Uvod
urednika novina The
Remnant
Davne
1976. kada mi je bilo deset godina, primio sam sakrament potvrde od
nadbiskupa Marcela Lefebvrea. Sjećam se blagog i svetog čovjeka,
toplog govora i istinski poniznog. Čak i dok smo bili djeca, moja
braća, sestre i ja razumjeli smo da se radi o pravom Kristovom
vojniku koji je zauzeo hrabro i usamljeno stajalište u obranu svete
Tradicije u vrijeme kada ništa nije bilo popularnije od novotarija i
inovacija. Naš otac bio je u njegovom društvu i ti ljudi su bili
„tradicionalisti“ puno prije nego je biti „tradicionalist“
postalo cool.
Sjetite
se, cijeli svijet je bio sred muka revolucije u to vrijeme –
seksualne, političke, liturgijske, kulturne – ništa nije bilo
više passé od prošlosti. Usamljeno stajalište ranih
tradicionalista se, stoga, može usporediti čisto apsurdno (barem u
očima svijeta u to vrijeme) s čovjekom koji stoji u blatu na
Woodstocku i inzistira da hipiji vrate na sebe svoju odjeću i
prestanu uzimati LSD i pušiti travu. Nikoga nije bilo briga. Smijali
su im se, izrugivali i na kraju im je rečeno neka se što prije gube
van iz Crkve.
Vremena
su se zaista mijenjala, i uz dragocjene i rijetke iznimke, ljudski
element Kristove Crkve išao je u korak s ludosti – zaista je, neki
bi rekli, utirao put.
Kada
se prisjećamo zašto su se ti ljudi oduprli ludosti šezdesetih,
sjetimo se da oni nisu prvenstveno bili motivirani idejom da štite
svoje vlastite situacije. Nadbiskup Lefebvre je, na primjer, bio u
mirovini kada je svijet saznao tko je on. Njega su bogoslovi, koji su
se odjednom našli okruženi vukovima u ovčjem ruhu u samim
bogoslovijama, nagovorili da se vrati natrag iz mirovine. Modernisti
su doslovno bili svugdje.
Lefebvre
nije pokušavao napraviti ime od sebe. On je bio vjerni sin Crkve
koji je pokušavao izvršiti svoju dužnost pred Bogom i Crkvom kojoj
je služio cijelog svog života. Važno je sjetiti se toga i staviti
ga u kontekst tog vremena.
On nije bio bloger. On nije vodio
internetski TV program niti je bio lovac na ''klikove''. On je bio
ozbiljan crkveni uglednik – visoko cijenjen od nekoliko papa i
poglavar velike družbe – koji je vidio to što se modernisti
uspinju na vlasti kao ispunjenje proročanstva i ozbiljnog upozorenja
koje je dano Crkvi pola stoljeća ranije od pape sv. Pija X. Otuda
ime Lefebvreovom Bratstvu.
Ovaj
članak može pomoći onim katolicima koji tada nisu bili prisutni da
bolje razumiju što je navelo te velike katoličke genije da ustanu
protiv revolucije u Crkvi koju su voljeli više nego išta, kako im
je to slomilo srca što se moraju oduprijeti čak i onima unutar
samog Vatikana, kako se njihov prekrasan katolički svijet urušavao
svugdje oko njih i kako je sve što su radili bilo zbog obrane
nezabludivog nauka svete Majke Crkve i njezine drevne liturgije koji
su bili svugdje na udaru.
Lefebvre
je bio Atanazije Crkve u naše vrijeme i jednoga će dana biti
proglašen svetim. Michael Davies je tako mislio, a ni ja nemam
sumnje oko toga. Papa Franjo je, više nego ijedan drugi papa,
nepažljivo otkrio istinski duh Drugog vatikanskog koncila i tako
učinio kristalno jasnim zašto su oni koji su se odupirali tom duhu
bili u pravu što su to radili.
Molim
vas, budite otvoreni za istinu o onome što se zaista dogodilo... i
nastavite čitati.
Michael
J. Matt
Liturgijska
reforma i ekumenizam
Poricati
da je liturgijska reforma smišljena i izvršena radi ekumenskih
razloga značilo bi poricati i osporavati dokaze. Prisutnost šest
protestantskih predstavnika u komisiji za reformu Mise dovoljan je
dokaz za to. Također je značajna činjenica da je fotografija tih
šest protestanata objavljena na naslovnici “Documentation
Catholique”. (1)
Koji
je mogao biti razlog za takvu protestantsku prisutnost ako ne taj da
pregledaju molitve, pa čak i da ustroje Misu na način da bude
moguće zajedništvo u molitvi s protestantima, i to u najvažnijem
činu Katoličke Crkve. (2)
Definicija Mise kakva je dana u
uvodu Novus Ordo Mise je protestantska definicija i to je, samo po
sebi, nedopustivo i nepojmljivo. (3) Od sada će
naglasak biti na večeri, gozbi,
a ne više na žrtvi. Samo to trebalo bi biti dovoljno da opravda
naše snažno odbijanje reforme.
Značajno
je da više ne nalazimo pojam „žrtva“ u knjižicama
za novu
Misu. On
je zamijenjen „euharistijskom
liturgijom“, „spomen-večerom“,
„euharistijskim slavljem“ - sve
su to termini koji su tipično protestantski.