D
ruga osoba Presvetoga Trojstva, vječna Riječ, egzemplarni je uzrok svih stvorenja te je On kao takav vječna, nestvorena Mudrost: „Sve je po njoj postalo, i bez nje ništa nije postalo, što je postalo.” (Ivan 1, 3). „Koji je slika Boga nevidljivoga, prvorođeni prije svakoga stvorenja; jer je u Njemu sve stvoreno, što je na nebu i na zemlji... sve je po Njemu i za Njega stvoreno” (Kol 1, 14 - 16). U Božjemu vječnomu planu Krist je kao Marijin Sin prvorođenac svega stvorenoga te je, opet u svojstvu Marijina Sina, glava i slavna kruna svemira.Sveti Lovro Brindizijski uči: „Iz toga slijedi da je i Marija bila predodređena s Kristom, a ako Krist zauzima prvo mjesto u ovomu predodređenju, Marija prima drugo. Krist je sunce, a Marija - mjesec, koji svijetli jače od svih ostalih zvijezda zajedno. Što je Žena, da je se spominješ, da je pohađaš?
Ti si je okrunio slavom i čašću i dao si joj gospodstvo nad djelima svojih ruku. Sve stvari si joj podložio pod noge. [parafraza Psalma 8, 5 - 8]; Ti je nisi učinio malo manjom od anđela [usp. Psalam 8, 6], nego si ju uzvisio iznad svih anđeoskih korova. Ogrnuo si ju suncem i dao joj najsjajnije zvijezde kao krunu. […]
Ova božanska predodređenost je, takoreći, prototip sveopće Crkve Božjih odabranika. Kad je Bog Mojsiju predstavio sličnost božanskoga prebivališta, najprije je govorio o kovčegu saveza; slično tomu, u svojemu izvornomu planu stvaranja, Bog je prvo mislio na Blaženu Djevicu kao na živi kovčeg svoga božanstva.”
Marija je savršena kopija, najcjelovitije, čisto i bezgrešno „nasljedovanje“ vječne Riječi, koja je zadobila sva svojstva Vječne Mudrosti.
Zbog toga ju Crkva naziva „stvorenom mudrosti“ i postavlja je u početak cijeloga svemira: „Ego sum radix - ja sam korijen“ (zavlaka Mise za blagdan Marije Posrednice). Ovaj izvorni plan „snažno se proteže od kraja do kraja zemlje i čestito vlada svemirom“ (Mudr 8, 1).
Sva stvorena bića zajedno ne postižu jedinstvenu ljepotu ovoga izvornoga stvorenja, ovoga božanskoga remek-djela: „Ona je sjajnija od sunca i nadvisuje sva zviježđa. Kad se usporedi sa svjetlom, ona ima prednost. Jer iza svjetla počinje noć. A ništa ne može zloća protiv mudrosti“ (Mudr 7, 29 - 30).
A sv. Bernardin Sijenski ispovijeda: „Od konačnoga savršenstva koje je dodijeljeno samo njoj, Blažena Djevica daje svim naravima i savršenstvima svijeta njihovu krajnju osnovnu vrijednost, bogatstvo i uzvišeni položaj.
Čitavo biće bilo je usmjereno prema jednomu najvišemu biću: živo biće prema najplemenitijem životu, osjetilno biće prema najizvrsnijoj osjetilnosti; čitavo žensko začeće prema jednomu najdragocjenijemu plodu utrobe; sva rođenja prema najboljoj naravi koja se može roditi; sve stvari obdarene razumom prema jedinstvenomu racionalnomu biću; sve stvari obdarene duhom prema najizvrsnijemu duhovnomu biću; ukratko, sva stvorenja nastoje se ujediniti s bićem koje je najbolje u svojoj čisto stvorenoj naravi.
Kao rezultat toga, odredbe koje se tiču ovoga svijeta, Bog je donio pomoću Žene koja je iznad svih blagoslovljena: samo je jednom postala majka i kroz to jedinstveno majčinstvo dovela je sve vrste stvorenih stvari do njihovoga najvišega i krajnjega savršenstva.”
Izvor: fsspx.news
Izvor: fsspx.news