Nakon
što je u nedjelju, 24. rujna, objavljen Correctio filialis koji je
potpisalo 62 uglednih klerika i laika, gdje razotkrivaju sedam
krivovjernih tvrdnji sadržanih u apostolskoj pobudnici Amoris
laetitia, stranica FSSPX.News upitala je biskupa Fellaya, generalnog
poglavara Svećeničkoga bratstva sv. Pija X., zašto je potpisao
dokument.
FSSPX.News: Zašto ste podržali Correctio filialis?
Biskup
Fellay: Ovaj
sinovski pristup uglednih klerika i laika koji su zabrinuti
hetedoroksnim tvrdnjama u Amoris laetitia vrlo je važan. Kristov
nauk o ženidbi ne može se suptilno mijenjati pod izlikom da se
vrijeme promijenilo i da bi se pastoralna briga trebala prilagoditi
da ponudi putove da se izbjegne nauk.
Razumijem
da su autori Correctio filialis pogođeni podjelom koju je izazvala
Amoris laetitia, papinim pojašnjenjima o tome dokumentu u nedavnim
izjavama, kao i o izjavama o Luheru. U nekim zemljama biskupi sada
dopuštaju pričest za rastavljene i građanski ponovno oženjene,
dok u drugim zemljama to odbijaju. Je li katolički moral promjenjiv?
Može li biti podložan proturječnim tumačenjima?
Od rujna 2016. četiri su kardinala s poštovanjem tražili od Pape da ,,razjasni” svoju pobudnicu; ove su godine tražili audijenciju. Jedini odgovor koji su primili bila je šutnja, ali šutnja nije odgovor. O tako ozbiljnom pitanju i suočen s trenutnim podjelama, Sveti Otac mora dati jasan odgovor o sadržaju pobudnice. U ovoj žalosnoj situaciji podjele vrlo je važno da rasprava o tome važnome pitanju raste kako bi se ponovno utvrdila istina i osudila zabluda. Zato sam podržao taj pristup, a u obzir treba uzeti ne toliko imena onih koji su potpisali Correctio filialis, koliko objektivnu vrijednost predstavljenih argumenata.
FSSPX.News:
Utječe li to na odnose između Svećeničkoga bratstva sv. Pija X. i
Rima?
Biskup
Fellay: Naše
poštovanje prema Papi ostaje netaknutim, a upravo iz poštovanja
prema njegovoj službi tražimo ga kao njegovi sinovi da ,,učvrsti
svoju braću” javnim odbacivanjem otvoreno heterodoksnih tvrdnji
koje izazivaju toliku podjelu u Crkvi.
Cijenim
odgovor Ettorea Gottija Tedeschija[1] koji je također potpisao
Correctio filialis. Ispravno je izjavio da nismo papini neprijatelji.
Naprotiv, činimo to iz ljubavi prema Crkvi.
To
je bilo stajalište nadbiskupa Lefebvrea i Bratstva sv. Pija X. od
početka. U svojemu Proglasu od 21. studenoga 1974., naš je
utemeljitelj rekao: ,,Cijelim srcem i cijelom dušom prianjamo uz
katolički Rim, čuvara katoličke vjere i tradicija potrebnih za
očuvanje ove vjere, uz vječni Rim, učitelja mudrosti i istine.
Međutim, odbijamo i uvijek smo odbijali slijediti Rim
neomodernističke i neoprotestantske tendencije”; upravo taj
neomodernizam i neoprotestantizam su autori Correctio filialis
ispravno prokazali kao uzrok promjena koje je Amoris laetitia učinila
u ženidbenom nauku i ćudoređu.
Privrženi smo Rimu, majci i učiteljici, svakom žilicom našega bića. Ne bismo bili rimski ako bismo odbacili dvijetisućljetni nauk; s druge strane, postali bismo radnici na njegovu uništenju, sa situacijskom etikom iza koje stoji slabi nauk.
Naša
vjernost Tradiciji nije način života u prošlosti, nego jamstvo
održivosti za budućnost. Samo pod tim uvjetom možemo djelotvorno
služiti Crkvi.
FSSPX.News:
Kakva su Vaša nadanja za Correctio filialis?
Biskup
Fellay: Moramo
se nadati da će
proizvesti jasnije shvaćanje o težini situacije u Crkvi, kako kod
klera, tako kod vjernika. Doista, kao što je Benedikt XVI. priznao:
,,Petrova lađa pušta na sve strane”. To nije pjesnička slika, to
je tragična stvarnost. U ovoj bitci trebamo braniti vjeru i moral!
Nadamo
se također da će i drugi kojima su povjerene duše pokazati svoju
podršku. Prokazujući objektivno neortodoksne tvrdnje, potpisnici
Correctio filialis su jednostavno rekli glasno i jasno ono što mnogi
znaju u svojim srcima. Nije li vrijeme da ti pastiri tako to kažu,
jasno i glasno? Ali, opet, ne broji se toliko broj potpisnika, koliko
objektivna vrijednost argumenata. Istina koju je objavio Krist ne
može se mjeriti količinom, ona je iznad svega promjenjivoga.
Moramo
vapiti Bogu da Kristov namjesnik povrati potpunu jasnoću u tako
bitno područje. Božanski zakon o ženidbi ne može se mijenjati bez
da izazove ozbiljan
razdor.
Ako se ništa ne učini, podjela koja se pojavljuje u Crkvi postat će
nepopravljivom. Iz toga razloga molimo da se Gospodinove riječi sv.
Petru uistinu primijene na papu Franju: ,,I ti obrativši se, utvrdi
braću svoju” (Lk 22,32) [2].
[1]
Ettore Gotti Tedeschi, ekonomist
i predsjednik Instituta za djela religije od 2009. do 2012., dao je
intervju španjolskoj web-stranici Infovaticana (24. rujna 2017.)
koji je prenio vatikanist Marco Tosatti na svojemu blogu.
[2]
Citat preuzet iz: Dr. Franjo Zagoda, Sveto pismo Novoga zavjeta,
1938.