Budući da je uzvišena Djevica Marija bila
odabrana da bude majka Kralju svih kraljeva, punim je pravom Crkva časti i želi
da je svi časte slavnim imenom Kraljice. Ako je sin kralj, pravom se njegova
majka ima smatrati i nazivati kraljica. Ako
je onaj, veli sveti Atanazije, koji
se od Djevice rodio Kralj, majka se koja ga je rodila, pravo i istinito smatra
Kraljica. Otkad je Marija, opominje sv. Bernardin Sijenski, pristala na to da
postane Majkom Sina Božjega, od onda je zavrijedila biti Kraljicom svijeta i
svih stvorova:
Ova je
Djevica po svom pristanku zaslužila prvenstvo i gospodstvo svijeta i žezlo
Kraljevstva nad svim stvorovima. Ako život Marijin, razmišlja
sv. Arnold opat, ne bijaše odijeljen od Tijela Isusova, kako da bude od Sinova
Kraljevstva odijeljena Majka. Niti može
od Gospodstva Sinovljeva biti odijeljena Majka. Jedno je Tijelo Marijino i
Kristovo. Stoga se treba slava Kraljevstva smatrati ne samo zajednička
Majci i Sinu, već ista Majci kao Sinu. Rekao
bih da je slava Sinova ne toliko zajednička Majci, nego dar Njoj.
Ako je Isus Gospodin, Kralj cijelog
svemira, tada je i Marija Kraljica cijelog svemira. Postavljena za Kraljicu,
govori opat Rupert, pravom posjeduje cijelo Kraljevstvo Sinovo. Tako, kaže
sv. Bernardin Sijenski; koliko ima stvorova koji služe Bogu, toliko treba
služiti i Mariji; jer anđeli i ljudi i sve stvari, koje su na nebu i zemlji,
budući da su podvrgnute vlasti i Gospodstvu Božjemu, podvrgnute su i gospodstvu
Bl. Djevice.
(Odlomak
iz knjige sv. Alfonza Marije Liguorija: „Zdravo Kraljice“; I. dio, str. 9-10)