Protestantizam
je sa svojim načelom slobodnog tumačenja Svetog pisma religiju
pretvorio u čisto subjektivan čimbenik lišavajući je time bilo
kakvog utjecaja na politički život; baštinu toga prevrata požela
je Francuska revolucija koja će joj razviti klice tako da dospije do
državnog laicizma
Deklaracijom o pravima čovjeka i građanina u kolovozu 1789. godine
koja postavlja temelje jednog novog društvenog i političkog
uređenja, dijametralno oprečnoga uređenju kršćanske
civilizacije.
Tako
se tvrdi da vlast ne dolazi od Boga, nego od naroda, od „Nacije“
(članak III). Čovjek postaje zakon sebi samomu preko izraza opće
volje i onda je većina onih koji imaju izborno pravo ta koja
odlučuje što je istinito i što je dobro, bez ikakvog odnosa prema
naravnom i božanskom zakonu (članak IV i VI).
Napoleon
će proširiti ova revolucionarna načela svojim osvajanjima po
cijeloj Europi i ona će i dalje ostati, i nakon pseudo-restauracije
1815. godine koja je uslijedila nakon Bečkog kongresa, uporišnom
točkom za sve liberale i za sve one koji su željeli izgraditi novo
sociokulturno uređenje, čisto zemaljsko koje se temelji na čovjeku,
uništavajući staro koje se temelji na kršćanstvu.
Pape
su odmah osudili te zablude [1] i pokušavali su se protiv njih
boriti svim snagama, shvativši odmah katastrofalne posljedice do
kojih su nužno dovodile: ako vlast ne dolazi od Boga onomu kojemu je
povjerena, on nije više obični predstavnik veće vlasti koja njime
vlada; ako se onaj koji drži vlasti ne mora više podložiti višem
zakonu koji je temelj društvenog života, onda se izlaže najgorim
zloporabama. Otvara se put vlasti onoga koji ima sredstva za
manipuliranje masama i nudi se dakle slobodan put diktaturi čovjekove
oholosti i njegovih najnižih strasti, niskosti koje će pokušati
opravdati namećući ih zakonski.
Moralne
posljedice do kojih dospijevamo danas nisu drugo nego primjena ovih
revolucionarnih načela. Kada većina odlučuje glasovanjem u korist
pobačaja, onda ubojstvo nedužnog djeteta u krilu svoje majke
postaje državnim zakonom koji financiraju porezni obveznici. Onda
kada onaj tko ima u ruci sredstva društvenog priopćivanja uspije
utjecati na mnoštvo da prihvati transplantaciju organa dok srce još
kuca, eutanaziju, ili pak protunaravne
zajednice izjednačavajući ih s brakom s pravom na posvajanje, onda
to postaje dopušteno i moralno jer ne postoji drugi zakon nego onaj
da narod odlučuje.