Christus Rex

Svećeniče, gdje je tvoja Misa? (III.)


Jedan mladi poljski svećenik koji se prije više od godinu dana okrenuo tradicionalnoj Misnoj žrtvi, daje ovo potresno svjedočanstvo u pogledu tradicionalnoga obreda i svojega vlastitoga obraćenja na nj:

,,Tu prvu Misu, takoreći moju drugu mladu Misu, služio sam na dan početka hodočašća u Ecône. Bilo je to jedno nesvakidašnje iskustvo: Bog u središtu svete liturgije, duh klanjanja, prisutnost otajstvenoga, sakralnoga, svetost! Koje duhovno blago obreda, izraženo u riječima, gestama i znakovima! Istodobno sam shvatio kolosalnu razliku između katoličke Mise i Novus orda sa svojom desakralizacijom i banalnosti, sa svojim gubitkom poštovanja i klanjanja stvarnoj prisutnosti našega Gospodina u Presvetomu Sakramentu, gdje je sve usredotočeno na zajednicu, na narod. Kada sam sudjelovao kod svećeničkih ređenja u Ecôneu i Zaitzkofenu, primijetio sam, koje blago je katolicima oteto, kada je Misa svih vremena odbačena. Prije si nisam uopće mogao predstaviti, da se u katoličkoj liturgiji, koja se naziva tridentskom, nalazi tolika ljepota, tolika dubina, uzvišenost i strahopoštovanje."

(p. Franz Schmidberger, Theologie und Spiritualität des heiligen Meßopfers, Sarto Verlag, 2010., str. 45-46)

Arhiva bloga

Glasnik: