subota, 26. rujna 2015.

Promjena postupka poništenja ženidbe


Svađa u Vatikanu oko promjene postupka poništenja ženidbe

Neki visokopozicionirani vatikanski predstavnici izrekli su „ozbiljno nezadovoljstvo“ promjenama o poništenju braka koje donosi motuproprij pape Franje.

Prema izvješćima iz tiska u Rimskoj kuriji kruži dosje od više stranica u kojemu stariji vatikanski prelati izriču svoje ozbiljno nezadovoljstvo posljednjim motuproprijem pape Franje o poništenju ženidbe.

Edward Pentin iz National Catholic Register, priznati vatikanski novinar, izvješćuje u nedavno objavljenom izvješću „da vatikanski službenici juristički kidaju“ Papin motuprooprij o reformi izjave o ništavnosti braka i Papi predbacuju da se odrekao važne dogme i tvrde da je de facto uveo 'katoličku rastavu'.“

Druge bojazni koje su vatikanski službenici izrekli su:

• „Unatoč dalekosežnosti problema nisu se konzultirali drugi dikasteriji, čak ni Kongregacija za nauk vjere ni biskupske konferencije.“

• „Način kako je Franjo objavio dokument stoji u suprotnosti s njegovim pozivima na sinodalnost i kolegijalnost i sliči 'eklezijaliziranom načelu vođe' koji vlada odozgor prema dolje, dekretima, bez dogovora i bez kontrola.“


Prigovori o 'uznemirujućim razvojima' koji tvrde da je Franjo 'zaobišao' redoviti postupak za izmjene zakona u općoj Crkvi. Ovaj dosje dalje tvrdi da je papinsko povjerenstvo kojemu je dano sastaviti ovaj motuproprij obvezano na potpunu šutnju o dokumentu iz straha da bi drugi u Kuriji, uključujući i Kongregaciju za nauk vjere, mogli pokušati omesti objavu ili da bi barem mogli inzistirati da se unesu bitne izmjene koje više stoje u suglasju s tradicionalnim postupkom.

Strah da bi novi lagani postupak proglašavanja ništavnosti braka olakšao katolicima napustiti svoje brakove s malo poteškoća što će „dovesti do bujice poništenja“.

Kontroverzne izmjene kod parnice proglašenja ništavnosti ženidbe o kojima je planirana rasprava na Sinodi (kako je određeno u poglavljima 114 i 115 Instrumentuma laboris 2015.) Franjo je uspio nametnuti kao 'pravne propise' već prije događaja čime su spriječene primjedbe konzervativnih biskupa koji se suprotstavljaju novom postupku.

Edward Pentin piše: „Premda je nužnost da se racionalizira proglašenja ništavnosti na posljednjoj Sinodi dobila dvotrećinsku većinu, izvješće upućuje na to da su sinodski oci glasno prosvjedovali protiv ideje brzog postupka za određivanje ništavnosti ženidbe pod nadzorom mjesnog biskupa. Sada je to već dio crkvenog prava još prije nego je Sinoda o tome uopće i mogla raspravljati.“

Prema Pentinu izvješće tvrdi: „Niz monsinjora koji su nadležni za opće stvari Crkve sada su izvan sebe.“ Ovi vatikanski suradnici „također su zabrinuti zbog neodređenosti motuproprija, nadasve zbog razloga za brzi ispit kao 'nedostatak vjere' ili druge razloge koji nisu jasno definirani.“

Pentin dalje izvješćuje da sablažnjivi Kasperov prijedlog da se rastavljenim i ponovno civilno vjenčanim katolicima 'dopusti' primanje Euharistije ostaje i dalje za raspravu na Sinodi. Kardinal Kasper je sam nedavno potvrdio u jednom intervjuu da će se ta rasprava vjerojatno održati. To nije iznenađenje jer je prijedlog zapisan u poglavljima 122 i 123 radnog dokumenta Sinode za 2015.

Komentar

Priprava Sinode pokazala je nevjerojatne moralne posljedice ometanja objavljenog nauka svete Majke Crkve. Sveti Pavao nas je upozoravao: ad fabulas convertentur, bajkama će se priklanjati. Sljedeća Sinoda o obitelji u listopadu bi u budućnosti mogla biti poznata kao sinoda koja je razorila obitelji.

Za sve nas vrijedi: molitve i žrtve su prvi nužni odgovor na sablazni unutar Crkve, osobito kada dolaze od samih najviših crkvenih vlasti. Upitajmo se: što ćemo reći kada nas Gospodin na strašnom sudu bude pitao kako smo se pripravljali za Sinodu?

Izvor: Catholic Family News / www.fsspx.de


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.