26.
prosinca 1957. sestra je Lucija dala intervju s pojašnjenjima ocu
Augustinu Fuentesu koji je trebao biti postulatorom kauze za
proglašenje blaženima drugih dvaju Fatimskih vidjelaca: Franje i
Jacinte Marto.
U
tekstu koji donosimo, među drugim vrlo važnim i aktualnim stvarima
govori se o nužnosti svete Krunice u trenutačnoj borbi Crkve sa
silama tame, tako prisutnih i u njezinoj vidljivoj strukturi.
Fatimska nam je vidjelica rekla da je: „Sveta Djevica htjela dati,
u ovim posljednjim vremenima u kojim živimo, novu djelotvornost
molitvi svete Krunice.
Ona
je toliko ojačala njezinu djelotvornost da ne postoji problem,
koliko god bio teškim, materijalne ili osobito duhovne naravi, u
privatnom životu svakoga od nas ili u životu naših obitelji,
obitelji cijeloga svijeta, redovničkih zajednica ili čak u životu
naroda i nacija da se ne može riješiti molitvom svete Krunice. Nema
problema, kažem vam, koliko god bio teškim, da se ne može riješiti
molitvom svete Krunice. Sa svetom Krunicom ćemo se spasiti,
posvećivati, utješit ćemo našega Gospodina i postići ćemo
spasenje mnogih duša.“
Ovo
je sredstvo više puta odabrao naš Generalni poglavar za borbu
protiv strašne krize koja danas razdire Crkvu.
Priključimo
se gorljivo novoj Križarskoj vojni svete Krunice koja će završiti
sljedećeg 8. lipnja kako bismo isprosili posebnu zaštitu
Bezgrješnog Srca Marijina na djela Tradicije, za povratak Tradicije
u Crkvi, za pobjedu Bezgrješnog Srca Marijina i posvetu Rusije.
26.prosinca
1957. otac se Augustin Fuentes, koji se spremao postati
postulatorom kauze za proglašenje blaženima Franje i Jacinte Marto,
susreo sa sestrom Lucijom u njezinom samostanu u Coimbri, u
Portugalu. Ovdje je bio u mogućnosti dugo razgovarati s fatimskom
vidjelicom. Po svojem povratku u Meksiko o tom je susretu priredio
konferenciju za tisak na kojoj je izvijestio o riječima sestre
Lucije. Otac Alonso, službeni fatimski arhivist više od 16 godina,
tvrdio je da je govor s ovog predavanja objavljen „sa svakim
jamstvom autentičnosti i s potrebnim biskupskim dopuštenjem, u što
je uključeno i dopuštenje fatimskog biskupa.“
Otac
Fuentes je tvrdio da poruka potječe iz „samih usta glavne
vidjelice“.
Izvori:
Ovaj je argument dugo obrađivao Frère Michel de la Sainte Trinité,
u trećem svesku svojeg niza The
Whole Truth About Fatima (Sva Istina o Fatimi).
Sljedeći je tekst prijevod koji se pojavio na engleskome na The
Fatima Crusader,
tekstova na španjolskome i engleskome, objavljenih u knjizi Frère
Michela de la Sainte Trinité The
Third Secret (Treća Tajna)
(svezak III, str. 336-338). Podnaslovi su dodani radi praktičnosti.1
Želim
vam govoriti o posljednjem razgovoru koji sam imao sa sestrom Lucijom
26. prosinca (prošle godine). Susreo sam je u njezinu samostanu.
Pojavila se veoma tužna, veoma blijeda i omršavjela. Rekla mi je:
„Nitko ne pridaje važnost“.
„Blažena
je Djevica veoma žalosna, jer nitko ne pridaje važnost njezinoj
poruci, ni dobri ni zli. Dobri i dalje nastavljaju svojim putem,
ali pritom ne obraćaju pozornost na poruku. Zli, na koje još nije
pala božanska kazna, i oni nastavljaju sa svojim grješnim životom,
ne mareći za Poruku. Ali, vjerujte mi, Oče, Bog će kazniti svijet
i učinit će to na strašan način. Nebeska kazna predstoji.“
Još
neobjavljena tajna
„Oče,
koliko još dana nedostaje do dolaska 1960. godine? Bit će to vrlo
tužna godina za sve, nitko neće moći osjetiti nikakvu radost ako
svijet ne bude molio i činio pokoru. Ne mogu otkriti nikakve
pojedinosti jer je to još tajna. U skladu s voljom Presvete Djevice
samo je papi i fatimskom biskupu dopušteno upoznati tajnu, ali više
su voljeli ne upoznati je kako ona na njih ne bi utjecala. Ovo je
Treći dio poruke naše Gospe koji će ostati tajan do 1960.“
Rusija,
bič Božji
„Recite im, Oče, da je Presveta Djevica puno puta rekla mojim rođacima
Franji i Jacinti i meni, da će mnoge nacije nestati s lica zemlje.
Ona je rekla da će Rusija biti oruđem koje je Nebo odabralo za
kažnjavanje cijelog svijeta ako prije ne postignemo obraćenje te
jadne nacije.“
„Odlučujuća
borba“ između Marije i sotone: pad posvećenih duša i svećenika
Sestra
Lucija mi reče: „Oče, đavao se upravo sprema zametnuti
odlučujuću bitku protiv Blažene Djevice. A đavao zna što
ponajvećma vrijeđa Boga i što će mu u kratko vrijeme pribaviti
najveći broj duša. Tako đavao sve čini da zavlada dušama Bogu
posvećenima jer zna da će na ovaj način, duše vjernika,
ostavljene bez vodstva, lakše pasti u njegove ruke.“
„Ono
što osobito vrijeđa Bezgrješno Srce Marijino i srce Isusovo jest
pad duša redovnika i svećenika. Đavao zna da su preko svakog
redovnika i svećenika koji zaniječe svoj sveti poziv mnoge duše
povučene u pakao…Stoga đavao hlepi za tim da zavlada posvećenim
dušama. Pokušava ih iskvariti na svaki način da uspava duše
vjernika i dovede ih do najgore okorjelosti u grijehu. Služi se
svakom vrstom lukavštine, uspijevajući ih uvjeriti da odgađaju
ulazak u redovnički život. Od ovoga potječu neplodnost nutarnjeg
života i među laicima hladnoća (nedostatak oduševljenja) u vezi
s izgledima da se odreknu zemaljskih užitaka kako bi se posvema
posvetili Bogu.“
Ono što je posvećivalo Jacintu i Franju
„Recite im također, Oče, da su se moji rođaci Franjo i Jacinta
žrtvovali jer je u svim ukazanjima Presveta Djevica izgledala
veoma tužnom. Ona nam se nikada nije nasmiješila. Ova tuga, ova
tjeskoba koju smo ćutjeli u Njoj prodirala je u naše duše. Ona je
bila prouzročena uvredama Bogu i kaznama koje prijete krivcima. I
tako mi djeca nismo znali što činiti, nego tražiti razne načine
molitve i žrtve.“
Druga
stvar koja je posvećivala moje rođake bilo je viđenje pakla.
Poslanje sestre Lucije
„I
zbog toga, Oče, moje poslanje nije pokazati svijetu materijalnu
kaznu koja mu jamačno predstoji ako se na vrijeme ne obrati molitvi
i pokori. Ne! Moje poslanje je podsjetiti svakoga od nas na pogibao
da se izgube naše besmrtne duše ako ustrajemo u grijehu.“
Hitnost
obraćenja
Sestra
mi Lucija osim toga reče: „Oče, ne bismo trebali čekati poziv
Svetoga Oca iz Rima koji poziva svijet da čini pokoru. Niti bismo
trebali čekati sličan poziv svoga biskupa u vlastitoj biskupiji ili
redovničkih zajednica. Ne! Naš Gospodin se već vrlo često služio
ovim sredstvima, a svijet za to uopće nije mario. I poradi toga je
sada nužno da svatko od nas otpočne s duhovnom obnovom sebe samoga.
Svatko od nas ima dužnost spasiti ne samo sebe samoga, nego i pomoći
svim dušama koje Bog stavlja na naš put.“
„Đavao
čini sve što je u njegovoj moći da nas rastresa i udaljuje od
molitve; spasit ćemo se skupa ili ćemo propasti skupa.“
Posljednja
vremena
„Oče,
Presveta Djevica nije mi izrijekom rekla da smo dospjeli do
posljednjih vremena, ali postoje tri razloga koja me potiču da to
vjerujem.“
Konačna
bitka
„Prvi
razlog je da mi je Ona rekla da đavao zameće odlučujuću bitku
protiv Djevice. A ova odlučujuća bitka je konačni okršaj iz kojeg
će jedna strana izići kao pobjednik, a druga će biti poražena.
Moramo odabrati već odsada na kojoj ćemo strani biti, s Bogom ili s
đavlom. Nema druge mogućnosti.“
Posljednja
sredstva
„Drugi
razlog je da je Ona rekla meni i mojim rođacima da je Gospodin
odlučio dati svijetu dva posljednja sredstva (lijeka) protiv zla, a
to su sveta Krunica i pobožnost Bezgrješnom Srcu Marijinu. Ovo su
dva posljednja moguća lijeka što znači da neće biti drugih.“
Krunjenje
kipa Gospe Fatimske 13. lipnja 1946.
Grijeh
protiv Duha Svetoga
„Treći
razlog je da, u planovima Božje Providnosti, kada je Bog prisiljen
kazniti svijet, prije nego to učini, pokušava ga popraviti svim
mogućim sredstvima. Sada, kada vidi da svijet uopće ne mari za
Njegove poruke, dakle, kao što smo rekli na našem nesavršenom
jeziku, On nam nudi „s određenim strahom“ posljednju mogućnost
spasenja, pomoć svoje Presvete Majke. Čini to „s određenim
strahom“, jer ako i ovo posljednje sredstvo ne bude imalo uspjeha,
nećemo se više moći nadati ni u kakvu vrstu oproštenja od Neba
jer ćemo se okaljati onime što Evanđelje naziva grijehom protiv
Duha Svetoga. Ovaj se grijeh sastoji u otvorenom odbacivanju, posvema
svjesnom i dobrovoljnom, mogućnosti spasenja koje nam se nudi. Ne
zaboravimo da je Isus Krist veoma dobar Sin i neće nam dopustiti
vrijeđati i prezirati svoju Presvetu Majku. Stoljetna povijest Crkve
čuva svjedočanstva strašnih kazni dosuđenih onima koji su se
usudili napasti čast Njegove Presvete Majke, pokazujući koliko je
naš Gospodin Isus Krist uvijek branio čast svoje majke.“
Molitva,
žrtva i sveta Krunica
U
vezi sa svetom Krunicom sestra Lucija mi reče: „Vidite, Oče,
Presveta je Djevica htjela dati, u ovim posljednjim vremenima u
kojima živimo, novu djelotvornost molitvi svete Krunice. Ona je
toliko ojačala njezinu djelotvornost da ne postoji problem, koliko
god bio teškim, materijalne ili osobito duhovne naravi, u privatnom
životu svakoga od nas ili u životu naših obitelji, obitelji
cijeloga svijeta, redovničkih zajednica ili čak u životu naroda i
nacija da se ne može riješiti molitvom svete Krunice. Nema
problema, kažem vam, koliko god bio teškim, koji se ne može
riješiti molitvom svete Krunice. Sa svetom krunicom ćemo se
spasiti, posvetiti, utješit ćemo našega Gospodina i postići ćemo
spasenje mnogih duša.“
Pobožnost
Bezgrješnom Srcu Marijinu
„Na
koncu, pobožnost Bezgrješnom Srcu Marije, naše presvete Majke,
sastoji se u tome da je se drži prijestoljem milosti, dobrote i
oproštenja i sigurnim putem po kojem ćemo ući u Raj.“2
Crkvena
reakcija na ovaj intervju
Intervju
sa sestrom Lucijom koji je objavio otac Fuentes prouzročio je više
od godinu dana kasnije jaku reakciju biskupske kurije u Coimbri,
biskupije u kojoj se nalazi Lucijin samostan. Objavila je anonimno
priopćenje koje je optuživalo oca Fuentesa da je izmislio te izjave
sestre Lucije tvrdeći da je sestra Lucija optužila to objavljeno
svjedočanstvo da je lažno. Kurija je izjavila da je otac Fuentes
posve izmislio tvrdnje koje su iznesene u ovome članku. Sve do
danas, nitko nije preuzeo odgovornost da je napisao to priopćenje.
Budući da je anonimno, dokument takve vrste, po zakonu, nema nikakvu
vrijednost i ništavan je.
U
Meksiku su nadbiskup Manuel Pio Lopez i kardinal Josè Garibi Y
Rivera branili oca Fuentesa, ali uzalud. Otpušten je iz službe
postulatora za proglašenje blaženima Jacinte i Franje i kasnije je
na njegovo mjesto postavljen otac Luis Kondor.
Komentar
Što
je prouzročilo takvu reakciju? Netko je lagao s obzirom na intervju
između oca Fuentesa i sestre Lucije. I otac Kondor i otac Alonso su
držali da otac Fuentes nije krivotvorio izvješća svojeg intervjua
sa sestrom Lucijom. Nakon što je imenovan službenim Fatimskim
arhivarom 1966. godine, otac Alfonso je najprije usvojio mišljenje da
je otac Fuentes izmislio tvrdnje koje je on pripisao sestri Luciji.
Međutim, nakon deset godina proučavanja i istraživanja u Fatimskim
arhivima te nakon susretā sa sestrom Lucijom, otac je Alonso
promijenio mišljenje i, štoviše, pokušavao je rehabilitirati oca
Fuentesa. On je tvrdio da tekstovi Fuentesove konferencije za tisak
„nisu ništa govorili što nije već sestra Lucija bila rekla u
svojim brojnim spisima, već objavljenima“. Izjavio je osim toga da
„izvorni tekst…ne sadrži, po mojem mišljenju, ništa što bi
moglo dovesti do klevetničkog priopćenja koje je dala Coimbra.“
Prema tome, možemo sa sigurnošću zaključiti da je odgovor Kurije
na intervju koji je objavio otac Fuentes pokazatelj da je poruka
sestre Lucije nešto što se želi ušutkati.
Sestra
Lucija u lijesu (14. veljače 2005.)
Izvor: Fatima in rete
Bilješke:
1 Frère
Michel de la Sainte Trinité, The
Whole Truth About Fatima (Sva Istina o Fatimi),
svezak III: The Third Secret (III.tajna) (Immaculate Heart
Publications, Buffalo, New York, 1990.) str.504-508.
2 Također je i otac Alonso u početku vjerovao da je otac Fuentes krivitvorio intervju. Ali 1975., nakon što je proučavao Fatimske dokumente duže vremena, zaključio je da su vrlo vjerojatno to bile riječi koje je izgovorila sestra Lucija. Za daljnje informacije, vidi The Whole Truth About Fatima, Svezak III, str. 552-554.