Kardinal
Pie iz Poitiersa (1815.-1880.), jedan od najvećih branitelja
Kristova kraljevanja u 19. st., neprestano je pozivao katolike da
nikad ne napuste borbu za Božja prava, da se nikada ne pomire sa
skidanjem Krista Kralja s prijestolja.
Govoreći o poslanju Crkve svim narodima svijeta, kardinal je rekao: „Primijetite posljednje riječi koje je Gospodin uputio svojim apostolima prije nego je uzašao na nebo: „Dana mi je sva vlast i na nebu i na zemlji. Zato idite i učinite sve narode mojim učenicima!“ Primijetite da Gospodin Isus Krist ne kaže sve ljude, sve pojedince, sve obitelji, već sve narode. On ne kaže samo: krstite djecu, poučavajte katekizam, blagoslivljajte brakove, dijelite sakramente, pokapajte mrtve. Naravno da poslanje koje On dodjeljuje apostolima uključuje sve to, ali uključuje i više od toga, jer ima javni i društveni karakter. Isus Krist je Kralj ljudi i naroda.“[1]
Govoreći o poslanju Crkve svim narodima svijeta, kardinal je rekao: „Primijetite posljednje riječi koje je Gospodin uputio svojim apostolima prije nego je uzašao na nebo: „Dana mi je sva vlast i na nebu i na zemlji. Zato idite i učinite sve narode mojim učenicima!“ Primijetite da Gospodin Isus Krist ne kaže sve ljude, sve pojedince, sve obitelji, već sve narode. On ne kaže samo: krstite djecu, poučavajte katekizam, blagoslivljajte brakove, dijelite sakramente, pokapajte mrtve. Naravno da poslanje koje On dodjeljuje apostolima uključuje sve to, ali uključuje i više od toga, jer ima javni i društveni karakter. Isus Krist je Kralj ljudi i naroda.“[1]
A pri tumačenju prvih triju molbi Očenaša: „Sveti
se ime Tvoje, dođi kraljevstvo Tvoje, budi volja Tvoja“,
naglašavao
je da se s njima
traži javna društvena Božja vladavina priznavanjem Gospodina
Isusa Krista kojega je Otac poslao. Ime Božje se
ne časti
kako
bi se
trebalo,
ako se
ne časti
javno i društveno. Kraljevstvo našeg Gospodina treba doći, ne samo
u pojedinačnim dušama i na nebu, već i preko podložnosti
država i naroda Njegovoj vlasti. Božja volja se ne vrši na zemlji
kao i
na
nebu, ako organizirana društva na
zemlji
ne priznaju svoje dužnosti prema Bogu preko Gospodina Isusa Krista.
,,Katolik“, on nastavlja, ,,nije biće koje se zatvara u kapelicu
iz koje je buka svijeta pažljivo isključena i koji
je zaokupljen
isključivo spasenjem svoje vlastite duše i ne zanima ga kojim putem
ide svijet... Kada je Gospodin podučavao svoje
apostole: „Oče naš“, On je razjasnio da nitko od Njegovih
sljedbenika ne može ostvariti
taj prvi vjerski čin – molitvu, ako sebe ne stavi u odnos prema
svemu što može pospješiti
ili unazaditi,
pogodovati ili spriječiti, Božju vladavinu na zemlji, i on to mora
činiti u skladu sa svojim intelektualnim sposobnostima
i u mjeri svojih
mogućnosti...
Dok god traje ovaj svijet, nemojmo nikad pristati na ograničavanje
Božje vladavine na nebo, čak ni na
nebo
i
nutrinu
duše.
„Budi
volja Tvoja kako na nebu tako i na zemlji“.
Svrgnuće Boga na zemlji je zločin s kojim se nikad ne smijemo
pomiriti. Nemojmo nikada prestati prosvjedovati protiv njega.“ [2]
To
je posebno potrebno danas kada se
iznose
prijedlozi za rješavanje ekonomskih i financijskih zala koji
se ne obaziru na Božja
prava i program našeg Gospodina za
njihovo dužno priznanje.
,,Danas ne bi bilo ni socijalizma ni komunizma“, napisao je papa
Pio XI., „da vladari različitih naroda nisu omalovažavali nauk i
majčinska upozorenja Crkve. Na temeljima liberalizma i laicizma,
htjeli su sagraditi druga društvena zdanja, moćna i impozantna, no
iako su se činila kao takva na početku, vrlo brzo su otkrila
slabost na samim temeljima i danas se urušavaju jedna za drugim
pred našim očima, kao što se i sve drugo mora urušiti što nije
sagrađeno na ugaonom kamenu koji je Isus Krist.“ [3]
Izvor:
p. Denis Fahey, The
Kingship of Christ and Organized Naturalism
[1]
The Kingship of Christ according to Cardinal Pie of Poitiers, str.
24, 25.
[2] The Kingship of Christ according to Cardinal Pie of Poitiers, str. 26, 92.
[3] Okružno pismo Divini Redemptoris o ateističkom komunizmu.
[2] The Kingship of Christ according to Cardinal Pie of Poitiers, str. 26, 92.
[3] Okružno pismo Divini Redemptoris o ateističkom komunizmu.