Sažetak:
Gospa od Dobroga Uspjeha (u
originalnom španjolskom ove riječi se mogu prevesti i utočište, spas od
nevolja, posebno su ih koristili pomorci moleći se Gospi da ih izbavi od oluja
na moru) ukazala se Španjolki majci Marijani de Jesus Torres od reda
koncepcionista (punim imenom Kongregacija Bezgrješnoga Gospina Začeća) u njenu
samostanu u Quitu, Ekvadoru, koji je bio pod nadležnosti franjevaca. Tražila je
da se napravi njezin kip i upozorila na smanjenje vjere i zvanja u 20. st.
Kronološki pregled
1563
|
Rođenje
Marijane de Jesus Torres.
|
1577
|
Mala grupa
časnih sestara i trinaestogodišnja djevojčica s pozivom prolaze kroz teško
putovanje brodom iz Španjolske do Ekvadora da utemelje prvi samostan u Quitu.
|
1582
|
Marijana umire prvi put. Na Nebu, nakon što je
upitana, odlučuje vratiti se na zemlju da pati kao patnička duša za grijehe
počinjene u 20. st.
|
1588
|
Drugi put umire
na Veliki Petak, nakon ukazanja u kojem su joj pokazane sve strahovite
zloupotrebe i krivovjerja koja će postojati u Crkvi u našem vremenu. Bila je
uskrsnuta i vraćena u život dva dana kasnije, na Uskrs ujutro.
|
2.2.
1594
|
Naša Gospa od
Dobroga Uspjeha prvi se put ukazuje Marijani.
|
16.1. 1599
|
Naša Gospa od
Dobroga Uspjeha traži da se napravi njezin kip.
|
1605-1610
|
Nakon što se
dogodila galama i zbrka u samostanu, kad je jedna sestra nahuškala neke od
drugih sestara protiv majke Marijane, Marijana je odlučila uzeti na se pet
godina trpljenja i kazni koje bi ona sestra primila u paklu. Kasnije se ta
sestra pokajala.
|
16.1.
1611
|
Kipar kojega je
odabrala Naša Gospa, Francisco del Castillo, odlazi iz grada da kupi završne
boje za kip. Ukazuje se Naša Gospa od Dobroga Uspjeha, zajedno sa sv. Franjom
i arkanđelima Mihaelom, Gabrielom i Rafaelom, koji čudesno završavaju kip.
|
2.2.
1611
|
Kip je službeno
blagoslovljen od biskupa i postavljen iznad stolice opatice, na želju Gospe,
kao znak da ona upravlja i čuva ovaj samostan. Njezino službeno ime je
„Marija od Dobroga Uspjeha od Pročišćenja“.
|
1611
|
Naš Gospodin se
ukazao majci Marijani i tražio je da bude patnička duša: „U svim vremenima
trebam odvažne duše da spase moju Crkvu i varljivi svijet.“
|
8.12.
1634
|
Na blagdan
Bezgrješnog Začeća tri arkanđela i Kraljica Neba ukazali su se majci
Marijani. Sv. Gabriel je nosio ciborij s hostijama. Naša Gospa je predvidjela
nekoliko događaja u budućnosti papinstva u doba Pija IX.
|
16.1.
1635
|
Nakon Svete
Pričesti i posljednjeg pomazanja majka Marijana je prorekla točan sat svoje
smrti (15:00) i umrla zadnji put.
|
1821
|
Rođen je „pravi
katolički“ predsjednik Ekvadora Gabriel Garcia Moreno, kojega je prorekla
Gospa.
|
1873
|
Gabriel Garcia
Moreno posvećuje Ekvador Presvetom Srcu Isusovu.
|
1875
|
Gabriel Garcia
Moreno umire. Papa Pijo IX. napisao je da je umro „smrću mučenika... žrtva za
svoju Vjeru i kršćansku ljubav.“ U katedrali u Quitu čuva se njegovo
neraspadnuto srce i poznata slika Naše Gospe od Quita, koja je plakala u
trenutku njegova mučeništva.
|
1906
|
Za vrijeme
preuređenja samostana otvoren je tri stoljeća star grob majke Marijane.
Njezino tijelo i habit su nađeni cijeli i neraspadnuti, a iz groba se širio
miris ljiljana.
|
Čuda i znakovi
Jedna od najnevjerojatnijih činjenica života majke Marijane bile su mistično-tjelesne pojave: dva puta je umrla i ukrsnula. Dokumenti iz samostana i arhiva biskupije dokazuju da je ova sveta redovnica umrla tri puta. Prva smrt je bila 1582. Stojeći pred Sudom utvrđeno je da je bez krivnje i dan joj je izbor da ostane u nebeskoj slavi u raju ili da se vrati na zemlju da kao patnička duša okajava grijehe 20. st. Odabrala je to drugo. Drugi put je umrla na Veliki Petak 1588. nakon ukazanja, u kojem su joj bile pokazane sve zloupotrebe i krivovjerja koja će postojati u Crkvi današnjih dana. Bila je uskrsnuta dva dana poslije, na Uskrs ujutro. Treći i zadnji put je umrla 16. 1. 1635.
Biskup Quita Salvador de Ribera u službenim je dokumentima svjedočio da su
sv. Franjo i tri arkanđela, sv. Mihael, sv. Gabriel i sv. Rafael, čudesno
završili kip Gospe od Dobroga Uspjeha. Sv. Mihael je rekao: „Zdravo Tebi,
Marijo, Presveta Kćeri Boga Oca“, sv. Gabriel je rekao: „Zdravo Tebi, Marijo, Presveta Majko Boga Sina“, sv.
Rafael je rekao: „Zdravo Tebi, Marijo, Presveta, Prečista Zaručnice Duha
Svetoga“ i zajedno su pjevali: „Zdravo Tebi, Marijo, Presveti Hramu i Svetištu
Presvetoga Trojstva“ i kip je bio dovršen.
Biskup je sam predsjedao svečanom ceremonijom pomazanja kipa u crkvi Kraljevskoga samostana Bezgrješnoga Začeća 2. veljače 1611. Pobožnost i ukazanja je također odobrio i promicao i sljedeći biskup Quita, Pedro de Oviedo, koji je vladao biskupijom od 1630. do 1646.
Biskup je sam predsjedao svečanom ceremonijom pomazanja kipa u crkvi Kraljevskoga samostana Bezgrješnoga Začeća 2. veljače 1611. Pobožnost i ukazanja je također odobrio i promicao i sljedeći biskup Quita, Pedro de Oviedo, koji je vladao biskupijom od 1630. do 1646.
Također jedna molitva Našoj Gospi od Dobrog Uspjeha ima imprimatur nadbiskupa Quita Carlosa Marije, iz 1941.
Blagdan Naše Gospe od Dobrog Uspjeha se slavi 2. veljače, na blagdan Očišćenja Marijina.
Poruke
Na dan 16. 1. 1635. godine, okružena
njezinom redovničkom zajednicom i franjevcima ispovjednicima, majka Marijana učinila
je svečanu profesiju Vjere i onda zatražila, kao zadnju molbu, da umre na tlu,
u imitaciji njezinoga Serafinskoga Oca, sv. Franje. Nakon što je primila Svetu
Pričest i sakrament posljednjeg pomazanja, prorekla je točan sat svoje smrti,
tri sata popodne. Upravo prije smrti, pročitala je oporuku, dirljivo
savjetujući u njoj njezine kćeri o redovničkom životu i prorokujući o redu. Na
kraju se okrenula svećenicima: „Moji oci
i sestre, vrijeme je došlo da odem, preporučite moju dušu Bogu s odgovarajućim
molitvama. Hvala vam za sve. Vazda, molim vas, održavajte ovaj samostan i
sestre u vašoj brizi. Umirem, kao što sam se rodila, radosno i mirno u rukama moje
majke, Serafinskog Reda.“ Dvije suze su pale niz obraze, uzdahnula je, i s
anđeoskim osmijehom blažena duša joj je napustila tijelo.
Nakon smrti, tijelo joj je ostalo
rastezljivo, put rumena, a uz osmijeh na licu činilo se kao da je živa. Za
vrijeme bdijenja, jedna slijepa djevojka je progledala, kad je jedan od
cvjetova iz vijenca s glave majke Marijane prinesen da dotakne njezine oči.
Godine 1906., za vrijeme preuređenja
samostana otvoren je tri stoljeća star grob majke Marijane. Njezino tijelo i
habit su nađeni cijeli i neraspadnuti, a iz tijela se širio izniman miris
ljiljana. Tako Bog sačuva neke Njegove svece koji žive u herojskoj vrlini i
svetoj čistoći.
Majka Marijana imala je dar
razlučivanja duše, koji Naš dragi Gospodin tako često daje osnivačima redova.
Budući da je mogla čitati srca njezinih kćeri, tješila bi ih, govoreći im kako
da napreduju u duhovnom životu i objašnjavajući da je potrebno umrijeti za
sebe kako bi živjeli u pravoj vrlini. Upozoravala ih je često da čuvaju život
samostana i slušaju Pravilo. Govorila je da kad nedostaju molitva i život u
zajednici, sve ostalo pati, jer redovnik bez molitve je kao vojnik bez oružja u
borbi. Bodrila ih je da budu strpljive u bolestima jer su bolesti najbolje i
najzaslužnije pokore, koje oslobađaju duše od iluzija, taštine i oholosti.
Posebno je upozoravala njezine kćeri da se čuvaju tog „prokletog ljudskog poštovanja“, koje tjera čovjeka da se pita: „Što će drugi reći o ovom?“ Umjesto
toga, savjetovala ih je da vode svoje živote u samostanima prema pravilima
Evanđelja i da se učvrste postojano na snažnom temelju poniznosti.
Ovo su neke od poruka koje su joj
prenijeli Naš Gospodin i Gospa.
Naša Gospa: „Ja sam Marija od Dobroga Uspjeha, koju si zazvala s tako
nježnom privrženosti. Tvoja molitva me veoma razveselila. Tvoja vjera me je
dovela ovdje. Tvoja ljubav me je pozvala da te posjetim...“
„Sada tražim i naređujem ti da se
napravi kip da se utješi i sačuva moj samostan i one vjerne duše toga doba kad
će biti velika pobožnost prema meni, jer ja sam Kraljica Neba pod mnogo
zaziva... Načinjenjem ovoga kipa poklonit ću svoju naklonost ne samo mojem
samostanu nego i ljudima Quita - i svim ljudima kroz stoljeća.“
„Prvo da ljudi u budućnosti mogu shvatiti kako sam moguća u ublaživanju Božanske Pravde i pribavljanju milosti i oprosta za svakoga grešnika koji k meni dolazi skrušena srca. Jer ja sam Majka Milosti i u meni je samo dobrota i ljubav. Neka dođu k meni, jer ja ću ih odvesti k Njemu.“
“I drugo… kad ih tište kušnje duha i patnje tijela i kad im se čini da se utapaju u moru bez dna, neka pogledaju moju svetu sliku i uvijek ću biti spremna saslušati njihov plač i ublažiti im bol. Reci im da trebaju uvijek dotrčati svojoj Majci s pouzdanjem i ljubavi...“
Na blagdan Pročišćenja 1634. godine,
dok se majka Marijana molila pred Presvetim Sakramentom ugasilo se svijetlo u
svetištu. Ukazala joj se blažena Djevica Marija i objasnila joj da to ugasnuće
ima pet značenja:
Prvo značenje: „Na kraju devetnaestoga stoljeća, i u dvadesetom, u ovoj će se zemlji,
koja će postati slobodna republika, širiti različita krivovjerja. Dragocjeno će se svijetlo
vjere ugasnuti u dušama, poradi gotovo posvemašnje moralne korupcije. U to će vrijeme biti velikih tjelesnih i moralnih stradanja, kako
osobnih, tako i javnih.
Onaj mali broj duša koji zadrži vjeru i nastavi obdržavati vrline, bit će
podvrgnut okrutnim i neizrecivim patnjama... Mnogi će podlegnuti smrti od
težine njihovih patnji i oni koji se žrtvuju za Crkvu i njihovu zemlju bit će
ubrojeni među mučenike. Kako bi ljude oslobodili ropstva ovih krivovjerja oni koje je
milosrdna ljubav moga Svetoga Sina odabrala da izvrše obnovu trebat će veliku
snagu volje, stalnost, odvažnost i pouzdanje pravednika. Bit će prilika kad će
se sve činiti izgubljeno. To će onda biti sretni početak potpune obnove.“
Drugo značenje: Tjelesnost će prekriti zemlju, što će utrnuti mnoga zvanja. I u Marijanin samostan će ući nepravda, pod krinkom „lažnoga milosrđa“. „Moje će
zajednice biti napuštene; bit će preplavljene morem gorčine bez dna, te će se
činiti da su se utopile u stradanjima. Koliko li će samo istinskih poziva biti
izgubljeno poradi nedostatka vještog i opreznog usmjerenja kojima bi ih se
oblikovalo! Svaka će voditeljica novakinja morati biti duša molitve, obdarena
darom razlučivanja duša.“
Treće značenje: „U to će
vrijeme zrak biti ispunjen duhom nečistoće koji će poput poplave preplavljati
ulice, trgove i javna sastajališta. Razuzdanost će biti tolika da na svijetu više gotovo neće biti
djevičanskih duša. Ipak će biti nekih dobrih duša u samostanima, gdje će nježni
cvijet djevičanstva uzeti korijena, da se odbije Božanski Gnjev.“
Četvrto značenje: „Stjecanjem
nadzora nad društvenim slojevima, masonske sekte će s velikom umješnosti
nastojati prodrijeti u srca obitelji, trujući srca djece. Dječja će nevinost
gotovo u potpunosti nestati. I tako će biti izgubljeni svećenički pozivi. Bit će to prava katastrofa.“
Ipak je obećala da će tijekom ovog
vremena biti zajednicâ redovnika koje će održavati Crkvu i svetih službenikâ
oltara, sakrivenih i prekrasnih duša, koji će raditi s odvažnosti i nesebičnom
gorljivosti za spasenje duša. „Protiv
njih će bezbožni voditi okrutan rat, zasipajući ih osudama, lažima i uvredama
da bi ih zaustavili da ispune svoju službu. Ali oni, kao čvrsti stupovi, ostat
će nepokolebljivi i suočit će se sa svime s duhom poniznosti i žrtve kojim će
biti obdareni, putem beskrajnih zasluga moga Presvetoga Sina, koji će ih
ljubiti u najdubljim nutarnjim vlaknima Svoga Presvetoga i nježnoga Srca.“
„Nápast će preuzeti nadzor nad ovom zemljom preko zabluda bezbožnika koji
će, poput tamnoga oblaka, zastrti jasno nebo republike posvećene Presvetom Srcu
moga Božanskoga Sina. Ta će republika, nakon što dopusti ulaz svim mogućim
porocima, morati pretrpjeti različite vidove kazni: kugu, glad, rat,
otpadništvo, kao i gubitak bezbrojnih duša. Da bi se odagnali ti tamni oblaci
koji će priječiti sjajnu zoru slobode Crkve, doći će do strašnoga rata u kojem
će teći krv svećenikâ i vjernikâ... Ta će noć biti toliko stravična, da će se
činiti kako je zloća pobijedila. Potom će nastupiti moje vrijeme: na
čudesan ću način uništiti oholost Neprijatelja, bacivši ga pod svoje noge,
okovavši ga u dubinama pakla, te oslobodivši napokon i Crkvu i zemlju njegove
okrutne tiranije.“
Peto značenje: „Ljudi koji raspolažu golemim bogatstvom ravnodušno će promatrati progon
Crkve, kao i svih vrlina, te pobjedu zla. Oni svoje bogatstvo neće upotrijebiti
kako bi se borili protiv zla i povratili vjeru. Ljudi će doći dotle da više
uopće neće mariti za Božje stvari, upit će duh zla, te će se prepustiti svim
vrstama poroka i strasti neka ih nose. Veliki broj duša će otići u pakao.“
Gospa: „O, kad bi samo ljudska bića
i posvećene duše znale što je raj i što znači posjedovati Boga, kako bi drukčije živjeli, ne
štedeći nijednu žrtvu da što punije uđu u posjed raja! Ali neki dopuštaju sebi
da ih zaslijepi lažno svjetlucanje časti i ljudske veličine dok druge zaslijepi
ljubav prema sebi, ne shvaćajući da padaju u mlakost, to golemo zlo koje u
redovničkim kućama uništava njihov žar, poniznost, odricanje i neprekidno
življenje redovničkih vrlina i bratske ljubavi, kao i tu djetinju jednostavnost
koja čini duše tako dragima momu Božanskom Sinu i meni, njihovoj Majci.“
„Sjeti se riječi kraljevskoga
proroka: „Kako su divna djela Gospodnja!“ Budi uvjerena u ovu istinu, uči i
zadivljuj tvoje kćeri, i one sad živuće i buduće, da trebaju ljubiti njihov
božanski poziv. Otkrij njima slavno mjesto koje Bog i ja čuvamo onima koji
pripadaju Nama, našim nasljednicima.“
"Jao svijetu ako mu uzmanjka monaških
i redovničkih samostana! Ljudi ne shvaćaju njihovu važnost, jer da razumiju
učinili bi sve u svojoj moći da ih umnože, budući da se u njima može naći lijek
za sva tjelesna i duševna zla... Nitko na licu zemaljskom nije svjestan odakle
dolazi spasenje duša, obraćenje velikih grešnika, kraj velikih kazni, plodnost
zemlje, kraj pošasti i ratova i sloga među narodima. Sve ovo je poradi molitava koje se uzdižu iz monaških i redovničkih
samostana.“
„O, kad bi smrtnici samo razumjeli
kako cijeniti vrijeme koje im je dano, i kad bi iskoristili svaki trenutak
njihovih života, kako bi drukčiji svijet bio! I veliki broj duša ne bi pao u
vječnu propast. Ali ovaj prezir je
temeljni uzrok njihova pada!“
Gospa je naglasila važnost
Sakramenta pokore i važnu ulogu svećenika: „Pogledaj i promišljaj veličanstvo
ovog Sakramenta pokore, koji obnavlja i vraća život, tako prezrenog i odbačenog
od nezahvalnih ljudi, koji u njihovoj nesmotrenoj ludosti ne shvaćaju da je to
jedino sigurno sredstvo spasenja nakon što čovjek izgubi njegovu krštenu
nevinost. Najžalosnije je da mu čak ni službenici Moga Presvetoga Sina ne daju
dovoljno poštovanja, gledajući s hladnom ravnodušnosti ovo vrijedno i
dragocjeno blago, koje je stavljeno u njihove ruke za obnovu duša otkupljenih
krvi Otkupitelja. Ima onih koji smatraju
slušanje ispovijedi kao gubitak vremena i uzaludnim. O, jao! Da svećenici
izravno vide ono o čemu sad ti razmatraš i da su prosvijetljeni Svijetlom koje
tebe sad rasvjetljuje, tada bi prepoznali ovaj dar!...“
Gospodin: „U svim vremenima trebam odvažne duše da spase moju Crkvu i
varljivi svijet.“ Naš Gospodin je također dao majci Marijani da razumije
potpunije nego ikad da su pobožnost prema Muci, Presvetom Sakramentu i
Gospi potpora i održanje redovničkih zajednica.
"Znaj, štoviše, da božanska pravda pušta užasne kazne na cijele narode, ne samo poradi grijehâ
ljudi, nego i grijeha svećenika i redovnika. Jer ovi su pozvani savršenošću
svoga zvanja da budu sol zemlje, gospodari istine i odbijatelji božanskoga gnjeva. Ako zastrane s njihove božanske misije, propadaju i ponižavaju se na
takav način da pred očima Božjim ubrzavaju strogoću kazni...“ (Tijekom 41 godine župništva
Sv. Ivana Vianneya u Francuskoj u Arsu nikad nije bila učinjena nikakva šteta
od oluja).
Gospodin je također uvjerio majku
Marijanu da je vrlo zadovoljan onim dušama koje uzimaju na se uzvišenu zadaću
patnje za posvećenje klera njihovim molitvama, žrtvama i pokorama, i obećao je
tim dušama posebnu slavu na Nebesima.
Nezahvalnost i izdaja posvećenih duša,
tako bliskih Njegovu Srcu, natjerala bi Ga „da
pustim da moja pravda padne na moje ljubljene samostane – i čak nad gradove –
kad oni koji su tako blizu meni odbace moj duh, ostavljajući me samog u
svetohraništima, rijetko se sjećajući da živim tamo posebno iz ljubavi prema
njima, čak više nego za ostale vjernike.“ Nerazborita primanja novaka i
unutrašnje zloupotrebe koje dopuštaju poglavari propast su zajednica. „Takve zajednice jedino mogu biti sačuvane
– dok postoje – pod naporom puno pokore, poniženja i svakodnevnoga pravoga
života redovnika koji su dobri. Jao onim iskvarenim članovima tijekom tih
vremena katastrofa! Plači za njih, ljubljena zaručnico, i moli da se skrati
vrijeme tolike patnje!“ Upozorio je da će Kazna biti teška za posvećene duše
koje su protratile mnoge milosti svojom ohološću i hvalisavim pokazivanjem da
osiguraju položaje moći i časti i posebno je osudio mlake posvećene.
Majka Marijana je vidjela da su
najveće muke Presvetoga Srca nezahvalnost i ravnodušnost onih duša koje,
izabrane između milijuna da budu Njegove zaručnice i službenici, ga ostavljaju u potpunoj samoći. I to unatoč tome što u svetom Sakramentu živi pod istim
krovom sa svojim zaručnicama i dolazi u ruku svojih svećenika jednostavnim
pozivom njihovih glasova u najsvečanijem trenutku Posvećenja.
Proročanstva
Gospa je
prorokovala da će krajem 19. st. i posebno u 20. st. nápast vladati gotovo
potpuno, putem masonskih sekta. Kraljica Neba je rekla majci Marijani da će ova
borba doseći najoštriji stupanj poradi raznih nevjernih posvećenih duša, koje
će se „pod krinkom vrline i sa zlo-nadahnutom gorljivosti okrenuti protiv one
iste Vjere koja ih je othranila na grudima.“
„Tijekom ovog vremena u ovoj će
jadnoj zemlji nedostajati kršćanskog duha i Sakrament posljednje pomasti će biti slabo cijenjen. Mnogi će
umrijeti ne primivši ga – bilo poradi nemara
njihovih obitelji ili lažne osjetljivosti koja nastoji zaštititi bolesnike
od težine njihova stanja, ili jer će se pobuniti protiv duha Katoličke Crkve,
potaknuti zlonamjernosti napasti. Tako će mnoge duše biti lišene bezbrojnih
milosti, utjehe i snage koje trebaju da učine veliki skok iz vremena u
vječnost...“
„Sakrament
Ženidbe, koji simbolizira sjedinjenje Krista s Njegovom Crkvom, bit će
napadnut i obezvrijeđen u punini smisla riječi. Masonerija, koja će tad biti na
vlasti, proglasit će nepravedne zakone s ciljem da ukinu ovaj Sakrament, čineći
svima lakim da žive u grijehu, potičući začetak nezakonite djece, rođene bez
blagoslova Crkve. Kršćanski će duh brzo propadati i sve će više biti utrnuto
dragocjeno svijetlo vjere dok ne dođe do točke kad će biti skoro potpuna i opća iskvarenost običaja. Učinci svjetovnog
obrazovanja će se uvećati, što će biti jedan od razloga za manjak svećeničkih i redovničkih zvanja...“
„Sveti sakrament Svećeničkoga reda će biti ismijavan, ponižen i prezren... Demon će
pokušati progoniti službenike Gospodnje na svaki mogući način i radit će s
okrutnom i suptilnom pronicljivosti da ih skrene s puta i udalji od duha
njihova zvanja, kvareći mnoge od njih. Ti iskvareni svećenici, koji će
sablažnjavati kršćanski puk, učinit će da mržnja loših kršćana i neprijatelja
Rimske, Katoličke i Apostolske Crkve padne na sve svećenike. Ovaj naizgledni
uspjeh napasti donijet će ogromne patnje dobrim pastirima Crkve...“
„Štoviše,
u tim nesretnim vremenima bit će nesputane
raspuštenosti, koja će, djelujući tako da ugrabi ostale u grijeh, osvojiti
nebrojene nemarne duše, koje će biti izgubljene. Nevinosti skoro više neće biti
u djece, niti čednosti u žena, i u
tom trenutku vrhovne potrebe za Crkvu, oni
koji bi trebali govoriti šutjet će.“
„Ali znaj, ljubljena kćeri, da kad se tvoje
ime proslavi u 20. stoljeću, bit će mnogih koji neće vjerovati, govoreći da ova
pobožnost nije ugodna Bogu... Jednostavna, skromna vjera u istinu Mojih
ukazanja tebi, Moje Preljubljeno dijete, bit će rezervirana za skromne i
pobožne duše, poslušne nadahnućima milosti, jer Naš Nebeski Otac otkriva Svoje
tajne onima jednostavna srca, a ne onima čija su srca napuhana oholosti,
pretvarajući se da znaju što ne znaju, ili su zadovoljni svojim praznim
znanjem.“
„Tijekom
ovog vremena svjetovni kler će bit daleko od uzora jer će svećenici postati
nemarni u svojim svetim dužnostima. Bez božanskoga kompasa, zalutat će s puta
koje je Bog zacrtao za svećeničku službu i postat će privrženi bogatstvu i
novcu, koje će bez osnove nastojati pribaviti. Koliko li će Crkva patiti za
vrijeme te mračne noći! Bez Prelata i Oca da ih vodi s očinskom ljubavi,
nježnosti, snagom, mudrosti i razboritosti, mnogi će svećenici izgubiti volju,
stavljajući svoje duše u veliku opasnost. Ovo će označiti dolazak moga sata.“
„Zato,
viči neprestano bez umora i plači gorkim suzama u privatnosti tvoga srca,
preklinjući našega Nebeskoga Oca, za ljubav Euharistijskoga Srca moga
Presvetoga Sina i njegove dragocjene Krvi prolivene s takvom velikodušnosti i
preduboke gorčine i patnji Njegove okrutne Muke i Smrti, da se sažali nad svojim službenicima i završi ta zlokobna
vremena, tako što će poslati ovoj Crkvi Prelata koji će obnoviti duh
njegovih svećenika.“
Na blagdan Bezgrješnog Začeća 8.
prosinca 1634. tri arkanđela i Kraljica Neba ukazali su se majci Marijani. Sv.
Gabriel je nosio ciborij s hostijama, a Gospa je objasnila: „Ovo označuje
Preuzvišeni Sakrament Euharistije, koji će moji katolički svećenici dijeliti
vjernim kršćanima koji pripadaju Svetoj Rimskoj, Katoličkoj i Apostolskoj
Crkvi, čija je vidljiva glava papa, kralj kršćanstva. Njegova papinska
nepogrješivost bit će proglašena dogmom od istoga pape koji će biti izabran da
proglasi dogmu otajstva moga Bezgrješnoga Začeća. Njega će progoniti i bit će
zatočen u Vatikanu nepravednom uzurpacijom Papinske Države izazvanom
zločinaštvom, zavisti i pohlepom jednoga zemaljskoga vladara.“ Taj sveti papa
je blaženi Pijo IX., koji je ispunio svako od Gospinih proročanstava. Njegovo
tijelo, ekshumirano za beatifikaciju 2000. godine, nađeno je neraspadnuto u
grobu gdje je ležalo više od stoljeća. Njegovo lice još je u smrti pokazivalo dojmljivu
mirnoću.
Još jedno zanimljivo proročanstvo
Gospe: „U 19. stoljeću će biti jedan pravi katolički predsjednik, čovjek od
karaktera kojemu će Gospodin Bog dati palmu mučeništva na trgu koji je ispred
ovog samostana. On će posvetiti Republiku Svetom Srcu Moga Presvetoga Sina i
ovo će posvećenje održati katoličku vjeru u budućim godinama, koje će biti
teške za Crkvu. U tim godinama, tijekom kojih će zla sekta masona preuzeti
kontrolu nad građanskom vlasti, sve redovničke zajednice bit će okrutno
progonjene, i također će nasilno udariti na ovu moju.“
Taj „pravi katolički“ predsjednik Ekvadora je bio Gabriel Garcia Moreno (1821.-1875.). Rođen u plemićkoj obitelji, u mladosti je studirao teologiju i primio niže redove i tonzuru, ali su ga prijatelji nagovorili na sekularnu karijeru. Iako je bio pravi monarhist, prihvatio je mjesto predsjednika kad ga je narod izabrao, i to tri puta uzastopno. Bio je jedini vladar koji je prosvjedovao kad je talijanski kralj napao papu i okupirao Papinsku Državu. Čovjek velike pobožnosti i veliki prijatelj i zaštitnik isusovaca, 1873. godine je posvetio republiku Presvetom Srcu Isusovu, nakon čega su ga njemački masoni osudili na smrt. Saznao je za tu osudu i pisao papi moleći ga za blagoslov, za snagu da uvijek bude vjeran Gospodinu i papi, i da živi i umre u obrani Svete Vjere. Nakon što je primio posljednje obrede, izlazeći iz katedrale u Quitu ubili su ga masonski agenti mačetom i pištoljima. Zadnje riječi su mu bile: „Bog ne umire!“ Papa Pijo IX. napisao je da je ovaj kršćanski vladar umro „smrću mučenika... žrtva za svoju Vjeru i kršćansku ljubav.“ U katedrali u Quitu čuva se njegovo neraspadnuto srce i poznata slika Naše Gospe od Quita, koja je plakala u trenutku njegova mučeništva.
Taj „pravi katolički“ predsjednik Ekvadora je bio Gabriel Garcia Moreno (1821.-1875.). Rođen u plemićkoj obitelji, u mladosti je studirao teologiju i primio niže redove i tonzuru, ali su ga prijatelji nagovorili na sekularnu karijeru. Iako je bio pravi monarhist, prihvatio je mjesto predsjednika kad ga je narod izabrao, i to tri puta uzastopno. Bio je jedini vladar koji je prosvjedovao kad je talijanski kralj napao papu i okupirao Papinsku Državu. Čovjek velike pobožnosti i veliki prijatelj i zaštitnik isusovaca, 1873. godine je posvetio republiku Presvetom Srcu Isusovu, nakon čega su ga njemački masoni osudili na smrt. Saznao je za tu osudu i pisao papi moleći ga za blagoslov, za snagu da uvijek bude vjeran Gospodinu i papi, i da živi i umre u obrani Svete Vjere. Nakon što je primio posljednje obrede, izlazeći iz katedrale u Quitu ubili su ga masonski agenti mačetom i pištoljima. Zadnje riječi su mu bile: „Bog ne umire!“ Papa Pijo IX. napisao je da je ovaj kršćanski vladar umro „smrću mučenika... žrtva za svoju Vjeru i kršćansku ljubav.“ U katedrali u Quitu čuva se njegovo neraspadnuto srce i poznata slika Naše Gospe od Quita, koja je plakala u trenutku njegova mučeništva.
Zaključak
Čudesno je i znakovito kako je
Blažena Djevica Marija izabrala skromnu sestru reda posvećenog baš njenom Bezgrješnom
Začeću da počne niz ukazanja koja će obilježiti zadnja vremena svijeta. Njome
se prvi put objavila kao Bezgrješno Začeće, što će nastaviti u mnogim drugim
velikim ukazanjima, kao u Lourdesu i Fatimi. Njome je objavila proglašenje
dogme o Bezgrješnom Začeću, više od 200 godina prije nego što je to papa Pijo
IX. učinio. Njome je prvo objavila upozorenja za naše vrijeme, za spas duša. Po
tome su uistinu velika i dragocjena ova ukazanja.
I evo danas živimo u vremenu velike
krize vjere i morala, kako je prorokovala Gospa. Zbunjenost je tolike
jačine da ne podriva više samo svjetovnu sferu nego prodire i u zidove same
Crkve. Zaista, kao što je Gospa predvidjela, kvarenje običaja je postalo
opće i dragocjeno svjetlo vjere se gotovo ugaslo. Ipak, poruka Gospe od
Dobroga Uspjeha završava velikom nadom. Kad se sve čini izgubljeno i
paralizirano, to će biti „sretni početak potpune obnove. Ovo će označiti
dolazak moga sata, kad ću na čudesan način zbaciti s prijestolja oholog i
prokletog Neprijatelja, zgazivši ga pod nogama i bacivši ga u pakleni ponor.“
To je obećanje Gospe u Fatimi: „Na kraju, Moje će Bezgrješno Srce
pobijediti.“
Dakle, čini se pohvalnim okrenuti se
Gospi od Dobroga Uspjeha i zazivati je, moleći za svaki uspjeh, svjetovni
i duhovni. Vrijeme je da je pitamo za pravi put i sigurnost u ovoj oluji, kao i
hrabrost i snagu da održimo uspravno sveti barjak Vjere.
Na kraju, pomolimo se da Gospa
brzo svojim zagovorom intervenira da obnovi Crkvu i društvo, tako da može
ponovo zauzeti svoje prijestolje i vladati ponovno u slavi kao Kraljica sve Zemlje.
(Većina materijala i teksta iz knjige
priora Manuela de Souze Pereire, franjevačkog provincijala Quita, i gvardijana
samostana koji je utemeljila majka Marijana, i iz knjige Marijane Tereze
Horvat)