istinu o ženidbi i obitelji i istine vjere i morala koje, kako vidimo, najviše crkvene vlasti postavljaju u pitanje. Peticija biskupa Fellaya i njegova izjava, isto tako kao i druge „sinovske molbe“ koje je Papi predalo 200 crkvenih velikodostojnika i 850 000 vjernika iz cijeloga svijeta, jako dobro izriču ovaj energični apel.


Izvor: DICI.org

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.