U ime Oca i Sina i Duha
Svetoga. Amen.
Draga
moja braćo,
u
veličanstvenoj Enciklici Quas Primas Njegove Svetosti Pape Pija XI.
kojom je uspostavljen blagdan Krista Kralja, Papa objašnjava zašto je naš
Gospodin Isus Krist uistinu kralj i daje dva posebna i duboka razloga. Doista
postoje mnogi dokazi iz Svetoga pisma. Upravo smo čitali evanđelje u kojemu se
Gospodin naš Isus Krist proglasio kraljem. Postoje mnogi odlomci iz psalama i u
Novome zavjetu koji izražavaju odlike našega Gospodina Isusa Krista kao kralja.
Ali Njegova Svetost Pio XI. želi produbiti naše znanje o razlozima ove kraljevske
povlastice.
Prvi
razlog je ono što Crkva naziva ,,hipostatska unija“, jedinstvo božanske osobe našega Gospodina s
Njegovom ljudskom naravi. Naš Gospodin je kralj jer je Bog. Doista, u našemu
Gospodinu ne postoje dvije osobe, ne postoji jedna božanska osoba i jedna
ljudska osoba. Postoji samo jedna osoba - božanska osoba koja je izravno
preuzela ljudsku dušu i ljudsko tijelo bez posredovanja ljudske osobe. Prema
tome, kada govorimo o Isusu Kristu, kažemo osoba Isusa Krista. A ta Isusova
osoba je božanska osoba. Svakako, Isus Krist je i Bog i čovjek otkada je
preuzeo ljudsku dušu i ljudsko tijelo. Tako su ljudska duša i ljudsko tijelo
našega Gospodina Isusa Krista postali tako blisko sjedinjeni s Bogom da se ne
mogu razdvojiti. Osoba našega Gospodina Isusa Krista je posve božanska, a
Njegovo tijelo i duša su po njegovoj osobi ,,pobožanstvenjeni“.
Prema tome, naš
Gospodin Isus Krist kakav se predstavio na putovima Palestine, pa čak i onaj
kakav se predstavio kao dijete u Betlehemu, je kralj. Ne samo da posjeduje
osobine za ovu kraljevsku povlasticu, nego Crkva uči i da je po tome jedinstvu
Boga s ljudskom naravi, dušom i tijelom koje je On preuzeo, naš Gospodin Isus
Krist u suštini, po naravi - spasitelj, svećenik i kralj. On ne može biti drugo nego Spasitelj, jer On jedini može reći da je On
Bog. On jedini može reći da je On taj svećenik, taj Veliki svećenik – Onaj koji
uistinu čini vezu između neba i zemlje – a sam On jedini može reći da je On
kralj. On nije kralj po uzoru na kraljevstva ovoga svijeta, to jest na
određenom teritoriju i ograničen na zemlju, prema ljudima. Doista, naš Gospodin
je kralj ne samo zemlje, nego i neba. Ovo je prvi duboki razlog kraljevanja
našega Gospodina Isusa Krista, a u to se moramo uvjeriti da bismo vidjeli
našega Gospodina kao kralja, našeg osobnoga kralja. Naš je Gospodin Isus Krist
naš kralj.
Ali
on je i kralj iz još jednog razloga. Papa Pio XI. objašnjava razumljivo da je
naš Gospodin Isus Krist kralj po podvigu. Kakvom podvigu?
To
je zato što je naš Gospodin Isus Krist sve pobijedio svojom Krvlju, svojim
Križem i Kalvarijom. Regnavit a ligno Deus, Bog zavlada sa drveta, tj.
sa Križa, Naš Gospodin je pokorio sve duše, kojegod one bile, po pravu -
strogome pravu. Sve duše, budući da su stvorene od Boga, čak i ako žive samo
trenutak ovdje na zemlji, su po pravu podložnici našega Gospodina Isusa Krista
jer ih je On osvojio svojom Krvlju. Želi ih spasiti. Želi ih sve otkupiti
svojom Krvlju, božanskom Krvlju, kako bi ih doveo do neba. Da, naš Gospodin, po
svojoj predragocjenoj Krvi i svome Križu, je po pravu naš kralj. To je upravo
razlog zbog kojega su u ranim stoljećima nakon Konstantinova mira, kada su
kršćani službeno mogli izložiti križ u crkvama, kapelama i drugim mjestima
štovanja, obično predstavljali našega Gospodina Isusa Krista kao okrunjenoga
kralja, okrunjenoga krunom kraljeva. Krist je zasigurno naš kralj i On je kralj
po svome križu.