Christus Rex

Pravoslavna Rusija i rimokatoličanstvo (II.)


P
rvi dio ovoga članka predstavio je povijesni, politički i vjerski okvir u kojemu treba promatrati obraćenje Rusije.

Rusija i fatimska poruka

Na svome blogu vatikanist Aldo Maria Valli 12. ožujka citira američkog analitičara Johna Horvata koji se pita slažu li se Rusi s fatimskom porukom. Za njega je „počevši od raspada Sovjetskog Saveza 1991., počelo među katolicima na zapadu kružiti pogrešno mišljenje da je to obraćenje Rusije koje je Gospa predvidjela.”

„Narativ obraćenja postao je još jači pod Vladimirom Putinom. Tu se misli na pad komunizma i naknadne pokušaje da se ponovno uspostavi nekakav privid reda u zemlji opustošenoj nakon sedam desetljeća ateističke vladavine. Neki vide povećanje broja izjašnjavanja vjerskoj pripadnosti (ali ne i prakse) nakon hladnoga rata kao svojevrsno obraćenje u tijeku.”

„Neki katolici su previše spremni pripisati ove napore fatimskoj poruci. Bez obzira koliko mala, oni tumače svaku gestu kao dio procesa obraćenja. Štoviše, sretni su što vide Rusku pravoslavnu crkvu, a ne Katoličku Crkvu kao Božji instrument u tom obraćenju. Kao da nema razlike.”

Da se prisjetimo: „Rusija na putu obraćenja čini se jednako sklona dekadenciji kao i druge europske zemlje.”

„Anketa među istočnoeuropskim narodima npr., pokazuje da katolici puno češće od ruskih pravoslavaca tjedno pohode bogoslužje (42% u Poljskoj naspram 7% u Rusiji), poste tijekom svetih vremena (72% u Hrvatskoj naspram 27% u Rusiji) ili dnevno mole (44% u Hrvatskoj naspram 18% u Rusiji).

Podaci Ujedinjenih naroda otkrivaju da Rusija ima najveću stopu pobačaja po glavi stanovnika u svijetu – gotovo trostruko više od američke stope. Rusija i dalje ima jednu od najvećih razina konzumacije alkohola u svijetu. Ostali društveni indikatori poput stopa samoubojstava i prostitucije su isto iznimno visoki.”

Nadalje, „ruski pravoslavni službenici često vide fatimska ukazanja kao katoličku izmišljotinu kako bi prodrli na ono što oni tvrde da je isključivo pravoslavni kanonski teritorij i područje utjecaja.”

„Gledajući u svijetlu velikog raskola 1054., kada je istočna crkva napustila Rim, poruka Fatime je odbačena. Pravoslavci su dugo progonili katolike u Rusiji i kočili prakticiranje prave vjere.”

„Umjesto da prihvati poruku Fatime kao nebesku pomoć da potakne Ruse u vremenu velike duhovne potrebe, Ruska pravoslavna crkva gleda na nju s ogorčenjem. Tvrdi da Rusija ne treba obraćenje budući da je kršćanska već preko tisuću godina.”

„Nema potrebe za posvetom jer ruski narod već prihvaća Gospu kao Majku Božju, Bogorodicu. Ukratko, Ruska pravoslavna crkva sama se isključuje iz fatimske poruke jer njezini vođe ne vjeruju da dolazi s Neba.”

Izvor: fsspx.news

Arhiva bloga

Časopis: