Post
3,15 – vidimo od samoga početka da Bog daje Mariji jedinstvenu
ulogu u povijesti spasenja. Bog kaže: Neprijateljstvo
ću staviti između tebe i žene, između roda tvojega i roda
njezina. Ona će ti satrti glavu; a ti ćeš ga raniti na peti. To
se odnosi na Mariju (ženu) i Isusa (roda njezina). Pojam roda
njezina ne može se vidjeti nigdje drugdje u Bibliji.
Post
3,15 / Otk 12,1 – I
znak veliki pokaza se na nebu: žena, obučena u sunce, i mjesec pod
nogama njezinim, i na glavi njezinoj vijenac od dvanaest zvijezda.
Biblija
započinje i završava sa ženom koja se bori protiv sotone. To
ukazuje na moć roda te žene i uči nas da su Isus i Marija novi
Adam i nova Eva.
Ivan
2,4; 19,26 – Isus
joj reče: Što ja imam s tobom, ženo? Moj čas nije još
došao. ... Kad vidje Isus majku i učenika, koga je ljubio,
pokraj nje, reče majki svojoj: ženo evo ti sina!
Isus zove Mariju „ženom“ kao što ju se naziva u Postanku 3,15.
Kao što je Eva majka starog stvorenja, tako je Marija majka novog
stvorenja. Taj ženin rod će satrti glavu zmiji.
Izaija
7,14; Matej 1,23 – Zato
će vam sam Svemogući dati znak: Eto, djevica će začeti i
roditi sina i nadjenuti mu ime Emanuel... Eto, djevica će
začeti i roditi sina, i dat će mu se ime Emanuel, to znači „Bog s nama“.
Djevica (na grčkom „parthenos“) uskoro će roditi Sina po imenu
Emanuel koje znači „Bog s nama“.
Ivan
1,14 – I
Riječ je tijelom postala i prebivala među nama.
Bog
je u tijelu prebivao među nama. Marija je Majka Božja Djevica.
Matej
2,11 – Oni
stupiše u kuću i vidješe dijete s Marijom, materom njegovom. Oni
padoše ničice i pokloniše mu se. Tada otvoriše blago svoje i
prinesoše mu darove svoje: zlato, tamjan i smirnu.
Matej naglašava da je Isus s Marijom, majkom svojom, a da su se
poklonili pred oboma, klanjajući se Isusu.
Luka
1,35 – Zato
će se i Sveto, što će se roditi od tebe, zvati Sin Božji.
Dijete će se zvati Sveto, Sin Božji. Marija je Majka Sina Božjega
ili Majka Božja („Theotokos“).
Luka
1,28 – Zdravo Marijo, milosti puna, Gospodin s tobom.
To su riječi koje je izgovorio Bog i koje nam je donio anđeo
Gabrijel (koji je glasnik Božji). Tako kada katolici mole tu molitvu
dok mole Krunicu, oni izgovaraju riječi Božje.
Luka
1,28 – Anđeo
uniđe k njoj i reče: Zdravo, milosti puna! Gospodin je s
tobom. Blagoslovljena si ti među ženama.
Također fraza „milosti puna“ prevodi se iz grčke riječi „kecharitomene“. To je jedinstveni naslov dan Mariji i sugerira
savršenstvo milosti iz prošlog događaja. Marija nema samo „posebnu
naklonost“. Nju je Bog usavršio u milosti. „Milosti puna“
koristi se samo da bi se opisala još jedna osoba – Isus Krist u
Ivanu 1,14 - I
vidjesmo slavu njegovu, slavu kao Jedinorođenoga od Oca, puna
milosti i istine.
Luka
1,38 – Tada
reče Marija: Evo, ja sam službenica Gospodnja; neka mi bude
po riječi tvojoj! I anđeo otide od nje.
Marijin
fiat je „neka mi bude po riječi tvojoj!“ Marija je savršeni uzor
vjere u Boga i vrijedna je našeg poštovanja.
Luka
1,42 – Ona
povika iza glasa: Blagoslovljena si ti među ženama, i
blagoslovljen je plod utrobe tvoje!
Fraza
„blagoslovljena si ti među ženama“ znači zapravo da si „ti
najblagoslovljenija među svim ženama.“ Korištene su te neizravne
riječi jer u grčkom nema superlativa. Također primijetite da sv.
Elizabeta prvo hvali Mariju, a zatim Isusa. Radi se o hiperduliji
(ali ne latriji što je poštovanje koje dugujemo samo Bogu). Možemo
i mi ići preko Marije da bi hvalili Isusa. Stoga katolici ponavljaju
te božanski nadahnute riječi sv. Elizabete u Krunici.
Luka
1,43 – Odakle
meni ta milost, da majka Gospodina mojega dolazi k meni?
Elizabeta je koristila izraz „majka Gospodina mojega“ (na
hebrejskom, Elizabeta je koristila „Adonai“ što znači Gospod
Bog) što je jednako kao „Sveta Marijo, Majko Božja“ što
katolici mole u Krunici. Formula je jednostavna: Isus je božanska
osoba, a ta osoba je Bog. Marija je Isusova majka, tako da je Marija Majka Božja (ne samo Majka Isusove ljudske naravi – majke su majke
osoba, ne naravi).
Luka
1,44 – Jer
evo, čim pozdrav tvoj dođe u uši moje, zaigra dijete od radosti u
utrobi mojoj. Marijin
glas čini da Ivan Krstitelj igra od radosti u Elizabetinoj utrobi.
Luka nas uči da je Marija moćna zagovornica.
Luka
1,46 – Tada
reče Marija: Veliča duša moja Gospodina.
Marija kaže da njezina duša veliča Gospodina. To je drska izjava od
jedne mlade židovske djevojke iz Nazareta. Njezina izjava je snažno
svjedočanstvo njezine jedinstvenosti. Marija, kao naša Majka i
posrednica, također veliča naše molitve.
Luka
1,48 – Pogledao
je on u milosti na neznatnu službenicu svoju. Gle, od sada će me
zvati Blagoslovljenom svi naraštaji.
Marija
prorokuje da će je naraštaji zvati blaženom kako to čine katolici
u molitvi „Zdravo Marijo“. Koje su protestantske crkve postojale
u svim naraštajima (niti jedna) i koliko je od njih zvalo Mariju
blaženom u posebnim molitvama i pobožnostima?
Galaćanima
4,4 – Ali
kad dođe punina vremena, posla Bog Sina svojega, rođena od žene,
postavljena pod zakon,...
Bog
je poslao Svog Sina, rođena od žene, da nas otkupi. Marija je žena
s otkupiteljem. Nazivajući Mariju suotkupiteljicom, mi samo zovemo
Mariju „ženom s otkupiteljem“. To je zato što „co“ iz
latinske riječi „cum“ znači „s“. Stoga „suotkupiteljica“
znači „žena s otkupiteljem“. Marija je imala jedinstvenu, ali u
odnosu na Isusa podčinjenu ulogu u spasenju.
Efežanima
1,1; Filipljanima 1,1; Kološanima 1,2 – Pavao,
po volji Božjoj apostol Krista Isusa, svetima, koji su u Efezu, i
vjernima u Kristu Isusu; Pavao i Timotej, sluge Isusa Krista, svima
svetima u Kristu Isusu, koji su u Filipima, s predstojnicima (gr.
biskupima)
i poslužiteljima (gr. đakonima);
Svetima i braći vjernicima, u Kristu Isusu, koji su u Kolosu. Milost
vam i mir od Boga Oca našega i Gospodina Isusa Krista.
Riječ „sveci“ (na hebrejskom „qaddiysh“) znači „sveti“.
Tako se Mariju zove svetom, najvećom od svih svetaca.
Luka
2,35 – I
također će dušu tvoju probosti mač. Tako će se otkriti misli
mnogih srdaca.
Šimun
je prorokovao da će mač probosti i Marijinu dušu. Marija igra vrlo
važnu ulogu u našem spasenju. Dok je samo Isusovo trpljenje bilo
potrebno za otkupljenje, Bog je htio da i Marija sudjeluje na
podređenoj razini u trpljenju svoga Sina isto kao što i nama
dopušta da u njemu sudjelujemo svojim vlastitim trpljenjem.
Luka
2,19.51 – A
Marija je čuvala sve riječi ove i razmišljala o njima u srcu
svojemu; Tada siđe s njima i dođe u Nazaret, i bio im je poslušan.
Majka je njegova čuvala sve riječi ove u srcu svojemu.
Marija
je čuvala u svom srcu sve te stvari i o njima razmišljala. Katolici
se sjećaju toga tako što se posvećuju Marijinom Bezgrješnom Srcu
i svom blagu i mudrosti i znanju koje ono posjeduje.
John
Salza