Propovijed
Generalnoga poglavara FSSPX-a, p. Davidea Pagliaranija, povodom
hodočašća za blagdan Krista Kralja u Lourdes 28. 10. 2018.
U
ime Oca i Sina i Duha Svetoga, tako neka bude.
Neizmjerna
je radost što možemo proslaviti blagdan Krista Kralja u ovom
blagoslovljenom mjestu gdje se dodiruju zemlja i Nebo, gdje su se
zemlja i Nebo dodirnuli prije 160 godina i gdje se nastavljaju
dodirivati. Ako pogledamo ove dvije istine, ova dva otajstva, ove
dvije dogme naše vjere koje svetkujemo danas – Krista Kralja i
Bezgrješno Začeće – one imaju jako usku povezanost. O
kraljevskom dostojanstvu našega Gospodina govori se često u Svetom
pismu, a sveti Pavao osobito o tome govori više puta. Htio bih s
vama razmotriti nekoliko trenutaka posebno o jednom mjestu, u kojem
nam sveti Pavao opisuje detaljno što treba biti, koje je danas
poslanje našega Gospodina, kako naš Gospodin želi obnašati svoje
kraljevsko dostojanstvo koje je vječno, sada, prije kraja vremena, u
povijesti. Sveti Pavao nam kazuje da će naš Gospodin nanovo
uspostaviti dan Uskrsnuća na kraju vremena, predat će kraljevstvo
svome Ocu, nakon što bude uništio sva kneževstva, sve vlasti i sve
moći ovoga svijeta. I sveti Pavao dodaje da Njemu valja kraljevati,
dok ne podloži sve neprijatelje pod noge svoje (1 Kor 15,24-25). Evo
dakle svrhe toga kraljevskoga dostojanstva koje je vječno, ali koje
se izvršava sada u vremenu, na vrlo određen, vrlo poseban način.
To je kraljevsko dostojanstvo osvajanja, to je borbeno, ratničko
kraljevsko dostojanstvo našega Gospodina, čiji cilj je razoriti sve
što se protivi Božjemu Kraljevstvu.
,,A
kao posljednji će se neprijatelj uništiti smrt“
(1 Kor 15,26), smrt koja je izravna posljedica grijeha. U tom smislu
ona je prvi neprijatelj našega Gospodina, On će je zauvijek
uništiti na dan uskrsnuća mrtvih. Ali sveti Pavao ide još dalje.
Zašto je potrebno uništiti sve te neprijatelje? Zašto se s njima
ne može zajedno živjeti? Zašto ne izvršavati to kraljevsko
dostojanstvo – koje je samo u sebi kraljevsko dostojanstvo mira –
zašto ga ne izvršavati u miru, u harmoniji s cijelim svijetom?
Zašto ga ne izvršavati u harmoniji s cijelim svijetom? Zašto to
nije moguće? Sveti Pavao to izražava: potrebno je uništiti sve te
prepreke ,,kako bi Bog bio sve u svemu“
(1 Kor 15,28). Evo sažetka na vrlo jednostavan i vrlo radikalan
način – kao sve što je živuće, jednostavno i radikalno u isto
vrijeme – program, svrha izvršavanja toga kraljevskoga
dostojanstva našega Gospodina ovdje na zemlji. To dopušta da Bog
bude sve u svima, malo po malo, s postupnim osvajanjem, neprekidnim,
to je priprema za Raj.
Vječni
život nije ništa drugo nego Bog rasprostranjen po svima. A Bog,
očito je, po naravi ispunjava sve. Jedan Bog koji ne bi htio
ispuniti sve, jedan Bog koji ne bi htio gospodariti svakom dušom,
svakim narodom, i u svakom dijelu duše i osobe, jedan Bog koji ne bi
htio ispuniti sve u svemu, ne bi bio Bog. Po naravi Bog je Gospodar
svih. On želi kraljevati na svemu i nad svima. Dakle, moja draga
braćo, dobro se razumije, taj veoma jednostavan i veoma radikalan
program, koji je program našega Gospodina, taj nalog našega
Gospodina koji će završiti a da se ne prekine njegovo kraljevsko
dostojanstvo, taj nalog koji će završiti na kraju vremena, kada će
se – kazuje nam sveti Pavao – sam naš Gospodin podložiti Ocu,
nudeći mu to kraljevstvo osvojeno tijekom povijesti, taj program
našega Gospodina je program Crkve.
Naš
Gospodin ne može ići u jednom smjeru, a Njegova Zaručnica u
drugom. Taj program koji sažima cijelo poslanje našega Gospodina,
sažima također i cijelo poslanje Crkve. Treba sa žalošću
priznati da se od toga veličanstvenog programa ljudi Crkve udaljuju.
Zašto se od njega udaljuju? Jer taj program osvajanja je uništenje
svega onoga što se protivi kraljevstvu našega Gospodina. Taj
program se ne može svidjeti svijetu, nemoguće je. Dakle duh svijeta
prodire u Crkvu. Modernizam nije ništa drugo. Korijen aktualne krize
stoji u tome. I može se reći da je samo u tome, jedino u tome. Kako
naš Gospodin, Kralj, ima samo jedno poslanje, tako Crkva ima samo
jedno poslanje, isto: osvojiti sve za Njega, po Njemu. Tako sva zla
od kojih danas pati Crkva imaju tamo svoj korijen.
I
dakle ono što treba porušiti, pokušati porušiti, uništiti – tu
snagu svijeta, taj duh svijeta o kojem govori sveti Pavao – nisu
neki neprijatelji, nego neki prijatelji i otuda rođenje tog modernog
kršćanstva, stvaranje tog novog shvaćanja Crkve, njenoga poslanja:
jedno kršćanstvo bez križa, bez žrtve, bez borbe, bez želje da
se obraćaju duše, da ih se osvaja za našega Gospodina; jednom
riječju: kršćanstvo bez Krista Kralja. I stoga se razumije, i
rekao bih shvaća se dobro, zašto je ta dogma naše vjere, ta istina
o kraljevskom dostojanstvu našega Gospodina koja je toliko duboka,
bila toliko draga mons. Lefebvreu. On je shvatio da je u tom pojmu
sažeta sva naša bitka, dozvana nam je u pamet cijela naša borba te
su prepoznati svi naši neprijatelji. Ali onda, kako živjeti ovu
istinu u svakodnevnom životu, u njenoj cjelovitosti, u njenoj
ljepoti? Potrebno je da naš Gospodin prije svega bude u nama samima,
u svakom od nas. Ako želimo ponovno osvojiti Crkvu i svijet ovom
istinom, valja da naš Gospodin bude sve u nama samima. I moramo biti
realni: đavao nas poznaje svakog ponaosob, po imenu i prezimenu,
poznaje našu osobnost, on nas proučava, on zna naše slabe točke.
On zna vrlo dobro da duh svijeta može prodrijeti također i u nas,
isto i među nas, također i u naše obitelji, u svakoga od nas –
on to vrlo dobro zna. Naravno, bez da se odreknemo načela
kraljevskog dostojanstva našega Gospodina, ali iz dana u dan, s
vremenom, s mukom, s razočaranjima, naša duša, naša volja može
oslabiti i ovaj blagdan je tu baš da nas podsjeti da je ta borba,
borba za Raj. Kraljevsko dostojanstvo našega Gospodina stvoreno je
da pripremi Raj u ovoj dolini suza, gdje će naš Gospodin biti sve u
svemu zauvijek. Svi neprijatelji bit će zauvijek uništeni.
Dakle,
potrebno je da On zauzme sve u našim osobama: volju, naše planove,
srce. ,,Jer gdje je vaše blago, ondje je i srce vaše“
(Lk 12, 34) i to blago može biti samo jedno, može biti samo naš
Gospodin. To je milost koju moramo danas tražiti od Gospe, od
Bezgrješne: da naš Gospodin bude sve, da On bude jedina ljubav,
jedini objekt našega srca, naše volje, i da se sve ostalo
organizira, orijentira u funkciji te ljubavi koja zauzima sav
prostor. Zahtijevajmo, stoga, zahtijevajmo ta prava našega Gospodina
prije svega u nama samima. Ne trebamo se bojati! Ne smijemo se bojati
tog rata o kojem nam govori sveti Pavao; ova bitka našega Gospodina,
našega Gospodina Kralja, je također i naša, jer je ona i bitka
Crkve, pogotovo zato što današnja Crkva, ljudi današnje Crkve,
napustili su tu bitku; još bolje, mi moramo zahtijevati ta apsolutna
prava našega Gospodina nad nama samima, a da se ne bojimo živjeti
takvo ratno stanje.
Koje
je sredstvo da bismo
pobijedili? Koje je sredstvo
da se ne obeshrabrimo, da se
ne prevarimo? Koje je sredstvo da se stigne do kraja? Postoji
samo jedno, postoji samo jedno. To je upravo ono isto sredstvo s
kojim je naš Gospodin započeo svoju
bitku i s kojim je nastavlja sve do kraja vremena, a to sredstvo je
Križ. Taj Križ, te žrtve, taj duh žrtve koji je duboko katolički,
duboko kršćanski, i koji više ne postoji; a na toj iluziji se je
stvorilo, kako je rečeno, novo kršćanstvo bez Križa i bez žrtve.
I mi živimo danas, osobito
posljednjih godina, u ovim posljednjim mjesecima, vidimo u cijelom
svijetu, u tom
otpadničkom svijetu, u kojem je napušten ovaj nauk o Kristu Kralju
i Križu, savršeno vidimo gdje to sve vodi: zakonima, nezamislivim,
odvratnim
prijedlozima, idejama za koje kršćanin normalno niti ne zna da mogu
postojati, da se mogu pojmiti... odvratnim
zakonima s kojima odmetnički čovjek, moderni
odmetnički čovjek iziskuje da odlučuje ono što samo Bog može
odlučivati. Stoga, ne trebamo se bojati, nego trebamo imati otvorene
oči. Ako smo vjerni našoj
vjeri, ako smo vjerni Kristu Kralju, prije ili kasnije mogao bi
početi progon protiv nas, s vrlo istančanim
sredstvima, a da ne bude
nužno krvni progon. Svijet danas ima tisuću sredstava, tisuću
sredstava na raspolaganju kako bi nas napao, kako bi nas obeshrabrio.
Treba shvatiti da Sotona
zna vrlo dobro što je Kristovo kraljevsko dostojanstvo. On
poznaje svetoga
Pavla mnogo bolje od nas. On zna vrlo dobro da je
poslanje
našega Gospodina, da je poslanje
Crkve, podvrgnuti sve tom kraljevskom dostojanstvu, sve, bez
izuzetaka: i on dakle ne može
tolerirati, ne može podnijeti tu ideju, tu
odredbu, tu želju da se sve
posveti našemu Gospodinu Isusu Kristu. On to ne može podnositi.
Dakle, kako da se ne obeshrabrimo, ako je to istina? Kako se ne
obeshrabriti?
Providnost,
kako sam rekao
na
početku, čini da mi slavimo
ovaj blagdan, pod zaštitom Presvete Djevice. A to je osobito
značajno zato što je Presveta Djevica, Bezgrješno Začeće, onaj
dio kraljevstva našega Gospodina u koji đavao
nikada nije dospio staviti ni prst. To
je onaj odabrani dio kraljevstva našega Gospodina u kojem đavao
nikad nije imao nikakvu moć, niti će je ikad imati. Ona
je savršeni model duše koja je sva posvećena našemu Gospodinu,
koja živi jedino za našega Gospodina, koja je ispunjena samo s
Njim, Njegovom ljubavi. Ona
u svemu dijeli Njegovu volju na najsavršeniji način; odatle
dolaze svi njezini naslovi, a
iznad svega njezino poslanje
u Crkvi, njezino
poslanje
Majke i Kraljice. Kada su
padre Pija jednom upitali njegovi vjernici za objašnjenja zašto
toliko inzistira na posveti
Presvetoj Djevici, jer nije govorio o ničem drugom nego samo o tome;
na objašnjenja koja su tražili, padre
(Pio) je dao ovaj vrlo lijepi
i nadasve vrlo aktualan odgovor, i rekao je svojim vjernicima: ,,Doći
će odvratna
vremena, s gnusnim zakonima, gorim od vremena opisanih u Otkrivenju“.
Tu se sada nalazimo!
Tu smo, a možda i ne shvaćamo dovoljno, ali u pokretima ovih
posljednjih godina ima upravo nešto đavolsko, univerzalno, što je
znak da iza toga stoji đavao. Dakle, padre
(Pio) je rekao svojim
vjernicima: ,,Samo oni koji budu
željeli, koji će se
skloniti u Srce Presvete Djevice bit će u stanju preživjeti, jer u
tome Srcu đavao
nema nikakve
moći
i nikad nije imao nikakvu moć". To
je veličanstveno, strašno je i veličanstveno u isto vrijeme. To
nam pokazuje da, posebno zahvaljujući Presvetoj Djevici, nama nikada
neće nedostajati sredstava potrebnih za ovu borbu, tu borbu koja
započinje u nama samima u svakodnevnom životu, tu borbu koja nije
ništa drugo
nego borba Crkve, borbu našega Gospodina Isusa Krista. Nikada nam
neće nedostajati potrebnih sredstava kako bi se ispravno borili, a
nadasve
da pobijedimo i slavimo
pobjedu s Njom, s našim
Gospodinom Isusom Kristom. Tako neka bude.