nedjelja, 2. ožujka 2014.

Kardinal Kasper potkopava ženidbeni moral – a papa ga hvali



Kardinal je Kasper prošli tjedan pred kardinalima, koji su se u Vatikanu okupili na konzistoriju, održao predavanje o izazovima pastorala obitelji primjerena vremenu u kojemu živimo. Tekst se u biti nije trebao objaviti, ali će vjerojatno sljedećih dana procuriti.

Pažnju kod dvosatnog predavanja, dakako, nije izazvalo ono što je Kardinal rekao vjerojatno ispravno o braku, nego samo njegov prikaz pastorala „rastavljenih i ponovno oženjenih“. Kod toga je kardinal postupao prema poznatoj shemi takvih vježbi mekšanja crkvenog nauka: NARAVNO da se ne smije dirati nauk o svetosti i nerazdruživosti braka, ALI u pojedinim slučajevima mora ipak biti mogućim, praviti iznimke.

Münchenski je kardinal Marx rekao da se kod toga Kasperu nije radilo ni o općenitom odbijanju, a ni o općenitom prihvaćanju primanja Pričesti za rastavljene i ponovno oženjene. Štoviše, trebali bi se tražiti putovi za rješavanje pojedinačnih slučajeva. Trebalo bi dosadašnji nauk Crkve o braku i obitelji dalje razvijati, a da se s njime ne prekida, onako kako je Drugi vatikanski sabor također dalje razvio nauk o vjerskoj slobodi i ekumenizmu u smislu koji se dotada nije mogao pojmiti.

Marx je također mišljenja da se sakramenti ne smiju zlorabiti kao „sredstva discipliniranja“ i na koncu nerazdruživost braka nije moralno postignuće bračnih drugova, nego obećanje. (Je li dakle za kardinala Marxa dragi Bog kriv za neuspjeh braka jer nije ispunio svoje obećanje?). Za nov odnos prema ponovno oženjenima nužno je po njegovim riječima „zahtjevno dušobrižništvo“.

Običnim se jezikom takav govor naziva „licemjerjem“. Ta, nije posrijedi ništa drugo nego ukidanja crkvenog nauka i njegovog objektivnog morala. Grijeh se više ne smije zvati grijehom, nego pozivajući se na posebne okolnosti i osobnu odluku savjesti, treba se sve dopustiti i respektirati.

Sada pak ovo izlaganje kardinala Kaspera i ne čudi baš osobito. Već je 1993. godine kao biskup Rottenburga i Stuttgarta u pastirskom pismu koje je sastavio skupa s biskupom Mainza Karlom Lehmannom i nadbiskupom Oskarom Saierom u Freiburgu rastavljenima ponovno oženjenima na temelju „odgovorne odluke savjesti“ htio dopustiti primanje svete Pričesti. Tada je to Kongregacija za nauk vjere odbila.

Uznemirujuće je da je sam papa Franjo hvalio Kasperov govor. On ga je još jedanput pročitao „prije nego što je zaspao, ali ne da bi zaspao“ i u njemu pronašao „duboku teologiju“ i „jasno razmišljanje“. Kasperovo je predavanje primjerom za „teologiju [promišljenu] na koljenima“.

Stoga se neke konzervativne internetske stranice, koje se inače ne libe izreći jasne riječi kad čak i biskupi razvodnjavaju katolički nauk, nisu usudile kritizirati Kasperov govor. Ako bi Papa uskoro trebao dopustiti pričest katolicima koji žive u konkubinatu, „konzervativni“ će se tada većim dijelom priključiti novom usmjerenju.