Jedna nepoznata osoba koja je sebi dala ime „Marija od Božanskog Milosrđa“ tvrdi da od konca 2010. gotovo svaki dan prima poruke
– ili od Isusa, od Marije ili od Boga Oca, koje ona daje objaviti na internetu pod naslovom „Upozorenje“, a da prije toga ne zatraži sud nadležnih crkvenih vlasti, odnosno dade im uopće mogućnost da identificiraju njezinu osobu. Za sebe tvrdi da ima božansko poslanje i da mora cijelom svijetu priopćiti svoje poruke kao pripravu na događaje posljednjih vremena. Ove aktivnosti moraju se uvrstiti kao vrlo opasne ne samo zbog djelovanja iz mraka (tko je obvezan na istinu, ne boji se kušnje!). Mnogi katolici s obzirom na krizu crkvenih vlasti, s obzirom na pomutnju u vjerskim pitanjima, imaju osjećaj da gube tlo pod nogama. Tko može još prenijeti jasnoću i sigurnost? U ovom teškom duševnom jadu pravo je iskušenje vjerovati nekom drugom Učiteljstvu, naime privatnim osobama koje za sebe tvrde da su u izravnom kontaktu s nebom i da navješćuju poruke koje su određene za cijeli svijet. To je razlog fascinacije privatnim objavama u vremenima pomutnje: imati prividno božansku riječ koja donosi jasnoću. Sljedeći redci žele pokazati katolički stav kako se ophoditi s navodnim nebeskim porukama i napose razjasniti zašto se mora upozoravati o „Upozorenju“.
p. Andreas Mählmann
Spomenuta
vidjelica dotiče se tobože baš pravih tema: utjecaja masonerije na
Crkvu, nastojanja zlih zavjera da promijene Crkvu Božju, činjenice
da crkvene vlasti vode mnoge vjernike u zabludu, upozorenja od vječne
propasti i nagovještaja božanskog djelovanja. Mogu li takve
upozoravajuće riječi doći od đavla? Potreban je dar razlikovanja
duhova. Načelno vrijedi: kriterij za istinitost nije, kaže li neka
privatna objava nešto ispravno, nego odgovara li sve
istini, to jest katoličkoj dogmi. Malo poentirano rečeno: što
dolazi od Boga, bez zablude je od početka do kraja, što dolazi od
protivnika, može do 99% biti bez zablude, ali ne 100%. Đavao nije
propovjednik istine, stoga mu naš Gospodin nije dopustio da u
istjerivanjima zloduha, o kojima izvješćuju Evanđelja, govori
ljudima; đavao se pomiri, ako tako mora biti, s 99% istine, kao
pakiranje koje se čini ozbiljnim, kako bi samo u jednoj točci
ubrizgao otrov koji iskrivljuje vjeru.
Stoga
još nije dokazom autentičnosti ako se 'Upozorenje' tobože dotiče
pravih tema; svatko tko poznaje dotičnu literaturu o revoluciji u
Crkvi i prati aktualne vijesti, može s malo mašte „producirati“
takve poruke. Što nas pak poziva da pažljivo poslušamo, jesu
upuštanja ove vrste koja jasno upućuju na oca laži:
Poruka
59 - srijeda, 6. travnja 2011.: Nikada ne sudite druge religije,
vjeroispovijesti ili seksualne sklonosti
…Nikada
nemojte reći onima druge vjeroispovijesti ili spolne sklonosti da su
prokleti. Odbacujući moja
učenja na
način da kažete onima koji nisu sljedbenici da će propasti ili
škoditi im označavajući njihove putove kao “zle”, jednostavno
će ih učiniti još slabijim nego prije. Mnogi će vam samo okrenuti
leđa. Tada nećete uspjeti. Umjesto predavanja, pokažite im
suosjećanje. Učite ih primjerom. Nikada nemojte reći ili pokušati
reći tim ljudima da su prokleti u Mojim Očima. Jer to nisu.
Volim
svaku dušu bilo koje religije. Bilo kojeg uvjerenja. Bilo koje
vjeroispovijesti. Bilo koje spolne sklonosti… Zagrlite se. Pokažite
međusobno suosjećanje. Ne isključujte nikoga bez obzira jesu li
katolici, druge kršćanske vjeroispovijesti, islamisti, hindusi,
židovi, budisti – čak i oni novi kultovi koji su se raširili, a
ne vjeruju u Boga, Vječnog Oca…
Bogohulno
je takav način govora pripisivati našemu Gospodinu Isusu Kristu.
Usporedimo to primjerice s prvim dvama poglavljima Poslanice
Rimljanima. Daljnji komentar ovoga citata suvišan je. Ovaj je jedan
primjer za sebe uzet već dostatan kako bi ove navodne poruke
raskrinkao kao neozbiljne. Kako bi pak bilo jasnije da nije posrijedi
jedan pojedinačni primjer, nego stalno usmjerenje, navest ćemo i
druge:
● Prvi vatikanski
sabor dogmatski uči da mi svojim razumom iz vidljivog svijeta
nedvojbeno možemo spoznati Božje postojanje: 1.
Tko kaže da Boga, jednoga i pravoga, našeg Stvoritelja i Gospodara,
nije moguće sigurno spoznati naravnim svjetlom ljudskog razuma,
preko onoga stoje učinjeno: neka bude kažnjen anatemom!“ (Prvi
vatikanski sabor, Dei Filius, 2, De revelatione, kanon 1) – Tomu
proturječi poruka broj 787 koja upravo odvraća od toga da se na
ovaj način dokučiti postojanje Boga: „Ne
pokušavajte (samo) razumom argumentirati moje
postojanje,
jer ja
nisam od ovoga svijeta.“
● Jedan
drugi primjer: „Isus“ navodne vidjelice završava jednu od svojih
poruka riječima: „Ja ću vas uvijek ljubiti kako god me budete
vrijeđali. Vaš Isus.“ – Ove riječi predstavljaju banaliziranje
grijeha kao i iskrivljivanje božanske ljubavi. Tko počini teški
grijeh, gubi Božje posinstvo i Božju naklonost.
● Osim
toga Evanđelje nas uči da je Isus utemeljio samo jednu Crkvu – i
to na Petru Stijeni (usp. Matej 16,18). – „Isus“ navodne
vidjelice u dosadašnjim porukama 13x govori o 'kršćanskim Crkvama'
u množini koje su mu isto drage:
primjerice:
Poruka
814 – utorak, 4. lipnja 2013.:
Moj
Put je vrlo jednostavan. Vi Me možete slijediti na koji god način
hoćete. Ali vi me morate poštovati u mojim
Kršćanskim Crkvama…Vaš ljubljeni Isus.
Posrijedi
je nova terminologija koja je doduše kompatibilna s novotarskim
ekumenizmom i novim shvaćanjem Crkve Drugog vatikanskog sabora.
Nikada se ranije nije primjenjivala množina 'Crkve' na šizmatičke
zajednice koje sliče Crkvi, nego na mjesne Crkve Rimokatoličke
Crkve.
● Datirana
proročanstva nisu se ispunila. U poruci od 31.5.2011. stoji da će
se „Upozorenje“ dogoditi u roku od „samo nekoliko mjeseci“.
Ono se nije dogodilo ni u roku od „samo nekoliko mjeseci“, čak
ni u roku od dvije godine. – Kao usporedba: Čudo sa suncem u
Fatimi koje je prorečeno točno s danom i satom, dogodilo se baš u
tom času.
●Posljednji
primjer: za katolike je Sveto pismo knjiga Istine. – Navodna
vidjelica se usuđuje prodati svoje objave pod naslovom „Knjiga
istine“. Time sebi prisvaja pravo govoriti istim autoritetom kao
Evanđelje. Nad takve je sveti Pavao izrekao svoju kletvu. Može se
pročitati u prvom poglavlju Poslanice Galaćanima.
Ovi
primjeri pokazuju: ako se isključi mogućnost da se Božji protivnik
može pokazati kao anđeo svjetla, da dakle postoji opasnost pod
prividom dobroga tek pravo biti odveden u zabludu, čovjek se izlaže
ozbiljnoj pogibelji prihvaćanja iskrivljene vjere. Stoga je temeljno
držanje skepse razumno, kao i primjena prokušanih pravila za
razlikovanje duhova. – Želimo li mi to bolje znati od Crkve s
njezinim tisućljećima dugim iskustvom i od našega Gospodina Isusa
Krista?
Sotona
nas želi napastvovati pod prividom dobra
„Čuvajte
se lažnih proroka što vam dolaze u ovčjem runu, a iznutra su
grabežljivi vuci.“ (Mt 7,15) – Lažni proroci koji dolaze u
ovčjem runu, koji bezopasno izgledaju i govore glasom koji je tobože
inspiriran odozgor, jer govore puno istinitoga – na to nas
upozorava naš Gospodin, inače bismo mogli postati žrtvama vukova
grabežljivih koji ugrožavaju naš život, život duše, život
posvetne milosti, našu vjeru.
Vjera
koja nas čini blaženima samo je vjera koju su navijestili apostoli,
tako je Pavao strogo naložio Korinćanima: „Po njemu ste na putu
spasenja ako zbilja čvrsto držite riječ koju sam vam kao Radosnu
vijest navijestio – osim“, nastavlja, „da ste lakomisleno
prigrlili vjeru!“ (1 Kor 15,2). Sa svom jasnoćom ovdje nam se
stavlja pred oči da je iskrivljena vjera vjera koja nije više
apostolska vjera, koja nema više snagu spasiti: „Ako ne držite
vjeru koju sam vam navijestio, lakomisleno ste je prigrlili!“ To
znači opet da đavao već time može biti zadovoljan ako zavede
ljude na prihvaćanje iskrivljene vjere. To uopće ne mora biti otpad
od svih istina vjere, on je već pobijedio ako ljude dovede do toga
da otvore svoje srce promijenjenoj vjeri.
Već
je u početku Crkve đavao primjenjivao ovu strategiju, primjerice u
zajednici Galaćana. Usuprot ovoj zajednici povisuje stoga sv. Pavao
svoj glas kao ričući lav jer je vidi u pogibelji i nastoji je
prodrmati: „Čudim se da od Onoga koji vas pozva na milost Kristovu
tako brzo prelazite na neko drugo evanđelje, koje uostalom i ne
postoji. Postoje samo neki koji vas zbunjuju i hoće prevratiti
evanđelje Kristovo. Ali kad bismo vam mi, ili kad bi vam anđeo s
neba navješćivao neko evanđelje mimo onoga koje vam mi
navijestismo, neka je proklet! Što smo već rekli, to sad i
ponavljam: navješćuje li vam tko neko evanđelje mimo onoga koje
primiste, neka je proklet!“ (Gal 1,7). Već je, dakle, Pavao držao
mogućim da se zli pokaže u anđeoskom obličju koje prividno dolazi
s neba kako bi donijelo nova učenja i on upozorava od ljudi koji
postaju glasnogovornicima ovih učenja.
On
nastavlja: „Obznanjujem vam, braćo: evanđelje koje sam
navješćivao nije od ljudi, niti ga ja od kojeg čovjeka primih ili
naučih, nego objavom Isusa Krista.“ (Gal 1,11) – To je dogma, to
jest istina vjere utvrđena za sva vremena da je Božja objava nama
ljudima supstancijalno završena smrću posljednjeg apostola. Tomu ne
može pridoći ništa novo, s kamoli kakva izmjena. Ne može biti
novoga Evanđelja. Istine koje nam je Bog objavio u Starom zavjetu
preko patrijarha i proroka, u Novom zavjetu po svome Sinu Isusu
Kristu i po apostolima, nepromjenjive su kako je i On sam
nepromjenjiv. – Gdje ćemo ih pronaći? U Knjizi istine, Svetom
pismu i u drugom izvoru Objave, usmenoj Predaji. I jedno i drugo je
izraženo u postojanom Nauku Crkve, kod crkvenih otaca, kod crkvenih
naučitelja, u koncilima i u enciklikama papa. Što se uvijek i
svagdje vjerovalo u Crkvi, nedvojbeno spada u ovu jedinstvenu
božansku Objavu koja ne može više doživjeti supstancijalno
proširenje, uvećanje. Ne postoji ništa što bi joj bilo isto, što
bi na isti način bilo obvezatno za vjeru!
Vjerovati
kršćanski, vjerovati katolički znači držati sve istinitim što
je Bog objavio. – „Učite ih da vrše sve što sam vam
zapovjedio!“ (Mt 28,20) – zapovijeda naš Gospodin Isus Krist
svojim apostolima. On jasno kaže da o ovoj vjeri čini ovisnim
spasenje i prokletstvo: „Tko bude vjerovao i pokrstio se, spasit će
se; tko ne bude vjerovao“ – to jest tko ne bude sve vjerovao –
„osudit će se!“ (Mk 16,16) – S obzirom na Božju objavu u
Starom i Novom zavjetu postoji stoga zbiljska obveza vjerovanja.
Pečat
autentičnosti – sud Crkve
Lažni
prorok predstavlja se učiteljem jedne božanske objave za koju tvrdi
da ju je on sam primio, ali koja nije u skladu sa Svetim pismom i s
Tradicijom. On navješćuje novo Evanđelje i zahtijeva za njega
vjersku poslušnost koja pak pripada Evanđelju koje je jednom dano.
– Nasuprot tome postoji dakako i pravo proroštvo koje je od Boga
nadahnuto. Što je Gospa prorokovala djeci u Fatimi, bilo je istinsko
proroštvo. Nakon temeljitog ispitivanja mjesnog povjerenstva, koje
je biskup imenovao, priznata su tamošnja ukazanja naše Gospe. A
ipak, premda je Crkva preispitala i proglasila autentičnima, nijedan
katolik nije obvezan vjerovati u to, to uopće nije nužno za spas
duše. To pokazuje razliku prema Evanđelju u koje je itekako nužno
vjerovati da bismo se spasili.
Koliko
su se god blagoslovljenima pokazala ukazanja drage Gospe u Fatimi i
Lourdesu, toliko su se štetnima pokazala mnoge neozbiljne privatne
objave u kojima navodno Isus, Majka Božja ili Bog Otac govore
svijetu. Danas se susrećemo s fenomenom velike učestalosti takvih
događanja. Kako se trebamo ponašati, rekao nam je naš Gospodin:
„Ustat
će, doista, lažni kristi i lažni
proroci i iznijeti znamenja
velika i čudesa
da, bude li moguće, zavedu i izabrane Eto, prorekao sam vam. Reknu
li vam dakle: 'Evo, u pustinji je!', ne izlazite; 'Evo ga u
ložnicama!', ne vjerujte.“ (Mt 24,24)
S
obzirom na ovo upozorenje bila bi lakovjernost činiti se u svojoj
vjeri ovisnima o privatnim objavama koje Crkva nije priznala kao
istinite, umjesto o Evanđelju. Pogibelj poruka koje nisu preispitane
velika je jer Božji protivnik kao dokaz njihove prividne istinitosti
može činiti čak i prividna čudesa koje nije lako prozreti. Naš
nas Gospodin izričito upozorava na to. Čak ni kipovi koji plaču
ili svjetlosni fenomeni uopće nisu dostatni dokazi za istinitost.
Lakomisleno
vjerovati objavama koje nisu ispitane, provjerene te porukama, znači
ugrožavati svoju vjeru. Sveti Ivan od Križa osobito upozorava na
opasnost njegovanja čežnje u sebi za nebeskim objavama. Mnogi
navodni proroci danas uslužuju ovu čežnju, primjerice putem
interneta , djeluju iz tame mreže proširene po cijelom svijetu –
često, a da i ne otkriju svoju osobu – i odvode bezbrojne duša u
zabludu. Sveti Ivan od Križa uči da čežnja za objavama zamućuje
čistoću vjere, stvara pogibeljnu pomamu za znanjem te nedostatno
podvrgavanje općoj Objavi! (Usp. Tanquerey, Grundriß der
aszetischen und mystischen Theologie, str.1033). On posve jasno
izriče da „Bog nipošto ne želi da ljudi postaju pružateljima
usluga koji od Njega za ljude pitaju ovo ili ono.“ (Uspon na brdo
Karmel, I,II, poglavlje XVI.)
Bog
ne dopušta da ga se ispituje. On želi da živimo po molitvi u kojoj
se upravo pokazuje naše pouzdanje u njegovo božansku Providnost.
Svednevice nove poruke – zašto? Za đavla je unosan posao hvatati
ljude u njihovoj znatiželji i malo pomalo neprimjetno podrivati
njihovu vjeru te ih konačno potaknuti na prihvaćanje promijenjene
vjere koja se više ne podudara s Objavom koja je jednom dana. To je
pogibelj onih lažnih proroka koji propovijedaju novo Evanđelje –
milog glasa i u ovčjem runu. Gospodin nas je upozorio. – Vidljivi
fundament za našu vjeru jesu katekizmi koji još nisu prožeti novim
duhom II. vatikanskog sabora kao primjerice Katekizam Petra Kanizija
ili Rimski katekizam. Svi oni crpe iz dva izvora Objave, iz Svetog
pisma i Predaje i daju besprijekornu orijentaciju za ono što je
rimokatoličko.
E-mail
Isusu s jamstvom odgovora? To
nije šala: navodna vidjelica 'Upozorenja' nudi ovu uslugu. Sveti
Ivan od Križa prosuđuje takve pothvate: „Bog nipošto ne želi da
ljudi postaju pružateljima usluga koji od Njega za ljude pitaju ovo
ili ono.“ – Tko se otvara nečemu takvome, riskira dobiti odgovor
od Oca laži koji rado postaje djelatnim gdje Bog šuti jer on ne
dopušta da ga se ispituje. On nam je više puta rekao da želi da
živimo od vjere. Usp. Rim 1,17; Gal 3,11; Hebr. 10,38.
Napomena
prevoditelja: broj poruke u hrvatskom izdanju tzv. Knjige Istine i u
njemačkome katkad nije isti. Mi smo navodili brojeve iz izvornika,
ali smo preuzimali prijevod teksta poruke.